  • 171. Data: 2010-09-25 10:31:12
    Temat: Re: Dom za 20 000 zł
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    żytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.vjjx9jgt1cvm6g@linux-rj.dom...
    Dnia 24-09-2010 o 10:11:35 Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>
    napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > a jak się ma trzy łazienki to trochę ich idzie. I akurat żonie podobają
    > ===================================
    >
    > Tylko trzy łazienki???
    > Czemu nie pięć?
    Bo tyle mi wystarczy :)
    jedna na dole i dwie na górze, jedna chłopców, druga nasza, KPW?
    Oprócz tego mam pralnię, spiżaranię, garderobę, siłownię, warsztat
    itd.
    ---------------

    To wszystko za kredyt na 30 lat?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 172. Data: 2010-09-25 10:32:19
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Dnia 24-09-2010 o 10:14:29 Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>
    napisał(a):

    > Znaczy się jest OK budować dom z trzema łazienkami przy użyciu kredytu
    > spłacanego 30 lat???
    I w czym masz problem? Nikt cię nie zmusza do kupowania na kredyt, ty
    oszczędzaj może ci
    się uda coś kupić zanim jeszcze będziesz miał zdrowie żeby się tym
    nacieszyć.
    -------------------------------

    Ja cały czas sobie kupuję. W dodatku mam to przyjemne uczucie nieposiadania
    żadnych kredytów. Mmmmm, jak dobrze....

  • 173. Data: 2010-09-25 10:37:08
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Ale ty nadal nie rozumiesz, adam ci tłumaczy że jak nie zapłacisz np
    rachunku
    ---------------

    A Ty nie rozumiesz, że statystycznie przypadki życiowe zdarzają się każdemu.
    Np choroba, rozwód, więzienie, wypadek itp. Zabijesz smarkacza, który
    wbiegnie na pasy, nie będzie świadków wtargnięcia, papuga nie wybroni i
    idziesz do ciupy. Żona zdradza Cię z Twoim kolegą i zanim wyjdziesz, to
    zostawi Cię z samymi długami. W takiej sytuacji mając duże kredyty już się
    nie podźwigniesz. I nie pomoże ubezpieczenie.

    Myślisz, że skąd się biorą żule? Wielu z nich kiedyś było normalnymi
    obywatelami.

  • 174. Data: 2010-09-25 10:38:26
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Dnia 24-09-2010 o 10:26:09 widow <w...@w...gazeta.pl> napisał(a):

    > to jest tzw. budowanie dla "prestiżu",
    Głupi jesteś i tyle. Dla prestiżu to są domy za ciężkie miliony
    a tutaj jest mowa o stosunkowo małym domu.
    ----------------------

    Mały domek to i mały prestiż.

  • 175. Data: 2010-09-25 10:45:17
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    wiadomości news:4c9d05a7$1@news.home.net.pl...

    > Chwiejne?

    W niektórych miastach USA ceny nieruchomości spadły poniżej cen w Polsce.

    > Co sugerujesz? Powrót komunizmu i ogólne wywłaszczenie? ;->

    Zobacz że statystycznie obecny okres pokoju w naszym kraju jest najdłuższy w
    historii. A historia się lubi powtarzać. Zagrożeń na horyzoncie jest wiele.
    Chiny vs USA, Korea, Iran, Rosja, kończąca się ropa, Indie vs Pakistan. A
    przede wszystkim gwałtownie rosnące zadłużenie wewnętrzne Polaków, które na
    głowę wynosi blisko 20 000 zł.

    > Oczywiście twoje ciułane w banku oszczędności przed wojną są
    > zabezpieczone, tak? ;-> I przed drastycznymi zmianami politycznymi, hmm?
    > ;->

    Ogólnie to są zabezpieczone przez dywersyfikację. Stać mnie na to, żeby ta
    mała część przechowywana na lokacie straciła wartość bez obniżenia mojego
    poziomu życia.

    > Wiesz, tak jest tak jakby "ciut" większa populacja, nie zauważyłeś?

    Jeszcze większa w przeliczeniu na m2 jest też w Indiach lub Indonezji, ale
    tam Maybachy nie jeździły, kiedy ostatno tam byłem.

    > I skoro tak ci się tam podoba - droga wolna. Kup sobie tanio mieszkanko
    > za 5-letnie oszczędności. Chyba nawet wiem, gdzie za tyle mógłbyś kupić
    > - jeden blok im się przewrócił, więc przecenią lokalne ;->

    Zdziwiłbyś się, gdybyś wiedział ile osób tam inwestuje.

  • 176. Data: 2010-09-25 10:46:05
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Andrzeju przestań się z koniem kopać, widzisz że ten człowiek nie rozumie
    co to jest kredyt i po co,
    on woli oszczędzać 10 lat na kurnik, mieszkając pod mostem, bo z rodzicami
    nie chce :)
    --------------------

    Jeżeli tylko takie alternatywy masz w swoim życiu, to współczuję.

  • 177. Data: 2010-09-25 10:57:26
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    wiadomości news:4c9d07b2@news.home.net.pl...

    > Tak jak pisałeś - 30 lat.

    > A masz jakąś gwarancję, że nie dostaniesz zaraz kulki w łeb? A ktoś, kto
    > kupił na kredyt, przynajmniej się nacieszy swoim mieszkaniem/domem,
    > zanim ty skończysz ciułać w skarpecie.

    Gwarancji nie ma, ale jest statystyka.
    Statystycznie kulkę w łeb dostaje się niezwykle rzadko.
    Ceny nieruchomości na zachodzie przez kilkadziesiąt lat drożały ok 3%
    rocznie po uwzględnieniu inflacji. Niektóre taniały, a inne drożały
    szybciej.

