  • 81. Data: 2021-03-12 22:28:50
    Temat: Re: Czym się grzać....jak nie gazem?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 10 marca 2021 o 20:04:24 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

    > Dwie godziny temu wróciłem do domu i trudno wytrzymać na podwórku, a i w
    > domu też czuć.
    Idź do jakiegoś przytuliska to się wykąpiesz i czyste ubrania dostaniesz. Nie
    będziesz śmierdział i smrodu nie bedziesz przenosil. A na podwórko nie wylewaj z
    nocnika to śmierdzieć nie będzie. Jak był mróz to nie pisałeś że śmierdzi.

  • 82. Data: 2021-03-12 23:49:33
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 11.03.2021 o 22:17, FEniks pisze:
    > Przy takim wietrzeniu zwykle też "skręcam" kaloryfery, tzn. wyłączam
    > jednym przyciskiem piec. Zaproponowanych obliczeń nie chce mi się
    > robić, ale tak na chłopski rozum to grzane powietrze od razu
    > uciekałoby przy otwartym oknie, pod którym bezpośrednio są kaloryfery.

    Wygląda na to, że moja intuicja pokrywa się z tym, co zalecają fachowcy
    od grzania:

    *"Zakręć grzejniki*

    Na czas wietrzenia zakręć kaloryfery. Wiele z nich jest wyposażonych w
    czujniki, które dostosowują temperaturę grzania do temperatury w
    pomieszczeniu. Grzejniki często znajdują się pod oknem, więc szybko
    ,,zorientują się", że temperatura spadła i zaczną mocniej grzać. A ciepło
    i tak ucieknie przez otwarte okno."

    https://dedietrich.pl/blog/wietrzenie-mieszkania-w-s
    ezonie-grzewczym-o-czym-nalezy-pamietac/

    --
    Ewa

  • 83. Data: 2021-03-13 00:03:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-12 o 23:49, FEniks pisze:

    > Wygląda na to, że moja intuicja pokrywa się z tym, co zalecają
    > fachowcy od grzania:
    >
    > *"Zakręć grzejniki*

    Oczywiście masz rację.

    Są natomiast gotowe systemy sterowania. Np. firma Auraton ma w swojej
    ofercie klamki do okien z nadajnikami współpracujące ze sterownikami
    pokojowymi. Otwierając klamką okno do wietrzenia, automatycznie wyłącza
    się kocioł na czas wietrzenia. Podobne systemy można spotkać u innych
    producentów automatyki.

  • 84. Data: 2021-03-13 16:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

    > Jeśli ktoś ma obserwacje wyłącznie z budownictwa wielorodzinnego,
    > to tym bardziej dziwi wypisywanie takich głupot. Jak ja w swoim
    > domu wyłącze ogrzewanie, to mimo ucieczki ciepła na cztery strony
    > świata, chłód odczuję dopiero po kilku godzinach. W mieszkaniu
    > można całkiem zakręcić kaloryfery na całą zimę, a i tak
    > temperatura nie spadnie poniżej 18-20°C, bo grzeją sąsiedzi.
    > Zresztą z tego powodu wszelkie próby "sprawiedliwego" podziału
    > kosztów ogrzewania według liczników energii zużytej *w mieszkaniu*
    > są błędnne z założenia. Zapłacą ci, co muszą mieć 23°C, a sąsiedzi
> [...]

    Ja mam 23 w bloku bez włączonych kaloryferów... ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 85. Data: 2021-03-13 23:01:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Idź do jakiegoś przytuliska to się wykąpiesz i czyste ubrania dostaniesz. Nie
    będziesz śmierdział i smrodu nie bedziesz przenosil.

    Które przytulisko byś mi polecił z tobie znanych i odwiedzanych?

    > A na podwórko nie wylewaj z nocnika to śmierdzieć nie będzie. Jak był mróz to nie
    pisałeś że śmierdzi.

    A ty gdzie wylewasz?

  • 86. Data: 2021-03-14 09:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > To taki hincik dla jakby ktoś chciał się zapalić na temat... Mnie
    > ogólnie fajka zwiędła jak zobaczyłem ceny koparek. Taka co się
    > zwraca w 200dni kosztuje 12 tys.

