  • 1. Data: 2009-01-04 14:09:40
    Temat: Dostawca energii
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    Witam,

    Lodzkie zaklady energetyczne mialy podlaczyc moja dzialke w 2007
    roku, potem w 2008 i do dzisiaj jestem bez pradu.

    Czy jest jakas mozliwosc aby podlaczenie mi zrobil inny dostawca ?
    A jezeli tak, to jaki ?

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 2. Data: 2009-01-04 19:03:48
    Temat: Re: Dostawca energii
    Od: Cuthbert <c...@o...pl>

    > Czy jest jakas mozliwosc aby podlaczenie mi zrobil inny dostawca ?
    > A jezeli tak, to jaki ?
    Uściślijmy. Mamy "prawie" wolny rynek energii i trzeba rozróżnić dwie
    rzeczy: usługę dystrybucji i usługę sprzedaży energii.
    Energię kupować możesz od kogo chcesz, może być sprzedawca z drugiego końca
    polski pod warunkiem że ma z twoim dostawcą usł. dystrybucyjnej podpisaną
    umowę.

    Dostarczać energię do twojej działki z reguły może tylko lokalny zakład, no
    chyba że masz za płotem linię kolejową (PKP Energetyka) lub graniczysz z
    jakim innym zakładem. W każdym innym przypadku taki zakład musiałby wykonać
    własną sieć na "nieswoim" terenie a potem ją eksploatować (koszty dojazdów)
    co jest oczywiście w większości przypadków zupełnie nieopłacalne.

    A masz zawartą umowę o przyłączenie z ZE Łódź i okreslony w niej termin
    przyłączenia? Informowali cię o przeszkodach w realizacji i przyczynach
    opóźnienia? Bo jak masz umowę to powinni.

    Pozdrawiam
    Cuthbert