  • 71. Data: 2010-12-13 18:52:12
    Temat: Re: Dom za 1$
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > To był nie tyle problem systemu ile problem ludzi (ja jestem
    > idealistą/frajerem, ale niestety większość to obiboki, lenie i
    > kombinatorzy i bez bata będą się obijać). To po pierwsze.

    W kapitalizmie przynajmniej sami za siebie są odpowiedzialni i w każdej
    chwili - jak będą chcieli - mogą swoją sytuację zmienić.
    W komunie to niemożliwe, bo 'czynniki wyższe' wiedzą lepiej co dla
    Ciebie dobre.

    > Po drugie powyższy problem dotyczy nie tylko komunizmu - popatrz na
    > obecny kapitalizm z kalekim systemem socjalnym, bez którego z kolei
    > cierpieli nie tylko ci wyżej wymienieniu.

    Ten kapitalizm, przynajmniej odwołuje się do czegoś, co jest naturalne -
    potrzeby integracji każdego człowieka ze społeczeństwem/społecznością w
    której żyje.

    Powstają naturalne zależności - on coś umie, swoje
    umiejętności/kompetencje sprzedaje, dostaje kasę i ją wydaje napędzając
    przez to gospodarkę.

    Jak ktoś jest obibokiem, to przecież jego sprawa i jego brocha. Dlaczego
    takiego utrzymywać...? Niech nauczy się czegoś pożytecznego i to coś
    wykonuje na rzeczy tych, którzy zechcą mu za to zapłacić... Socjal wtedy
    nie będzie potrzebny.

    > Dalej: w ZSRR mnóstwo kasy zostało zmarnowane na wyścig zbrojeń. W USA
    > też, ale jakoś do końca Zimnej Wojny udało im się mniej-więcej trzymać
    > głowę nad powierzchnią. Teraz się posypało. Dlaczego? Wprowadzili komunizm?

    Znowu zewnętrzne źródło finansowania...
    Życie na kredyt... Nie wiadomo jak to się skończy... ;-(. W dłuższej
    perspektywie może być nieciekawie.

    Gdzieś czytałem, że świat zmierza do punktu w którym zadlużenie
    obywateli największych mocarstw światowych wzrośnie na tyle, że owe
    mocarstwa rozpętają globalny konflikt zbrojny, żeby sobie odbić na
    innych swoje deficyty i pospłącać długi.

    Oby ten scenariusz się nie zrealizował.

  • 72. Data: 2010-12-13 19:24:24
    Od: "Jagna W." <w...@a...eu>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niech sobie każdy robi jak mu pasuje

    Otóż właśnie - to po kija był ten post pana Werbińskiego? :)

    JW

  • 73. Data: 2010-12-13 21:23:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.12.2010 19:52, robercik-us pisze:

    > W kapitalizmie przynajmniej sami za siebie są odpowiedzialni i w każdej
    > chwili - jak będą chcieli - mogą swoją sytuację zmienić.

    Naiwnyś.

    > W komunie to niemożliwe, bo 'czynniki wyższe' wiedzą lepiej co dla
    > Ciebie dobre.

    Tutaj też są "czynniki wyższe" (kapitaliści z nabitą kabzą), którzy mogą
    zadecydować/wpłynąć na decyzje władz, do czego ciebie zmusić, żeby im
    było lepiej.

    > Ten kapitalizm, przynajmniej odwołuje się do czegoś, co jest naturalne -
    > potrzeby integracji każdego człowieka ze społeczeństwem/społecznością w
    > której żyje.

    ROTFL

    Do tego to się odwoływał komunizm. Oraz wspólnota pierwotna.

    > Powstają naturalne zależności - on coś umie, swoje
    > umiejętności/kompetencje sprzedaje, dostaje kasę i ją wydaje napędzając
    > przez to gospodarkę.

    Właściwie to nie jest kapitalizm, tylko zwykły wolny rynek.

    W kapitalizmie ten co coś umie, a nie ma funduszy, lata na smyczy
    kapitalisty i sam niewiele z tego ma, a kto inny się na nim bogaci.

    Zresztą nawet jeśli ktoś ma fundusze, to ktoś z dużo większym kapitałem
    go "połknie" (np. wrogie przejęcie firmy i jej likwidacja w celu
    pozbycia się konkurencji).

> [...]
    > takiego utrzymywać...? Niech nauczy się czegoś pożytecznego i to coś
    > wykonuje na rzeczy tych, którzy zechcą mu za to zapłacić... Socjal wtedy

    Pozostaje problem nierównego startu.

    > Znowu zewnętrzne źródło finansowania...
    > Życie na kredyt... Nie wiadomo jak to się skończy... ;-(. W dłuższej
    > perspektywie może być nieciekawie.

    Czyli widzisz - kapitalizm działając na kredyt zbankrutował komunizm, a
    teraz sam się sypie, bo nie ma jak spłacić kredytów zaciągniętych na
    "wrogie przejęcie" bloku komunistycznego.

    Swoją szosą IMHO dolar USA jest obecnie bardziej napompowany, niż stary,
    dobry "rubel transferowy".

> [...]
    > mocarstwa rozpętają globalny konflikt zbrojny, żeby sobie odbić na
    > innych swoje deficyty i pospłącać długi.

    IMHO bardziej prawdopodobna jest "wieczna wojna" w stylu 1984.

    Zresztą popatrz: nie tak dawno fundamentaliści islamscy byli "tymi
    dobrymi" i w sojuszu z USA zwalczali ekspansję sowietów.

    Teraz już niby Rosja jest "dobra" i współpracuje z USA w zwalczaniu tych
    paskudnych "islamskich terrorystów".

  • 74. Data: 2010-12-13 21:28:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.12.2010 09:04, robercik-us pisze:

    > Tak...
    > Żydzi, Masoni i Cykliści...
    >
    > Ty jesteś naiwny :-)))

    Przepraszam bardzo, ale kto wspierał np. Saddama Husseina, hmm?

    I kto wylansował tego gamonia Pahlawiego w Operacji Ajax?