  • 131. Data: 2010-12-15 21:35:58
    Temat: Re: Dom prefabrykowany - ufać temu?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-12-2010 o 09:27:50 /// Kaszpir /// <z...@g...com>
    napisał(a):

    > Zrobiłem sobie wyliczenia , wyszukałem najtańszy kredyt na 30lat we
    > frankach.
    >
    > Przy 300tys prowizja za udzielenie kredytu i inne opłaty to 12tys zł
    > (najtańsza oferta !!!).
    >
    > rata - 1691zł;.
    >
    > Czyli liczymy 2 lata , bo zapewne znalezienie działki , uzbrojenie ,
    > formalności , sprzedaz mieszkania zajęło by mi 1-2 lata ...
    >
    > 24 x 1691zł - 40584zł.
    Źle liczysz, przez okres budowy płacisz tylko odsetki i to od wziętych
    pieniędzy
    czy w 1 roku tak 100-200zł max w drugi troche wiecej ale nie prtzekroczysz
    600zł
    Czyli za dwa lata byś zapłacił tak około 10000 zł

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 132. Data: 2010-12-15 21:48:24
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 15 Gru, 22:22, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > Nie kumam, a bez went mechanicznej to co ? Też zimne leci do domu a
    > ciepłe z domu ucieka.

    Nie tak intensywnie (400m3 / h?:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 133. Data: 2010-12-16 06:46:57
    Temat: Re: Dom prefabrykowany - ufac temu?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Nie ma sprawy, ale rozumiesz, że gdybyś zajmował się wszystkim sam, to
    > mógłbyś mieć za podobną kasę dom np jak mój... o 50 proc większy...?
    > :-). Albo swój w cenie o 40 proc niższej?

    Gdyby , aby ...

    Mógłbym także wybudować dom drożej niż oferuje mi wykonawca , mieć
    problemy z partaczami , miec problemy z terminowością i solidnością ,
    dostawcami , mieć gigantyczną ilość błędów wynikającą z wynajęcia
    partaczy , mogło by się okazać że urzędnik ma zły humor i nie mogę
    czego załatwić i itd ..

    Gdyby było to takie proste i cudowne to w PL i na całym świecie nie
    istnieli by developerzy , firmy kóre budują domy pod klienta i itd ,
    tylko każdy by sam sobie budował , ale tak cudownie nie ma i widać że
    większość woli wybudować dom komuś kto się na tym zna , załatwi
    wszelkie formalności i w tym domu zamieszka ...

    Tam gdzie sie buduje jest kilka małych firemek (minimum 4 !) (a są to
    2 malutkie wioski !!) budujące domy pod klienta na posiadanych przez
    te firmy działkach. Uwierz że nie mają problemów ze sprzedażą. Jedynie
    co mają tak ustalone ceny , że żaden inny "developer" takich cen nie
    potrafi zaoferować ...
    Pozostali developerzy oraz osoby które same budują na sprzedaż oferują
    ceny dużo dużo wyższe (średnio 100-200tys więcej ...)

    Ludzie patrzą na ceny ...

    Tak samo nie słyszałem aby ludzie sami budowali bloki. Ile mogli by
    mieć taniej , ale jakoś nie słyszałem o tym aby jacyś ludzie sami
    zbudowali blok ...

    Ci krzykacze którzy uważają że można wybudować dom za bezcen niech
    porzucają swoje obecne miejsca pracy a zakładają firmy i budują domy.
    Jeśli naprawdę potrafią tak tanio zbudować dom , dać fakturę , dać 2
    lata gwarancji na dom to będą bardzo bogaci a ludzie będą walili do
    nich drzwiami i oknami ...

  • 134. Data: 2010-12-16 07:30:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    > To domownicy mają przerąbane.

    Nie ma zakazu używania drzwi i okien :-) Jest tylko zakaz wietrzenia - bo to
    takie naturalne -upał jest, wiec otwieram okna. A tu zonk :/

    b.

