  • 41. Data: 2012-01-31 14:23:50
    Temat: Re: Dla sceptyków i niedowiarków
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:44b4ddd9-20fe-4807-9d1b-54172e856e61@eb6g2000vb
    b.googlegroups.com...

    >Bialy slupek nad literkami Ni konczy sie troche za polowie odleglosci
    >miedzy 5 a 10.
    >Czarny cienki to delta T.
    >Obok jest wyjasnienie i najpierw jest czarny gruby pasek - godziny
    >potem cienki czarny - roznica temperatur
    >a na koncu bialy lasek (no, niech bedzie zielony) i to jest ilosc
    >energii.

    >Wyjasnij mi jak krowie na miedzy gdzie popelnilem blad.

    Człowieku! Gdzie się tacy jak ty rodzą?

    Cały czas powtarzam cytuję "To skąd się wzięło wczoraj 12kWh a w sobotę
    15kWh?"
    W niedzielę widać było 8kWh. W piątek 10kWh.

    Sobota 15 kWh rozumiesz?

    Teraz wróć do tych zdjęć i zobacz o jakiej godzinie są zrobione. Widać to
    tu
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b958f5439f0b8c1d
    .html

    Widzisz godzinę? Bo ja widzę 11:53. Z tej samej godzinie jest zdjęcie
    statystyki.
    Gdybyś miał trochę oleju w głowie to byś pojął że w tej statystyce
    poniedziałek jeszcze się nie skończył i to co pokazuje to tylko uzysk od
    rana do godziny 11:53
    Ale ty się przyjebałeś akurat do poniedziałku a nie raczysz zauważyć co było
    w dni zakończone czyli piątek, sobota, niedziela.

    Czy teraz pojmujesz swój błąd?

    >Sterownika twojego nie znam ale to moze ty zle czytasz co pokazuje?

    Taaak. Zwłaszcza że strona wcześniej na sterowniku wyświetla wszystko w
    formie tekstowej...
    Na drugi raz specjalnie dla ciebie będę robił fotki danych w formie
    tekstowej.

    Marek

  • 42. Data: 2012-01-31 14:25:11
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik " g-jaro" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dobrze kombinuję, że u Ciebie o 11:53 się nie da wykąpać (moja żona
    > powiesiła by mnie za temp. wody 29 C), czy za głupi jestem do
    > interpretacji
    > tej fotki ?

    Źle kombinujesz. Pomyśl dlaczego.

    Marek

  • 43. Data: 2012-01-31 15:02:06
    Od: "oooo" <w...@k...23432.com.pl>

    > Buahahahahaha.
    > Z kieszeni wyciągnąłem 4,5tys, tyle w sklepie zostawiłem a ty mi
    > wciskasz że wydałem 7tys zł. Trzeba być naprawdę idiotą żeby
    > twierdzić że jest inaczej.

    4,5tys zostawiłeś w sklepie, a 3tys w podatkach, liczyć się ucz chłopie!

    > Pierdolisz a nie wiesz co mówisz. Nie masz pojęcia co to jest
    > irradiancja i jaki procent światła widzialnego, podczerwonego
    > i ultrafioletowego trafia przez atmosferę nawet gdy są jakieś chmury.

    no i ta piana z pyska to znak rozpoznawczy każdego solarnika, który nażarł
    się własnej kiełbasy marketingowej że zaczął sam w to wierzyć,
    od jutra znowu na długie mesiące chmury więc grzej się tym słoneczkiem puki
    możesz i smaż frytki, ha ha ha.

  • 44. Data: 2012-01-31 15:14:15
    Od: " g-jaro" <j...@g...pl>

    4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik " g-jaro" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Źle kombinujesz. Pomyśl dlaczego.

    A czy ja sie do quizu zgłaszałem ?

    Mogę zgadywać, ze jeśli 29C to "temperatura powrotu wężownicy solara", to:
    -wyżej w zasobniku masz 32 C (tez nieakceptowalne)
    -dogrzejesz gazem (pffff)
    -nie ma Cię w domu i nikogo z rodziny więc masz to w dupie

    Raz piszesz dużo i szczegółowo, a innym razem na proste pytanie nie
    odpowiesz. 38 C planowałeś osiągnąć o 13:00. Ja mam całą rodzinę w domu
    (zwłaszcza teraz w ferie) i niektórym przyjdzie do głowy wejść pod prysznic
    itp. Ba... rano też sie z reguły myjemy, a wtedy z solarów jedynie to pewnie
    masz może z 15-20 C (czy raczej "rano w dolnej połowie zbiornika należy
    spodziewać się około 7-9stC " gdzie "temperaturę wody z wodociągu
    miejskiego. około 5stC." - czyli do porannego mycia solarami nie grzejesz.
    Do dziennego, tez nie. Do CO 300l w zasobniku to w ogole nie bierzemy pod
    uwagę (zwłaszcza, ze to dopiero ok 13:00), czyli co wieczorne mycie z
    teoretyczne friko ? Czy źle kombinuję ?

    Ja tam, jak niektórzy nie będę wytykać oszczędności, czy ich braku raczej(bo
    skłaniam się do "braku raczej"). Ale gdzie komfort ?

    Pzdr.
    g-jaro

  • 45. Data: 2012-01-31 19:03:11
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 31 Sty, 15:23, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:44b4ddd9-20fe-4807-9d1b-54172e856e61@
    eb6g2000vbb.googlegroups.com...

    > Człowieku! Gdzie się tacy jak ty rodzą?

    plonk.

  • 46. Data: 2012-01-31 20:37:04
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Mam nadzieję że sceptycy zmienią zdanie i nie będzie już takich co
    wypisują
    > brednie że "solary w zimie nie działają bo jest mróz"
    >
    > Marek

    Solary działają. Co do tego nie ma wątpliwości.
    Jednak czy to działanie jest opłacalne (uzasadnione ekonomicznie)?

