  • 61. Data: 2009-11-10 08:09:04
    Temat: Re: Czym grzac najtaniej [ot[
    Od: Zyga <s...@p...onet.pl>

    Stolat wrote:

    > Słońce?
    >
    > Pozdrawiam
    > Michał Hojka

    Jasne! :) Jeszcze tylko niewielki element konroli...
    --
    pzdr - Zyga

  • 62. Data: 2009-11-10 08:17:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Zyga" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A gdzies działa w naszej galaktyce termojadrowa? :)

    To Ty piszesz, ze sa - w dodatku wielkosci toi-toi. No ale skoro nie masz
    tego o czym tu piszemy, to daj przynajmniej wiarygodnego linka na zwykle
    rozszczepialne. Bo wiesz ilosc glupot w sieci jest tak wielka jak wyobraznia
    Hana Solo.

  • 63. Data: 2009-11-10 09:07:52
    Temat: Re: Czym grzac najtaniej
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@N...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zawiera sporo rzeczy ktore potrzebujemy do zycia bez wiekszej obrobki. Nie
    > mozesz tego porownac do wegla czy drzewa.

    Młode pokrzywy czy lebioda takoż.

    > Jak tam wrzuce zywa krowe to tez bedzie paliwem? :-DD Moze niehumanitarne,
    > ale nieetyczne przy nadwyzce raczej nie bedzie. :-)

    Się nieopłaca. Ale bodaj Eskimosi palili w "piecu" jakimiś tłustymi rybami, a
    Europejczycy palili też tłustymi odpadami z wieloryba. palono też (powiedzmy
    20 tys. tal temu) kośćmi, ale to chyba strasznie waliło, wiec nie wiem czy
    czasem nie mieli wtedy innej wrażliwości na smrodki.

    > A no takie mam i tyle.
    > Nie dyskutuje tu przeciez ze to nieetyczne ani nic w tym stylu. Nie
    > nawracam, nie sieje propagandy a mysle co mysle, a raczej nie jestem pewien.

    "W tym kraju gdzie kruszynę chleba..."
    Ale dziś jest to po prostu produkt przemysłowy. Ja np. boleję ile
    fantastycznych śliwek i gruszek się marnuje na wsiach bo nikt ich nie potrzebuje.
    Wracając do owsa - obawiam się, że gdy upowszechni się jako paliwo to rychło
    zdrożeje a potem przywalą mu akcyzę i pomysł upadnie.

    pzdr., PB

  • 64. Data: 2009-11-13 10:27:09
    Od: "GB" <g...@p...onet.pl>

    > hmmm to i ja sie podepne...
    > zyto - 250 pln/tona
    > owies 180 pln/tona
    > suche jak pieprz , piec z podajnikiem sobie radzi spokojnie...
    > jaka wartosc energetyczna cholera wie ale cieplo jest ;-)

    Łatwe do porównania. Nie chciało mi się liczyć wg ciepła reakcji (co też nie
    jest trudne), ale wg odpowiedniej Polskiej Normy dotyczącej ochrony
    przeciwpożarowej ziarno ma średnio 16 MJ/kg, czyli połowę tego co "przeciętny"
    węgiel kamienny (32 MJ/kg). Czyli w konkurencji z owsem tylko miał węglowy ma
    jakie takie szanse.

    Nie wiem co prawda jaki będzie to miało wpływ na żywotność pieca i komina przy
    dłuższym okresie eksploatacji (na 100kg ziarna kominem pójdzie plus minus 50 kg
    wody), ale to już osobna sprawa.

    pozdrawiam,
    G.

  • 65. Data: 2009-11-13 14:18:59
    Od: "GB" <g...@p...onet.pl>

    > Jest juz pozno, wiec moglem sie walnac, poprawcie. Jakies inne wazne
    > parametry pominalem?

    W zasadzie jeśli już chcesz ogrzewać prądem to powinieneś wziąć poprawkę na ceny
    prądu, bo prawdopodobnie przejdziesz na taryfę dwustrefową.

  • 66. Data: 2009-11-15 11:24:47
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "GB" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest trudne), ale wg odpowiedniej Polskiej Normy dotyczącej ochrony
    > przeciwpożarowej ziarno ma średnio 16 MJ/kg, czyli połowę tego co

    Wow, taki węgiel to rarytas :)
    Przyzwoity ekogroszek to 25-28 MJ/kg
    Nierzadko sprzedawane ekogroszki maja kaloryczność poniżej 24MJ/kg

    > Czyli w konkurencji z owsem tylko miał węglowy ma
    > jakie takie szanse.

    To tak.

> [...]
    > przy
    > dłuższym okresie eksploatacji (na 100kg ziarna kominem pójdzie plus minus

    Wgiel kamienny to nie tylko czysty chemicznie pierwiasek węgla, ale spora
    ilość innych substancji takich jak węglowodory i siarczki.
    Substrancje te ulegają rozpadowi i utlenieniu podczas procesu spalania.
    Węglowodory po przemianie powodują wytwarzanie pary wodnej, a siarczki po
    rozpadzie utleniają się tworząc SO2 , który łącząc się z wodą tworzy kwas
    siarkowy H2SO4. To zabija kotły.
    Jeżeli zaś chodzi o spalanie zboża, to jest w nim woda oraz węglowodany,
    które po rozpadzie utleniają się z wytworzeniem wody, a białka zawierają
    siarkę. Tyle, że w zbożach zawartość białek jest bardzo mała, a tym samym
    zawartość siarki o wiele mniejszy niż w przypadku węgla.

  • 67. Data: 2009-11-16 13:56:17
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Paweł Bochenek wrote:

> [...]
    > potrzebuje. Wracając do owsa - obawiam się, że gdy upowszechni się
    > jako paliwo to rychło zdrożeje a potem przywalą mu akcyzę i pomysł

    strach pomyślec co będzie jak dowiedzą się że do spalania potrzebny jest
    tlen / powietrze ;]

    pozdrawiam - Zbigniew Kruk