  • 271. Data: 2010-09-27 11:16:13
    Temat: Re: Dom za 20 000 zł
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    news:i7pib5$rp4$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Daj spokój. Nie lubię tekturowych mebli :D
    > Poza tym większość produktów Ikei mnie się nie podoba.

    To odwrotnie jak u mnie. Piwnicę nawet sobie urządzę ich meblami.

    > Choćbyś niewiem ile perfum wylał i gipsówek porobił to i tak stary budynek
    > jest starym budynkiem.
    > Porządki i remonty to tylko takie perfumowanie brudnego du....ska :)

    Widziałem stare budynki i wiem że można je przywrócić do świetności.
    Oczywiście jeżeli fundamenty są zdrowe, nie ma wilgoci itp.

    > Z Okęcia w godzinę można dotrzeć do wielu miast i stolic Europy. Przecie
    > to tylko kwestia organizacyjna i chęci. Tylko jakie to ma znaczenie ?
    > Niestety Ty jednak nie widzisz "drugiej strony medalu". Otóż mieszkając w
    > większym mieście o wiele łatwiej jest robić interesy, łatwiej skończyć
    > dobrą szkołę i łatwiej jest znaleźć dobrą pracę, jeżeli ktoś nie chce
    > samodzielnie prowadzić interesów.

    To prawda, ale kosztuje to 1/4 życia (czasu wolnego) w korkach. Czy warto?
    Na studia można się dostać równie łatwo z każdego miasta o ile ma się głowę
    i parę groszy na akademik. To zaciera różnice w wykształceniu.
    Z Tegel dotrę do większej ilości miast na świecie i to za niższą cenę. W
    dodatku mogę niedaleko zaparkować samochód bezpłatnie na kilka miesięcy
    (sprawdziłem wielokrotnie), czego nie mógłbym zrobić w Warszawie bez utraty
    kół.

    > Osobiście współczuję Ci, że mieszkasz w Żarach lub też w okolicach Żar. To
    > jest typowa zaściankowa mieścina, o której zapomniał świat, rząd, a nawet
    > sam Bóg :D Tylko dzięki otwarciu granicy z Niemcami trochę się ruszyło,
    > ale i tak jest to zadupie, na którym rządzą mafie.

    Dawno tu nie byłeś. Powstało sporo dużych zakładów przemysłowych i jest
    ssanie na pracę. Brakuje ludzi. Zysk z granicy, to lata '90, a nie
    teraźniejszość.

    > Jeżeli chodzi o Żary, Żagań, Bolesławiec, Węgliniec to dość dobrze znam te
    > miasta jak i okolice Przewóz, Potok, Łęknica, Lubsko oraz bliżej Zielonej
    > Góry: Babimost, Kargowa, Linie, Wojnowo. Bywałem dość często w tamtych

    Widzisz nie dostrzegasz różnicy pomiędzy tymi miastami. Mieszasz zabiedzone
    pipidówy, gdzie stoją puste rudery, skąd uciekają ludzie z miastami które
    kwitną.

    > stamtąd pouciekała do większych miast. Sam chętnie uciekłbym ze swojego

    Pouciekała. Ale już wielu wróciło.

    > miasta, które uważam za troszkę większą wiochę :D

    Wiocha fakt. Wystarczy samochodem pojeździć. Co ciekawe jest coraz gorzej.

    Jedyne co mi się nie podoba to klimat, ale w Warszawie jest jeszcze zimniej.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 272. Data: 2010-09-27 11:18:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.09.2010 12:56, Jan Werbiński pisze:

    > Odnosisz się do danych historycznych. Nikt nie wie co będzie w
    > przyszłości. Na danych historycznych, to każdy jest mądry i wie jak
    > łatwo było zarobić na akcjach.

    Ty mówisz, że wiesz. Schiza?

    [ciach]

    > Przeczytaj sobie warunki dobolokaty Inteligo i nie opowiadaj takich
    > zabawnych rzeczy.

    Sam przeczytaj... a, przepraszam, ty się uczepiłeś tego domu za 20
    tysięcy ;->

    Ale normalny człowiek, który nie chce mieszkać w budzie dla psa tylko w
    domu mającym minimum z 80m2 powierzchni (a to jest i tak malutki domek)
    będzie potrzebował w jakiejś w miarę dobrej okolicy 100-200 tysięcy na
    samą ziemię i jakieś 200 tysięcy na dom (i to budowany w dużej mierze
    samodzielnie!)

