  • 1. Data: 2011-03-09 15:39:56
    Temat: Czym zasilić pompke w studni?
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    Dzien dobry,

    Parę dni temu (6 marca, "Studnia i energia sloneczna") pytalem
    o budowę mikrozródelka na dzialce ze studnia. Nie wszystkim
    pomysl sie podobal, ale padlo okreslenie "pompa zęzowa" i oto jest:

    http://www.raksa.com.pl/p,pl,1493,pompa+cisnieniowa+
    3-7lmin+70735.html

    To jest to!

    Pytanie nastepne - czym to zgrabnie zasilic? Solarem za kilkaset zl?

    http://allegro.pl/panel-bateria-sloneczna-12v-90w-gw
    arancja-fvat-i1469066570.html

    (Troche drogo i slyszalem zle rzeczy o trwalosci solarów - z roku na rok
    traca moc.)

    W zblizone cenie (+akumulatory) mamy wiecej mocy z wiatru:

    http://allegro.pl/elektrownia-wiatrowa-generator-300
    w-nowosc-i1461537426.html

    Bardzo prosze o spostrzezenia.
    --
    A S

  • 2. Data: 2011-03-10 01:09:03
    Temat: Re: Czym zasilić pompke w studni?
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > traca moc.)
    >
    > W zblizone cenie (+akumulatory) mamy wiecej mocy z wiatru:

    kiedys cos takiego kobinowalem na pl.sci.inzynieria
    wyszlo mi ze alternator + wiatrak jest optymalne
    ewentualnie 2-3 alternatory w zespole na jeden wiatrak
    tak na szybko:
    alternator, kolo pasowe od pralki, wiatrak z blachy 1mm, akumulator 72 Ah
    no i pasek klinowy oczywiscie
    koszt max 500 pln
    radosc od swiecacych 2 lata led za darmo bezcenna ;-)

  • 3. Data: 2011-03-10 08:34:27
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A...@g...com> napisał w wiadomości
    > Bardzo prosze o spostrzezenia.

    masz za duzo pieniędzy - to takie pierwsze spostrzeżenie. A po drugie kup sobie taki
    zestaw jak dla znaków drogowych czyli solar i wiatrak w jednym.
    A tak na serio zrób zasilanie normalne z sieci - a reszte przepij albo zafunduj
    wycieczke dzieciakom z domu dziecka. Jakos strasznie mi to podobne do wydawania przez
    urzędników nie swoich pieniędzy - robią to z ułańska fantazją podobnie jak ty :-)

    b.

  • 4. Data: 2011-03-11 09:12:57
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > http://www.raksa.com.pl/p,pl,1493,pompa+cisnieniowa+
    3-7lmin+70735.html

    > To jest to!

    4 litry na minutę, a pewnie wydajność będzie o wiele niższa - to nie strumyk
    tylko wyciek :))

    MS

  • 5. Data: 2011-03-11 09:16:19
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Bardzo prosze o spostrzezenia.
    > --
    > A S

    Spostrzezenie już zrobił HANA - masz za dużo kasy.
    Chesz by to działało? Zainstaluj pompę na prąd, a na wierzch daj atrapę
    wiatraka, paneli słonecznych/czego tam chcesz.

    Albo zainstaluj porządną pompę, i podłącz ją do 5 solarów na pół
    ogródka,które jeszcze przez większość czasu nie będą chodziły - niestety
    true is brutal - Polska to nie Sahara.

    MS