  • 135. Data: 2010-12-16 08:27:16
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    [..]
> [...]
    > dostawcami , mieć gigantyczną ilość błędów wynikającą z wynajęcia
    > partaczy , mogło by się okazać że urzędnik ma zły humor i nie mogę

    Niepotrzebnie dramatyzujesz. Już Ci wyliczyli ile może wynieść budowa
    takiego domu jak Twój. Zrobili to nie teoretycy, tylko ludzie, którzy
    swoje domy właśnie metodą gospodarczą wybudowali, więc nie wiem o czym
    tu jeszcze dyskutować.

    Po prostu boisz się budowania, jak ta 'Twoja' większość i tyle. W takiej
    sytuacji żaden nacjonalny argument nie przemówi :-))), a kasę na tym
    robią deweloperzy.

    U mnie strach przed budowaniem był mniejszy niż strach przed stratą
    kilkudziesięciu tysięcy. U Ciebie jest odwrotnie.

> [...]
    > większość woli wybudować dom komuś kto się na tym zna , załatwi
    > wszelkie formalności i w tym domu zamieszka ...

    Niepotrzebnie używasz określeń trącących demagogią - 'na całym
    świecie...', 'każdy by sobie budował...'.

    Wyobraź sobie, że dla mnie używanie argumentów typu 'każdy...',
    'wszyscy...', większość', 'na całym świecie...' jest właśnie działaniem,
    które skrajnie mnie zniechęca do tego czegoś, do czego mnie miało zachęcić.

    Ja nie jestem 'wszyscy' i jak coś robią wszyscy, to ja muszę się temu
    dziesięć razy bardzo dokładnie przyjrzeć, żeby stwierdzić, że robią
    słusznie i dopiero jak się okaże po skrupulatnym zbadaniu, że tak, to
    mogę ewentualnie rozważyć podjęcie takiej drogi działania jaką podejmuje
    się... 'na całym świecie' :-))).

    Tutaj jednak wykazaliśmy gremialnie, że budowanie przez dewelopera jest
    duuużo kosztowniejsze i obarczone ogromnym ryzykiem fuszerek. I tylko o
    to mi chodziło, a już ocena Twojej decyzji co do metody budowania, czy
    słuszna, czy nie, niech będzie pozostawiona Tobie :-)

    Fakt jest jednak poza dyskusją - zlecając budowę małego i prostego domku
    jednemu wykonawcy, przepłacasz o co najmniej kilkadziesiąt tysięcy. Jak
    się z tym pogodziłeś, to ok i dłużej już nie dyskutuję.

    Nie twierdzę też, że ten Twój deweloper zbuduje Ci dom, który potem nie
    spełni swojego zadania :-))

    Mam kolegę, który w jednym z dużych śląskich miast kupił dom od
    dewelopera. Działka malutka - coś ok 400 m2, domek w zabudowie
    bliźniaczej, niby ok 135 m2. :-)

    Jak się okazało, to w tę powierzchnię został wliczony garaż i wszystkie
    pomieszczenia gospodarcze, a ponadto na poddaszu jest niziutka ścianka
    kolankowa i mały kąt nachylenia dachu - chyba mniej niż 30 stopni. To
    powoduje, że praktycznie połowa poddasza nie nadaje się do użytku. W
    efekcie jego dom to może 70 m2 powierzchni zdatnej do użytkowania.

    Wiesz ile on zapłacił za ten dom...?

    Włosy mi się zjeżyły na głowie jak powiedział, że coś ok 700 tys.

    Nie wiem, czy liczył już z umeblowaniem i wyposażeniem oraz podjazdem i
    ogrodzeniem, ale uważam, że o jakieś 450 tys przepłacił.

    No...ale zawsze jest coś za coś. Chcesz mieć święty [pozornie] spokój,
    to godzisz się na zapłacenie bajońskiej sumy. Jak wolisz zadbać o swój
    portfel, to - jak Ci już pisałem ;-) - najcenniejszą część
    przedsięwzięcia, czyli zarządzanie, wykonujesz sam.

    pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszym prowadzeniu inwestycji oraz
    zamieszkiwaniu :-)
    robercik-us

  • 136. Data: 2010-12-16 09:59:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > No właśnie to pewnie zależy od tego, czy dom masz ciężki, czy lekki ;-)

    Nie, wyplyw ciepla zalezy od roznicy temperatur i przewodnosci cieplnej
    przegrod.