    Swoją szosą oszukałeś (albo sam nie zrozumiałeś) - oprocentowanie mają
    niższe, tylko niby wychodzi "takie jak" 5% (z podatkiem).

    > Można ale płacąc ewentualny podatek

    I kalkulacje szlag ci trafia.

    > lub czekając na prawdopodobną w
    > długim okresie zmianę przepisów.

    Albo na Godota.

    [ciach]

    > Można mieć lokaty np 20000 w Inteligo. To nie jest unikanie, tylko
    > zgodne z prawem płacenie jak najmniejszych podatków. Płacenie jak
    > najmniejszych podatków jest szlachetne, prospołeczne, obywatelskie i
    > rozsądne.

    Będziesz się tłumaczyć przed fiskusem ;->

    Pamiętaj, że w przypadku US jest to decyzja administracyjna, od której
    możesz ewentualnie się odwoływać. Ale zapłacić musisz i tak.

    > Błędnie np założyłeś istnienie limitu 1000 zł na lokatę.

    Czytać też nie umiesz...

    [ciach]

    > Biedaku? Znamy się? Nie przypominam sobie abym miał przyjemność.

    Rozwiąż swoje problemy, to będziesz miał przyjemność ;->
    [ciach]

    > Cierpliwości.

    To samo mówili ci, co obiecywali dobrobyt dla wszystkich (i to zarówno
    komuniści jak i kapitaliści).

    > Myślę, że w sytuacji, kiedy nie chce Ci się odszukać danych to zamiast
    > przyznać się do lenistwa najlepiej jest zaprzeczyć ich istnieniu. To
    > wygodne. :-)

    Skoro ty powołujesz się na jakieś dane, to musisz znać ich źródło. Albo
    kłamiesz.

    [ciach]

    > U mnie też, ale najlepsze czasy już minęły.

    Tak, i oczywiście, panie wszechwiedzący, ty wiesz że już nigdy nie
    wrócą? ;->
    [ciach]

    > Nie muszę.

    No, jak się ma bogatych rodziców... ;->

    > Ale po co?

    Żebyś mógł się rozkoszować tym swoim rajem.

  • 273. Data: 2010-09-27 11:18:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.09.2010 12:58, Jan Werbiński pisze:

    > Ja też nie muszę. Ale jak chcę to mogę. W obu przypadkach samopoczucie
    > mam wyśmienite.

    Ja też, i co mi zrobisz?

  • 274. Data: 2010-09-27 11:24:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > No to powyżej to szczyt bańki kredytowej.

    A kto kupuje waluty na dołku? Ja miałem najpierw w CHF, potem w PLN (jak
    CHF był po niecałe 2zł) a teraz z powrotem przewalutowane na CHF po
    kursie w okolicach 3zł i z marżą, o ile pamiętam, 0,7 - w każdym razie
    na pewno poniżej 1.

    I zamiast ciułać przez następne 15 lat - mam dom już teraz kosztem
    bardzo taniego czynszu za mieszkanie spółdzielcze.

    > Aha, żeby nie było to ja w życiu kilka kredytów wziąłem. Mam nadzieje
    > nie brać ich więcej, chyba że inwestycyjne.

    No coś takiego! TY? Kredyt? Przecież wtedy płacisz dwukrotnie!

  • 275. Data: 2010-09-27 11:26:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    http://www.youtube.com/watch?v=QEwzbHJNkwg ;)

  • 276. Data: 2010-09-27 15:18:59
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Widziałem stare budynki i wiem że można je przywrócić do świetności.
    > Oczywiście jeżeli fundamenty są zdrowe, nie ma wilgoci itp.

