  • 1. Data: 2009-03-27 09:44:01
    Temat: Dom jednorodzinny i kocioł gazowy z wbudowanym zasobnikiem 54l
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Cześć,

    poszukiwany jest kocioł gazowy do obsługi CO i CWU w domu jednorodzinnym
    o pow. ok. 140m2. W planie jest sporo podłogówki oraz recyrkulacja CWU.
    Rodzina 2+2, kąpanie pod prysznicem.

    Na razie na topie rankingu jest Immergas Victrix Zeus Superior 26kW
    (kondensacyjny z wbudowanym zasobnikiem 54l
    http://www.immergas.com.pl/menu_2/kk/zeus_victrix_su
    perior_kw/dane_techniczne.htm
    ).
    Cena razem z zestawem przyłączeniowym do recyrkulacji i dedykowanym
    sterownikiem pokojowym/pogodowym - ok. 7tys. zł z transportem (patrząc
    na ceny na Allegro), porównywarki cen mają drożej.
    Czy to jest cena minimalna czy są szanse urwać jakiś rabat?
    Czy w podobnej/niższej cenie można znaleźć jakiś sensowny kocioł z
    osobnym zasobnikiem ze stali nierdzewnej?

    Czy ktoś ma taki piec i może podzielić się wrażeniami z eksploatacji?

    W archiwum grupy dominuje pogląd, że do domu jednorodzinnego minimalny
    zasobnik to 100-120l, ale jak patrzę na wydajność tego pieca to
    nagrzanie całej pojemności zajmuje mu parę minut, poza tym jest w stanie
    grzać wodę na bieżąco. Jeśli się mylę, liczę że ktoś mnie wyprowadzi z
    błędu :)

    Dzięki za pomoc i sugestie.

    --
    Jacek Midura

  • 2. Data: 2009-04-01 06:27:23
    Od: "tomi71" <m...@i...pl>

    używam Zeusa Victrix 20 od trzech lat i ... POLECAM
    bezawaryjny, ekonomiczny, podobno trwały
    w moim miejscu zamieszkania mam dobry serwis więc na pewno nie mogę
    narzekać.
    Ogrzewanie podłogowe, grzejniki i oczywiście woda urzytkowa (135mkw., 3
    osoby, prysznic, wanna bez ograniczeń)

    długo się zastanawiałem nad innymi piecami ale wybór jak dla mnie był
    trafny, a brałem pod uwagę piece Vailanta, Wolfa, ACV i Ulrich więc
    konkurencja była :)

    pozdrawiam