    > W domu lekkim to owszem :-)

    Przeciez dyskusja dotyczy czy da sie uzyskac oszczednosci dzieki temu, ze
    dom ma mala bezwladnosc. Staraj sie trzymac kupe z watkiem.

    > Obstawiam oszczędności na poziomie 15 do 20 proc opału w skali sezonu.

    Wiec sie oplaca, chyba, ze masz inne zdanie?

  • 137. Data: 2010-12-16 10:02:08
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-12-2010 o 18:53:33 /// Kaszpir /// <b...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > Tyle że jedno przeczy drugiemu , bo fachowiec będzie się cenił i za
    > grosze nie będzie robił ..
    >
    > Bardzo dużo zależy tu od szczęścia i ... zaradności ...
    > Nikt nie da gwarancji że budując samemu nie trafi się na wykonawców
    > partaczy , którzy zużyją materiał , wezma kasę i się wypną , bo przecież
    > zadnej umowy nie było ...
    >
    > Jak Wam się udało taniej zbudować to gratuluję.
    > Dla mnie budowa w systemie gospodarczym nie wchodziło w rachubę i nie
    > wchodzi.
    > Po prostu nie czulem się na siłach i takich jak ja jest wielu ...
    Ale ty sam się pakujesz w kanał, naprawdę trochę poczytać, wziąć faceta
    który sie na tym
    zna zapłacić mu i zaoszczędzisz kupę kasy Adam i Kris ci już napisali
    bo sami to zrobili, ja także, mimo że mam dwa razy wiekszy dom od ciebie
    to kosztował
    mnie stan surowy mniej niż ciebie, a mam np piwnicę.
    Tak że deweloper spokojnie ze stówę na tobie zarobi.
    A koszty cię dopiero czekają, wykończeniówka niedoceniana przez ciebie zje
    cię,
    bo oprócz kafelek które możesz kupić tanie ile zaoszczędzisz na kiblu?
    a wyposażenie? z bloku niewiele masz mebli a na czymś spać trzeba.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 138. Data: 2010-12-16 10:21:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-12-2010 o 09:27:16 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]

    > Wiesz ile on zapłacił za ten dom...?
    >
    > Włosy mi się zjeżyły na głowie jak powiedział, że coś ok 700 tys.
    Ja p...ę ale go oskubali, nawet przy drogiej działce to co najmniej 100%
    przepłacił.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 139. Data: 2010-12-16 10:31:41
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Ghost napisał:

    > Wiec sie oplaca, chyba, ze masz inne zdanie?

    W mało akumulacyjnym domu tak, ale w takim, co to nagrzewa się cały
    tydzień, a potem też tydzień się wychładza, takie 'oszczędzanie' w
    cyklach dobowych jest co najmniej wątpliwe, a już na pewno z
    praktycznego punktu widzenia nie do przeprowadzenia.

    Mój dom, żeby wychłodzić o te 3 stC, trzeba odciąć od źródła ciepła na
    jakieś trzy-cztery doby. Potem, żeby osiągnąć temperaturę wyjściową,
    trzeba spalić tyle opału, żeby tę stratę nadrobić.

    Wątpliwa to oszczędność... No chyba, że się obniży temp do +5 i
    utrzymuje ją przez miesiąc, to jest szansa, że się zauważy oszczędność
    po ponownym nagrzaniu w stosunku do sytuacji, kiedy by się ogrzewało
    przez cały ten okres.

    Nie bądź taki nerwowy, bo wątek straci na integralności :-DDD

  • 140. Data: 2010-12-16 10:40:25
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > Ja p...ę ale go oskubali, nawet przy drogiej działce to co najmniej 100%
    > przepłacił.

    Na biednego nie trafiło...
    Ale cóż, tak kończy się myślenie: Niech każdy robi to, na czym się zna.
    Tu bez fuszerek się też nie obeszło i to baaardzo poważnych, ale nie
    będę się rozwodził :-)

    O ironio ! Facet jest szefem doskonale prosperującej i rozwijającej się
    firmy, zatem zarządzanie ma w małym palcu :-),

    pozdr.
    robercik-us