  • 1. Data: 2010-12-16 18:55:27
    Temat: Metalizowany ABS - renowacja
    Od: Al Kwasone <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    Przycisk z tworzywa ABS - metalizowany (udaje metalowy element) wytarł
    się od kontaktu z palcami. Niestety nie ma możliwości wymiany na inny.
    Jak usunąć pozostałą powłokę lub czym, w trwały sposób pomalować, aby
    wyglądał przyzwoicie? Szlifowanie raczej odpada, gdyż na powierzchni
    przycisku są wypukłości.
    Pozdrawiam,
    AK

  • 2. Data: 2010-12-16 20:25:32
    Temat: Re: Metalizowany ABS - renowacja
    Od: "Mirek" <m...@w...neostrada.pl>

    Użytkownik "Al Kwasone" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyzwoicie? Szlifowanie raczej odpada, gdyż na powierzchni przycisku są

    Ktoś dał Ci ksywkę Al Kwasone? To się nie dziw. Może stosuj rękawiczki?

  • 3. Data: 2010-12-17 15:01:21
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Przycisk z tworzywa ABS - metalizowany (udaje metalowy element) wytar
    > si od kontaktu z palcami. Niestety nie ma mo liwo ci wymiany na inny.
    > Jak usun pozosta pow ok lub czym, w trwa y spos b pomalowa , aby
    > wygl da przyzwoicie? Szlifowanie raczej odpada, gdy na powierzchni
    > przycisku s wypuk o ci.
    > Pozdrawiam,
    > AK

    ja bym się nie pi****lił, tylko wymienił na nowy... taki, co się nie
    wyciera...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-12-19 09:38:23
    Od: Al Kwasone <k...@p...onet.pl>

    s_13 napisał(a):
    > ja bym się nie pi****lił, tylko wymienił na nowy... taki, co się nie
    > wyciera...

    Ja też bym tak zrobił, tyle że nie ma nic na wymiane.
    AK

  • 5. Data: 2010-12-19 09:52:13
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Al Kwasone" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > przyzwoicie? Szlifowanie raczej odpada, gdyż na powierzchni przycisku są

    Nie piszesz do (od) czego ten przycisk. Takie elementy (lub podobne) bywały
    na giełdach - samochodowych, elektronicznych - może coś znajdziesz.

  • 6. Data: 2010-12-19 17:37:29
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 19 Gru, 10:38, Al Kwasone <k...@p...onet.pl> wrote:
    > s_13 napisa (a):

    > Ja te bym tak zrobi , tyle e nie ma nic na wymiane.
    > AK

    nie ma przycisków niewymiennych, zawsze można coś wykombinować, ale
    jeśli jest jak twierdzisz lub jesteś bardzo przywiązany do tego
    przycisku, to zamiast malować, lepiej przykleić na to kawałek okleiny
    pcv imitującej powierzchnię metalową, jak powierzchnia płaska, to
    zwykła okleina, a jak wypukła, to okleina termokurczliwa, oklejasz z
    zakładką od spodu i podgrzewasz suszarką, wtedy się dopasowuje...

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2010-12-21 07:37:29
    Od: Al Kwasone <k...@p...onet.pl>

    s_13 napisał(a):
    > nie ma przycisków niewymiennych,
    są.
    > jak powierzchnia płaska, to
    Gdyby Kolega przeczytał post, na odpisuje, wiedziałby że nie jest.

    Pewnie można też wymienić całe urządzenie i problem zniknie. Ale moje
    pytanie dotyczyło konkretnego problemu.
    AK

  • 8. Data: 2010-12-21 07:40:51
    Od: Al Kwasone <k...@p...onet.pl>

    Panslavista napisał(a):
    > Nie piszesz do (od) czego ten przycisk. Takie elementy (lub podobne) bywały
    > na giełdach - samochodowych, elektronicznych - może coś znajdziesz.
    Bo nie pytałem o wskazówki odnośnie poszukiwania zamiennika (gdyby takie
    możliwości były, to bym je wykorzystał) tylko renowację oryginału.
    AK

  • 9. Data: 2010-12-21 07:50:48
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Bo nie pytałem o wskazówki odnośnie poszukiwania zamiennika (gdyby takie
    > możliwości były, to bym je wykorzystał) tylko renowację oryginału.
    > AK

    Wysokie wymagania masz:
    metalizacja - napylanie
    galwanotechnika
    klej do ABS i pył
    malowanie Srebrolem

  • 10. Data: 2010-12-21 11:25:15
    Od: Al Kwasone <k...@p...onet.pl>

    Panslavista napisał(a):
    > Wysokie wymagania masz:
    > metalizacja - napylanie
    > galwanotechnika
    > klej do ABS i pył
    > malowanie Srebrolem
    Wcale nie wysokie. Tylko dwa - trwałość i przyzwoity wygląd. Przycisk
    nie musi być srebrny. Można usunąć pozostałości metalizacji, można
    pomalować na dowolny kolor, ale czym? ABS niestety nie należy do łatwych
    podłoży. Jaki to klej do ABS?
    W ostateczności zeszlifuję metalizację, ale niestety razem z
    wypukłościami. Chciałbym tego uniknąć.
    AK.