  • 1. Data: 2021-03-08 11:04:57
    Temat: przedłużacz 40-50m do myjki 2,2kW
    Od: uciu <a...@g...com>

    Pod jaki przedłużacz 40-50m podepnę bez problemu myjkę 2,2kw (1 faza).
    Próbowałem już podpiąć pod 2 marketowe/chińskie - niby 3x2.5 i myjka nie che
    ruszyć...
    Może lepiej samemu takie przedłużacz wykonać?

    Dzieki :-)
    uciu

  • 2. Data: 2021-03-08 11:31:21
    Temat: Re: przedłużacz 40-50m do myjki 2,2kW
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Odpuściłbym żyłę uziemiającą i poszedłbym w kierunku 2x2,5mm2 z miedzi.
    Gotowe 2x...mm2 trudno kupić.
    Samemu nie zaleje się wtyczek, ale można pójść w hermetyczne z uszczelnieniem wokół
    przewodu.

    -----

  • 3. Data: 2021-03-08 12:28:16
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Próbowałem już podpiąć pod 2 marketowe/chińskie - niby 3x2.5 i myjka nie che
    ruszyć...

    Hę... Mój Karcher wg instrukcji bierze 3kW, ciągnę go czasami na
    odległość 120m kablami 3x2,5, a ostatnie jakieś 20m najtańszy
    pomarańczowy chińczyk.
    Ale mam problem z wodą, słabo daje na tej odległości i myjka bardzo
    pluje, trudno coś umyć. Może ktoś przy okazji tego problemu
    elektrycznego podpowie jak zasilić myjkę wodą?

  • 4. Data: 2021-03-08 12:29:23
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2021-03-08 o 12:28, adam pisze:

> [...]
    > pluje, trudno coś umyć. Może ktoś przy okazji tego problemu
    > elektrycznego podpowie jak zasilić myjkę wodą?

    Zapomniałem - mój kabel 3x2,5 nie jest marketowy.

  • 5. Data: 2021-03-08 13:51:33
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-08 12:28, adam wrote:

    > Ale mam problem z wodą, słabo daje na tej odległości i myjka bardzo
    > pluje, trudno coś umyć. Może ktoś przy okazji tego problemu
    > elektrycznego podpowie jak zasilić myjkę wodą?

    ja mam takiego który nie wymaga ciśnienia tylko sam ładnie ssie więc w
    zależności od roboty biorę beczkę 50l albo mausera 1000l i robię sobie bufor

  • 6. Data: 2021-03-08 13:57:34
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 08.03.2021 o 11:04, uciu pisze:
> [...]
    ruszyć...
    > Może lepiej samemu takie przedłużacz wykonać?

    Jesteś pewien, że to było prawdziwe 3x2,5 mm2, a nie oszukane. Ile
    kosztował. Jak możesz, to podrzuć linka do oferty na ten przedłużacz.
    W większości w marketach są tylko 3x1,5 mm2.

    yabba

  • 7. Data: 2021-03-08 14:46:07
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-08 13:57, yabba wrote:
    > Jesteś pewien, że to było prawdziwe 3x2,5 mm2, a nie oszukane. Ile
    > kosztował. Jak możesz, to podrzuć linka do oferty na ten przedłużacz.
    > W większości w marketach są tylko 3x1,5 mm2.

    kiedyś kupiłem na budowę ładny pomaranczowy 3x2,5, ale uziemienie nie
    miało ciągłości, po przecięciu do założenia nowej wtyczki okazało się że
    w środku ma 2x1... i to z aluminium pokrytego miedzią :D

  • 8. Data: 2021-03-08 15:42:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2021 o 12:28 adam <a...@a...pl> pisze:

    > Ale mam problem z wodą, słabo daje na tej odległości i myjka bardzo
    > pluje, trudno coś umyć. Może ktoś przy okazji tego problemu
    > elektrycznego podpowie jak zasilić myjkę wodą?

    użyj beczki lub wiadra jako bufora - myjka spokojnie pociagnie z tej
    beczki.

    TG

  • 9. Data: 2021-03-08 16:37:20
    Od: adam <a...@a...pl>

    > użyj beczki lub wiadra jako bufora - myjka spokojnie pociągnie z tej
    > beczki.

    Karcher też? Mam serię 7. Gdzieś czytałem, że nie zassie.
    Spróbuję zadzwonić do serwisu, bo może być tak, że jak będzie ssało, to
    pierdzielnie jakiś plastik w pompie i będą koszty. Dzisiejsze Karchery
    niestety nie są już tak solidne jak kiedyś.

  • 10. Data: 2021-03-08 17:33:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 8 marca 2021 o 11:04:58 UTC+1 uciu napisał(a):
> [...]
    ruszyć...
    > Może lepiej samemu takie przedłużacz wykonać?

    Wszystko zależy od tego jaki w myjce jest silnik. Są z uniwersalnymi szczotkowania i
    z indukcyjnymi. Ze szczotkowych wystartuje przy dużo niższym napięciu na końcu
    przedłużacza. Indukcyjny do startu potrzebuje prądu od kilku do kilkunastu razy
    większego niż wtedy kiedy pracuje. Czyli silnik indukcyjny 2kW w myjące w czasie
    startu może potrzebować źródła zdolnego dostarczyć 70A. To jak oporność przedłużacza
    będzie na poziomie jednego oma to spadek napięcia będzie 70V i silnik nie wystartuje.
    Proste jak budowa cepa. Ale szlifierka kątowa z silnikiem komutatorowym 2kW bez
    problemu wystartuje.