    Taki budynek nigdy nie będzie nowym budynkiem i nigdy mu nie dorówna
    izolacyjnością jak i jakością wykończenia.
    Z reguły po kilkudziesięciu latach izolacja pozioma już nie spełnia swojego
    zadania, a z resztą jak może spełniać skoro to była zwykła tekturowa papa.
    Dom taki może ładnie wyglądać, ale zawsze będzie miał jakieś "ale". A to za
    zimno, a to grzybki na ścianch, a to myszy i szczury, a to pękanie - tak jak
    ktoś mądry już powiedział "stare to są dobre wino i skrzypce" :)

    > To prawda, ale kosztuje to 1/4 życia (czasu wolnego) w korkach. Czy warto?
    > Na studia można się dostać równie łatwo z każdego miasta o ile ma się
    > głowę i parę groszy na akademik.

    Ha ha ha, a jednak trzeba się przeprowadzić do tego miasta i w nim mieszkać.
    Akademik z resztą do najtańszych rozwiązań nie należy.

> [...]
    > Widzisz nie dostrzegasz różnicy pomiędzy tymi miastami. Mieszasz
    > zabiedzone pipidówy, gdzie stoją puste rudery, skąd uciekają ludzie z

    Oststnio w Żarach byłem 2 lata temu.
    Które z nich kwitną ?
    Żary ?
    No może fakt, że trochę się zmieniło przez ostatnie kilkanaście lat.
    Nareszcie porobili drogi, ale nadal jest bieda i ludzie mają kłopoty z pracą
    za godziwe pieniądze, a do kwitnięcia jeszcze daleko.
    Akurat mieszkają tu moi znajomi, z którymi jesteśmy w kontakcie bliższym jak
    z rodziną, dlatego znam problemy.

    > Pouciekała. Ale już wielu wróciło.

    Ci co pouciekali już nie powrócili. Ci co przybyli to są mieszkańcy
    okolicznych, upadających wiosek. Ludzie nie idą w kierunku wsi i lasów, lecz
    wręcz przeciwnie, uciekają ze wsi do miast za pracą, płacą i mieszkaniem.
    Jak więc widać ekspansja idzie w prze3ciwnym kierunku niż uważasz.

  • 277. Data: 2010-09-27 16:37:44
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Niezupełnie.
    >
    > Jest różnica między urbanistyką a architekturą. Niestety realnie cel
    > zniknął a środek stał się celem.
    >
    > M.

    Nie mówimy tu o planach zabudowy tylko o pozwoleniu na użytkowanie. Nie ma ono nic
    wspólnego z urbanistyką tylko ma na celu upodlenie obywatela przez carskim
    urzednikiem.

  • 278. Data: 2010-09-27 16:56:43
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-27 18:37, William Bonawentura pisze:

> [...]
    wspólnego z urbanistyką tylko ma na celu upodlenie obywatela przez carskim

    Właśnie o tym mówimy :-) Przeczytaj jeszcze raz. Jak myślisz, po co jest
    PnB (a mowa o stawianiu domów bez zezwolenia)?

    M.

  • 279. Data: 2010-09-27 17:53:37
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 27 Sep 2010 17:18:59 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Ha ha ha, a jednak trzeba się przeprowadzić do tego miasta i w nim mieszkać.

    Tylko na czas studiów. I nikt nie każe jechać na te studia na drugi koniec
    Polski.

    > Akademik z resztą do najtańszych rozwiązań nie należy.

    Jest jednym z najtańszych. Chyba, że chcesz porównać z wynajmem mieszkania
    w szóstkę - wtedy faktycznie jest taniej. Ale warunki jakby zbliżone.

> [...]
    > wręcz przeciwnie, uciekają ze wsi do miast za pracą, płacą i mieszkaniem.
    > Jak więc widać ekspansja idzie w prze3ciwnym kierunku niż uważasz.

    W obie strony. Ludzie również uciekają z miasta, by się osiedlić pod nim
    lub jeszcze dalej. Mnie już duże miasto zmęczyło i chętnie też bym tak
    zrobił.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 280. Data: 2010-09-27 18:22:19
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Tylko na czas studiów. I nikt nie każe jechać na te studia na drugi koniec
    > Polski.

    A jednak jeżdżą, a później szukają pracy i zostają.

    > W obie strony. Ludzie również uciekają z miasta, by się osiedlić pod nim
    > lub jeszcze dalej. Mnie już duże miasto zmęczyło i chętnie też bym tak
    > zrobił.

    Ale uciekają z innego powodu - po prostu ich nie stać na budowanie w
    mieście.