  • 1. Data: 2010-12-16 19:17:41
    Temat: Dmucha z wentylacji grawitacyjnej
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wyczyściłem porządnie kratkę od wentylacji i stwierdziłem,
    że dmucha świetnie, tylko że do wewnątrz mieszkania. I to dość mocno,
    zapalniczka prawie gaśnie.

    To wina aktualnego klimatu czy 'tak dalej być nie może'
    i zgłaszać problem do SM?

    Piętro 1/4.

  • 2. Data: 2010-12-16 19:38:09
    Temat: Re: Dmucha z wentylacji grawitacyjnej
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-12-16 20:17, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > zapalniczka prawie gaśnie.
    >
    > To wina aktualnego klimatu czy 'tak dalej być nie może'

    otwórz okno i sprawdź wtedy, jeśli kierunek się zmieni to masz wytłumaczenie

  • 3. Data: 2010-12-16 19:45:10
    Od: Al Kwasone <k...@p...onet.pl>

    Nie powinno tak być. Często jest to wina wadliwego projektu lub
    wykonania instalacji.
    AK

  • 4. Data: 2010-12-16 19:53:29
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > dmucha świetnie, tylko że do wewnątrz mieszkania

    Masz jakiś kocioł gazowy w domu?

    Pozdr

  • 5. Data: 2010-12-16 19:56:08
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    <r...@k...pl> wrote in message
[...]

    Albo jest to wspólny kanał i ktoś używa wentylatora, a wylot jest zapchany
    np. przez kawki. Efekt płaskiego dachu i zawijania strumienia. W zasadzie
    kominiarz i montarz deflektora - zapewni ssanie bez względu na kierunek
    wiatru. Najlepszy nieruchomy - mniej awaryjny. Deflektory trzeba
    zainstalować na wszystkich kanałach, aby nie rozpoczęły się jego "wędrówki".

  • 6. Data: 2010-12-17 13:52:05
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 16 Dec 2010 20:53:29 +0100, w
    <4d0a6e3c$0$27045$65785112@news.neostrada.pl>, "M1SLQ"
    <m...@W...o2.pl> napisał(-a):

    > Masz jakiś kocioł gazowy w domu?

    Jest. Ale jest podłączony do innego wejścia.
    Nie wiem czy te kominy wentylacyjne łączą się gdzieś wyżej,
    ale po liczbie "kominków" na dachu sądzę, że nie.

    PS. Dziś rano wiało prawidłowo, potem znowu do mieszkania, a w południe --
    znowu prawidłowo.

  • 7. Data: 2010-12-17 13:52:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 16 Dec 2010 20:56:08 +0100, w
    <4d0a6edf$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>, "Panslavista"

    > Albo jest to wspólny kanał i ktoś używa wentylatora, a wylot jest zapchany
    > np. przez kawki. Efekt płaskiego dachu i zawijania strumienia. W zasadzie

    Dach jest dwuspadowy.

  • 8. Data: 2010-12-17 14:25:52
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > PS. Dziś rano wiało prawidłowo, potem znowu do mieszkania, a w południe --
    > znowu prawidłowo.

    Wyrównują się ciśnienia...
    Przy went. grawitacyjnej takie zachowanie jest b. częste.
    Aby ciąg był prawidłowy ciągle, musiałbyś mieć staly dopływ powietrza do
    mieszkania np. poprzez jakieś nawietrzniki w oknach oraz dostatecznie duże
    szpary went. w drzwiach wewnętrznych aby powietrze mogło cyrkulować sobie od
    żródła do wylotu w kratce np. w łazience. Ale w taki sposób wychłodzisz
    sobie mieszkanie jeszcze bardziej.

    Problem jest nierozwiązywalny inaczej niż poprzez zamontowanie went.
    mechanicznej w której przepływy są z góry projektowane/ustalane.

  • 9. Data: 2010-12-17 15:33:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 17 Dec 2010 15:25:52 +0100, w
    <4d0b730e$0$22803$65785112@news.neostrada.pl>, "quent" <x...@x...com> napisał(-a):

> [...]
    > żródła do wylotu w kratce np. w łazience. Ale w taki sposób wychłodzisz

    Dzięki za odpowiedź.
    W takim razie zamontuje sobie klapkę z papieru na kratce, mrozy w WC zaczynają
    trochę przeszkadzać :).

  • 10. Data: 2010-12-17 15:57:08
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    >zapalniczka prawie gaśnie.
    >
    >To wina aktualnego klimatu czy 'tak dalej być nie może'

    Masz ciag wsteczny. Zeby wialo w dobrym kierunku, musi byc doplyw swiezego powietrza
    w mieszkaniu (rozczelnione okna lub - zdecydowanie lepiej - nawiewniki cisnieniowe w
    oknach.
    NIe radze zatykac kratek w kuchni/lazience.