  • 1. Data: 2010-12-14 23:18:02
    Temat: Obluzowany zawias drzwi od piwnicy
    Od: banzi <b...@g...com>

    Witam,

    Otóż w mojej piwnicy (wieżowiec z lat 80-tych) obluzował się zawias od
    drzwi. W sumie ten zawias to jest kawał sztaby wmurowany pomiędzy
    cegły. Na tym wszystkim wiszą drewniane drzwi. Problem jest z zawiasem
    górnym, który praktycznie cały wylazł z pomiędzy cegieł a na dodatek
    same cegły też się obluzowały. Jakiś czas temu machnąłem to wszystko
    zaprawą murarską. Zaprawa wyschła, mur wygląda nieźle jednak zawias
    (sztaba) nadal wychodzi. Jak sobie z czymś takim poradzić?

    Z góry dziękuje za pomoc.

    Pozdrawiam
    banzi

  • 2. Data: 2010-12-15 14:08:29
    Temat: Re: Obluzowany zawias drzwi od piwnicy
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    banzi <b...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >zaprawą murarską. Zaprawa wyschła, mur wygląda nieźle jednak zawias
    >(sztaba) nadal wychodzi. Jak sobie z czymś takim poradzić?

    tez mam ten problem. Zamurowanie zawiasu nie pomoze raczej na dlugo.
    Myslalem, zeby dospawac prostopadly bolec do sztaby, zeby nie wylazila
    z cegiel (albo przewiercic i wkrecic srube) , ale nadal bedzie sie ruszac.
    Rozwiazaniem moze tez byc wyjecie paru cegiel i porzadne ponowne zamurowanie,
    ale jakos mam opory przed rozbieraniem sciany.

  • 3. Data: 2010-12-15 16:13:28
    Od: sendilkelm <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-15 00:18, banzi pisze:

    > zaprawą murarską. Zaprawa wyschła, mur wygląda nieźle jednak zawias
    > (sztaba) nadal wychodzi. Jak sobie z czymś takim poradzić?
    W mojej piwnicy zrobiłem tak: dałem dospawać do sztaby kołnierz z przodu
    i gwint z drugiego końca + duuuża podkładka i nakrętka. Skręcone
    "obejmuje" ścianę piwnicy. Trzęsienie ziemi tego nie ruszy...

    --
    sendilkelm

  • 4. Data: 2010-12-15 17:31:50
    Od: banzi <b...@g...com>

    On 15 Gru, 17:13, sendilkelm <s...@o...pl> wrote:

> [...]
    > i gwint z drugiego końca + duuuża podkładka i nakrętka. Skręcone
    > "obejmuje" ścianę piwnicy. Trzęsienie ziemi tego nie ruszy...

    Dziekuje za te posty. Jakos tak od razu razniej jak sie człowiek
    dowie, ze nie tylko on ma takie problemy :)
    Bede musial zawolac jakiegos fachowca, zeby rzucil na to okiem ;)

    banzi

  • 5. Data: 2010-12-16 18:37:36
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "banzi" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
> [...]
    >zaprawą murarską. Zaprawa wyschła, mur wygląda nieźle jednak zawias
    >(sztaba) nadal wychodzi. Jak sobie z czymś takim poradzić?

    Jeśli cegły dobrze trzymają to bym spróbował klejem montażowym.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 6. Data: 2010-12-18 10:23:15
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > Jeśli cegły dobrze trzymają to bym spróbował klejem montażowym.

    eee... za słaby. W podobnej sytuacji wiele lat temu (włamanie do piwnicy
    rodziców w bloku poprzez wyjęcie zawiasów z ceglanej ściany)
    prowizorycznie naprawiłem zawiasy przez osadzenie ich w 'betonie' z
    epidianu wymieszanego z piaskiem i drobnym żwirkiem. Miałem to później
    zrobić porządnie (wykucie dziury, mocna zaprawa etc.), ale po tygodniu
    próba wyjęcia zawiasów (łomem, żabką i wszystkim co pod ręką) okazała
    się niemożliwa. No i tak zostało do dzisiaj. Klej montażowy nie ma
    wystarczającej siły przylegania do stali, żeby otrzymać choćby zbliżoną
    wytrzymałość.

  • 7. Data: 2010-12-18 19:06:41
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Jakub Tarczewski <a...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    >prowizorycznie naprawiłem zawiasy przez osadzenie ich w 'betonie' z
    >epidianu wymieszanego z piaskiem i drobnym żwirkiem.

    Nic wiecej do utwardzenia nie dodawales?

  • 8. Data: 2010-12-18 20:28:07
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > Nic wiecej do utwardzenia nie dodawales?

    poza utwardzaczem do żywicy ;-) nie.
    Teraz bym dodał trochę aerosilu albo pyłu kwarcowego, ale i bez tego
    masa piaskowo-epoksydowa ma imponującą twardość i wytrzymałość, nawet
    bez wygrzewania.

  • 9. Data: 2010-12-20 08:04:19
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

[...]

    Są specjalne cementy montażowe do wiązania elementów stalowych z murem
    (kotwy, pręty, sztaby itp), np atlas "monter" Cement wiąże w około 10-15
    minut i jest git. Do kupienia w opakowaniach 5 kg
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2010-12-21 23:16:19
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Jakub Tarczewski" <a...@o...eu> napisał w wiadomości

    > eee... za słaby.

    Eee... przesadzasz :) Na kleju montażowym (rozpuszczalnikowym) mam osadzone
    zawiasy furtki w murowanym ogrodzeniu.

    Pozdrawiam,
    Druid29