  • 1. Data: 2010-03-06 13:27:51
    Temat: Czym grozi używanie regałów firmy Komandor..
    Od: Adam Wysokinski <a...@g...com>

    Czym grozi używanie regałów firmy Komandor (http://www.komandor.pl/)?

    Na przykład tym, że pewnego dnia zastaniecie pokój w takim stanie:
    http://www.youtube.com/watch?v=bFy1kam2qbA

    Firma Novimex z Łodzi zainstalowała 3 metrowej szerokości (jako jeden
    moduł, sic!) regał na książki nie montując go na stałe do ściany.
    Regał zawalił się niszcząc lub uszkadzając wszystko, co znajdowało się
    w pokoju - ściany, lampy, meble, komputer, podłogę, drzwi. Trwa
    oszacowywanie strat, póki co firma nie poczuwa się do
    odpowiedzialności za dokonane zniszczenia. A regał tego typu jest
    nadal sprzedawany i w ten sam sposób montowany przez firmę.

    Jedno szczęście, że nikt nie zginął ani nikomu nie stała się krzywda
    wskutek tego zdarzenia.

  • 2. Data: 2010-03-06 13:37:26
    Temat: Re: Czym grozi używanie regałów firmy Komandor..
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    Zawartość nagłówka ["Followup-To:" pl.pregierz.]
    W artykule Adam Wysokinski napisał(a):

    > Czym grozi używanie regałów firmy Komandor (http://www.komandor.pl/)?
    >
    > Na przykład tym, że pewnego dnia zastaniecie pokój w takim stanie:
    > http://www.youtube.com/watch?v=bFy1kam2qbA

    Ten film wideo jest prywatny.

> [...]
    > nadal sprzedawany i w ten sam sposób montowany przez firmę.
    >
    > Jedno szczęście, że nikt nie zginął ani nikomu nie stała się krzywda

    Odprywatnij go ;)

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 3. Data: 2010-03-06 13:54:59
    Od: Adam Wysokinski <a...@g...com>

    > Firma Novimex z Łodzi zainstalowała 3 metrowej szerokości

    W nazwę firmy wkradł się błąd, prawidłowa nazwa to Nowimex.

  • 4. Data: 2010-03-06 14:35:31
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 6 Mar 2010 05:27:51 -0800 (PST), Adam Wysokinski napisał(a):

    > Firma Novimex z Łodzi zainstalowała 3 metrowej szerokości (jako jeden
    > moduł, sic!) regał na książki nie montując go na stałe do ściany.

    Trzeba być mocno ograniczonym, żeby używać tego typu konstrukcji. Założę
    się, że to nawet stabilnie nie stało. Ale skoro firma powiedziała, że tak
    bedzie dobrze, to tak używałeś i nic z tym nie zrobiłeś, wyłączając
    jednocześnie myślenie. LOL.

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2010-03-06 15:10:46
    Od: "Stefan.Burczymucha" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Adam Wysokinski" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości grup
    5g2000yqm.googlegroups.com...
    > Czym grozi używanie regałów firmy Komandor (http://www.komandor.pl/)?
    >
    > Na przykład tym, że pewnego dnia zastaniecie pokój w takim stanie:
    > http://www.youtube.com/watch?v=bFy1kam2qbA

    to nie regal tylko projektant i montazysci dali dupy.

  • 6. Data: 2010-03-06 19:37:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Wysokinski wrote:
> [...]
    > nadal sprzedawany i w ten sam sposób montowany przez firmę.
    >
    > Jedno szczęście, że nikt nie zginął ani nikomu nie stała się krzywda

    ale to nie jest wina firmy komandor tylko instalatora który albo nie ma
    wyobraźni albo nie czyta zaleceń producenta.

    Kurna Ikea zaleca montaż do ściany nawet średniej wysokości szafek.

  • 7. Data: 2010-03-06 21:08:45
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    W Marek Dyjor napisal:
    > Kurna Ikea zaleca montaż do ściany nawet średniej wysokości szafek.

    Ale to sa Szwedzi, ktorzy jak cos deklaruja, to dotrzymuja.
    Jak mojej malej kupilem w wieku dwoch lat takie samochodziki
    z kolkami, to szwedzki (nie chinski firmowany przez Szweda)
    producent deklarowal, ze autka sa niezniszczalne w lapkach
    malego dziecka. Nie bardzo w to wierzylem i czujnie obserwowalem
    kolka. Dzis, po dwoch latach, uwierzylem. Te cholerne autka
    sa niezniszczalne :)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2010-03-06 21:40:31
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 6 Mar 2010 21:08:45 +0000 (UTC), Jacek_P
    <L...@c...edu.pl> wrote:

    >Ale to sa Szwedzi, ktorzy jak cos deklaruja, to dotrzymuja.

    ale tu niewiele do deklarowania - wysokie meble o malej glebokosci
    powinny byc mocowane do sciany zawsze, a ikea daje tylko wkret +
    odpowiedni kawalek blachy + czasem odpowiednie miejsce na gorze
    szafki.
    no i sie wszystko ladnie trzyma i nie ma ryzyka jak na filmiku.

    rwa mac - jak sobie kupilem jako szafke na buty zwykla jakas komode z
    normalnymi szufladami, jakos niespecjalnie wysoka (tak z 1m czy 1,2 m)
    to tez bylo w zestawie wkret + odpowiedni pasek + instrukcja zeby
    przymocowac do sciany.
    i mieli racje, jak sie otworzy na raz wszystkie szuflady to mebel
    moze sie gibnac - dla doroslego to luzik, ale jakby dzieciak sie bawil
    szufladami to moglby mebel na niego upasc - a przymocowany dobrze do
    sciany to nie ma prawa poleciec...

    w takich przypadkach bezpieczenstwo kosztuje raptem 1 kolek rozporowy
    + 1 dziurka w scianie

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 9. Data: 2010-03-06 21:42:53
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    <L...@c...edu.pl> wrote:

    >Ale to sa Szwedzi,

    poza tym czy ja dobrze pamietam, ze sporo rzeczy dla ikei powstaje w
    polskich fabrykach, tylko pozniej dostaja takie smieszne
    skandynawskobrzmiace nazwy?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 10. Data: 2010-03-06 22:27:40
    Od: mw <m...@g...com>

    On 6 Mar, 22:42, Cyb
    <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:

    > poza tym czy ja dobrze pamietam, ze sporo rzeczy dla ikei powstaje w
    > polskich fabrykach, tylko pozniej dostaja takie smieszne
    > skandynawskobrzmiace nazwy?
    jak na przykład szafa jebutelson na łepelson ;-).