    > To była twoja propozycja.

    No to już masz 2/3 na IKE, a co do reszty, to na pewno coś znajdziesz.

    > Może coś w matematyce ostatnio pozmieniali, ale za moich czasów 1000
    > było mniejsze niż 18 000.

    Mogę tych lokat mieć chyba nieograniczoną ilość. Sprawdź w Inteligo.

    > I obie te sumy są stanowczo za małe na kupienie normalnej nieruchomości.

    Bo błędnie założyłeś istnienie tych ograniczeń.

    > Te, przedsiębiorczy - naucz się liczyć.

    Umiem. A Ty?

    > Nie wiem, co się tobie wydawało, ale to ty chciałeś rozwijać relacje z
    > rodzicami.

    Nie będę analizował Twojej sytuacji rodzinnej. Nie moja sprawa. Nie moje
    problemy.

    > Możesz sobie inaczej to nazywać, ale i tak nie zmieni to faktu, że jak
    > zbierasz i zbierasz i nagle ceny idą gwałtownie w górę, to już nic ze
    > swoimi pieniędzmi nie zrobisz.

    Kiedy ceny idą gwałtownie w górę, to zawsze gwałtownie spadają.
    http://stooq.pl/q/?s=wig20&c=10y&t=l&a=lg&b=0
    http://stooq.pl/q/?s=cl.f

    > Źródło poproszę.

    Poszukaj sobie indeksów cen i odnieś do inflacji.
    Nie będę pracował za darmo dla Ciebie.

    > Liczenie na stałe ceny też.

    Ceny nie są stałe. Zmieniają się w zależności od inflacji, kosztów i
    koniunktury.

    > To nie ja wychwalałem mieszkanie z rodzicami "aż się uzbiera",
    > kłamczuszku.

    Ale ja nie zbieram na mieszkanie.

    > No to won do Chin. Uskładaj sobie pudełek po ryżu na "dom". Będziesz
    > "mądry" i bankom nie dasz zarobić.

    Po co???
    Jak chcę to sobie jadę.

  • 178. Data: 2010-09-25 11:44:25
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Użytkownik Ikselka napisał:
    >
    > Nie wiem dlaczego nie chcesz przyjąć do wiadomości, że tak nie jest.
    > Mnie stan surowy otwarty wyszedł 135 tys - dokładnie 98 tys za materiały
    > i sprzęt i 37 za robociznę.

    Czy w waszej dyskusji wliczacie w koszt SSZ przyłącza, zjazd i ogrodzenie działki ?

  • 179. Data: 2010-09-25 13:27:08
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 25 Sep 2010 06:42:47 +0200, robercik-us napisał(a):

    > Że zapytam... a kiedy go skończyłaś budować i się wprowadziłaś...?

    20 lat temu. To ma jakiekolwiek znaczenie?
    Wymieniony dach, okna, otynkowany z zewnątrz.
    Wielki taras, zadaszony drewnem i blachą (na pelnym odeskowaniu) 3 lata
    temu, cześciowo obudowany stolarką oszkloną nieprzemysłowo robioną, przez
    stolarza, na zamówienie - drewno 20 lat sezonowane przed użyciem.
    W domu parkiety dębowe, ale powiedzmy tego nie liczę, choć to parkiet
    "pełną gębą", 3 cm grubości klepka, nie jakies tam dzisiejsze deseczki.
    Cały ze zdrowej ceramiki - pustak czerwony tzw "max" (chyba taka nazwa
    była).
    Wycena fachowca nie objęła podłóg i tynkow, bo to oczywiście ew. nowy
    własciciel natychmiast "chciałby zmienić", więc nie wchodzi to w cenę, choć
    podłogi tylko raz cyklinowane i tynki zdrowe, wapienne, w swietnym stanie,
    plus ostatnio zrobione gipsowe gładzie wszędzie.

  • 180. Data: 2010-09-25 13:30:41
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 25 Sep 2010 07:01:53 +0200, robercik-us napisał(a):

    > Wiesz co... z tego co tu wypisujesz, wynika, że budowanie domów jest
    > tylko dla absolutnych multimilionerów.
    >
    > Nie wiem dlaczego nie chcesz przyjąć do wiadomości, że tak nie jest.

    Nie mogę przyjąć.

    > Mnie stan surowy otwarty wyszedł 135 tys - dokładnie 98 tys za materiały
    > i sprzęt i 37 za robociznę.

    22 tysiące zapłaciłam ostatnio TYLKO za remont na piętrze (bez łazienki) z
    wymianą okien wzędzie na piętrze, sama robocizna REMONTOWA to 12 tys.
    Więc co Ty mi...

> [...]
    > skosy - to SSO kosztował mnie niecałe 700 zł [!!!]. Co Ty zatem
    > wypisujesz ???
    >
    > Fakt, że moja budowa jest na dalekiej... prowincji może i sprawia, że
    > jest taniej niż gdzieś w dużej aglomerecji, ale 2,7 tys/m2 za stan
    > surowy... obojętne już czy otwarty, czy zamknięty, to jakaś gruuuba
    > przesada jest.
    >
    > Po raz drugi gratuluję oszczędnego budowania i racjonalnego wydatkowania
    > środków na tę budowę :-)))
    >
    > A może miałaś po prostu pecha..., a ja jakimś szczęściarzem jestem...? :-)

    Raczej budujesz z gorszych materiałów. Po prostu. Albo maly domek.