    Instalacja solarna nie bierze się znikąd. Potrzebne są na to pieniądze.
    Pieniadze bierze się z banku. Takie pieniądze z banku to kredyt czyli
    problem.
    Ile kosztuje kredyt gotówkowy to wiemy. I nie wazne co nam wylicza tzw. za
    przeproszeniem stręczyciel bankowy zwany "doradcą klienta". Kredyt
    gotówkowy kosztuje ponad 20% rocznie.
    Możemy skorzystać z kredytu hipotecznego w ramach już prowadzonej budowy.
    Koszt niższy ale i tak dobijający do 10%.
    To co się tyczy owych % to mam na myśli RRSO czyli wszystko (nawet to że i
    tak konto, kartę i ubezpieczenie gdzieś trzeba mieć). Bo uwiązanie do banku
    na czas kredytu to koszt.

    A jeśli mamy swoje pieniądze?
    Czy mamy je za darmo? Oczywiście, nie!
    Kosztują one nas jako koszt alternatywny. Jako wartość czegoś innego czego
    sobie odmówiliśmy. Ten koszt to inne zakupy na kredyt (AGD, RTV) gdyż
    kupujemy to na raty bo nie mamy gotówki za którą kupiliśmy solara. Tam RRSO
    dobija do 40%.
    Np. mogliśmy założyć lokatę bankową a nie założyliśmy bo sobie kupiliśmy
    solara. Jaki jest koszt lokaty? Myślę, że obecnie to 6-8% (mam na myśli
    lokatę na okres porównywalny ze "spłaceniem się" solara).

    Inwestycja w instalację solarną ma nam dać w przyszłości zysk w postaci
    niższych kosztów pozyskania energii z innych źródeł.
    Ponadto ma zarobić na to co w zdaniu poprzednim oraz na samą siebie i na
    koszt pozyskania pieniądza.
    Lecz wartość pieniądza w czasie się zmienia.
    Przy założeniu, że taka instalacja kosztuje 7.500,- a jej spłata wynosi 5
    lat to przy stopie 8% za 5 lat jest ona warta 11.000 liczone na dzisiaj.
    Albo inaczej uzasadniając, przy założeniu stopy 8% rocznie dzisiejsze 11.000
    za 5 lat będzie warte 7.500,-
    (liczone funkcją NPV z excela)

    W podejmowaniu decyzji o budowie instalacji słonecznej trzeba uwzględnić to,
    że kapitał kosztuje i wykładamy go teraz a zyski będą? w przyszłości.

    Sprawę komplikuje jeszcze to, że nikt na tej grupie nie chwalił się, że ma
    instalację solarną samą. To znaczy bez innych systemów grzewczych. Tak więc
    należy zbudować sobie ogrzewanie podstawowe (może i drogie ale pewne, zawsze
    do dyspozycji) i ono będzie wsparciem dla naszego solara na pochmurne dni i
    w noce.

    Proszę nie porównywać nominalnie sum z różnych lat bo to nie ma sensu.
    Inne instalacje też kosztują. Rachunek ekonomiczny jest identyczny. Lecz w
    tym przypadku porównujemy różnicę w cenie.

    Solar który kosztuje 7.500 zł. za 5 lat ma dać 12.000 zysku by się spłacił
    na zero.
    Oczywiście, po 5 latach dalej mamy solara i on zakładam, że dalej będzie
    działał.
    Zyski możemy mieć już w pierwszym roku. Możemy je mieć dopiero za rok.

    Na instalację solarną należy popatrzeć jak na bankową lokatę, lepszą niż w
    innych bankach która będzie nam wypłacała stała rentę. Ta stała renta
    przeniesiona w czasie na dzisiaj ma nam dać więcej niż na lokacie pierwotnie
    zamroziliśmy.

    Zapraszam do eksperymentowania ale najpierw w arkuszu kalkulacyjnym bo to
    nic nie kosztuje.

  • 47. Data: 2012-01-31 20:51:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Możesz się odpierdolić. Gdzie piszę o jakiś kilowatach?

    Wow.
    Widze, ze poziom dyskusji rosnie z kazdym dniem.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2012-01-31 21:10:39
    Od: wolim <n...@t...pl>

    A ja mam pytanie trochę z innej beczki...

    Co robisz, jak w nocy, czyli gdy solar jest zimny, spadnie śnieg?

    Odśnieżasz mechanicznie, czy załączasz pompkę, żeby podgrzać kolektor
    ciepłem z kotła?

    Pytam bez żadnych podtekstów - zastanawiam się nad solarami i właściwie
    już jestem przekonany, ale boję się, że śnieg może na tyle skutecznie
    przysypać kolektor, że unieruchomi go na całą zimę...

    Pozdrawiam,
    MW

  • 49. Data: 2012-01-31 21:22:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ja tam, jak niektórzy nie będę wytykać oszczędności, czy ich braku
    > raczej(bo
    > skłaniam się do "braku raczej"). Ale gdzie komfort ?

    Na gorze baniaka masz druga wezownice, ta moze grzac ile chce. Solar
    nagrzewa dol, dzieki czemu gora musi sie nagrzac mniej.

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2012-01-31 21:30:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lat to przy stopie 8% za 5 lat jest ona warta 11.000 liczone na dzisiaj.
    > Albo inaczej uzasadniając, przy założeniu stopy 8% rocznie dzisiejsze

    Ty aptekarz, nie uwzgledniles wzrostu cen nosnikow, stopy inflacji,
    dewaluacji waluty, wartosci nabywczej i pewnie paru innych zmiennych ktorych
    nie chce mi sie rozpatrywac.

    Pozdro.. TK