    To taka najtansza chyba...
    whattomine zobacz

    Ale to sie bedzie coś zmieniac bo obecnie jedna z najpopularniejszych
    do kopania krypto czyli eth ma przechodzic z proof ofwork na
    proofofstake - i teoretycznie kopanie ma sie skonczyc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 87. Data: 2021-03-14 11:58:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    14 Mar 2021 08:59:59 GMT, Budzik

    > To taka najtansza chyba...
    > whattomine zobacz

    45 tys. zł to najtańsza? ;)

    > Ale to sie bedzie coś zmieniac bo obecnie jedna z najpopularniejszych
    > do kopania krypto czyli eth ma przechodzic z proof ofwork na
    > proofofstake - i teoretycznie kopanie ma sie skonczyc.

    Z tego co czytałem portfel jest ograniczony więc kopać będzie się cały czas
    wolniej. Dlatego mówię, jeśli taka kopara miałaby być przeznaczona do
    ogrzewania CO i CWU a przy okazji kopania, to tak. Ale w drugą stronę to
    mało bezpieczne, szczególnie że trzeba to cyklicznie wymieniać.

    Ogólnie szkoda że takich rozwiązań rozproszonych obliczeń (vide kiedyś
    SETI) nie stosuje się do poważniejszych zastosowań niż po prostu pompowanie
    takiej bańki spekulacyjnej. Zamiast stawiać superkomputery i grzać
    atmosferę możnaby tymi obliczeniami grzać domy...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 88. Data: 2021-03-14 14:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > 45 tys. zł to najtańsza? ;)

    Pisałes o 12 tysiaceach, wiec myslałem ze coś takiego ma.
    Za 45 to juz kawał sprzetu.

> [...]
    > przeznaczona do ogrzewania CO i CWU a przy okazji kopania, to tak.
    > Ale w drugą stronę to mało bezpieczne, szczególnie że trzeba to

    O, to róznie, BTC jest ograniczony do 21mln i w wiekszosci wydobyty
    juz.
    Ale juz drugi, najpopularniejszy, czyli ETH nie ma górnej granicy.

> [...]
    > prostu pompowanie takiej bańki spekulacyjnej. Zamiast stawiać
    > superkomputery i grzać atmosferę możnaby tymi obliczeniami grzać

    Tu raczej kwestia rozproszenia danych niz rozproszenia obliczeń.
    A czy to banka - sam nie wiem - mowia tak od lat a BTC własnie kolejne
    ATH :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 89. Data: 2021-03-14 19:16:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    14 Mar 2021 13:59:59 GMT, Budzik

    > Pisałes o 12 tysiaceach, wiec myslałem ze coś takiego ma.
    > Za 45 to juz kawał sprzetu.

    Ale 12 tys. dolarów, palcuj łechtaczką myszkę, palcuj! ;)

    > O, to róznie, BTC jest ograniczony do 21mln i w wiekszosci wydobyty
    > juz.
    > Ale juz drugi, najpopularniejszy, czyli ETH nie ma górnej granicy.

    Widzisz, muszę w takim razie głębiej poczytać, bo tylko liznąłem o BTC.

    > Tu raczej kwestia rozproszenia danych niz rozproszenia obliczeń.
    > A czy to banka - sam nie wiem - mowia tak od lat a BTC własnie kolejne
    > ATH :)

    Przy prędkościach światłowodowych to chyba nie stanowi problemu. Fakt że
    przesył też pożera energię, ale nieporównywalnie mniej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 90. Data: 2021-03-14 20:27:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Ale 12 tys. dolarów, palcuj łechtaczką myszkę, palcuj! ;)

    I wszystko jasne. Zapomniałem ze w tym swiecie wszystko sie liczy w
    dolarach.

> [...]
    >
    > Przy prędkościach światłowodowych to chyba nie stanowi problemu.
    > Fakt że przesył też pożera energię, ale nieporównywalnie mniej.

    To nie jest kwestia predkosci, bardziej swiatopoglądu, braku zaufania
    do rzadów, korporacji etc.
    Ale moze tylko moda bo powstaja po prostu nowe korporacje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,