  • 1. Data: 2009-04-22 17:18:40
    Temat: Dylatacje ogrzewanie podlogowe.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Czy w jednym polu grzejnym, powiedzmy pomieszczeniu gdzie sa ulozone np.
    trzy petle nalezy stosowac dylatacje miedzy tymi petlami, czy raczej trzymac
    sie zalecanych dylatacji wylacznie w oparciu o wielkosci samej plyty
    betonowej??

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-04-22 18:29:00
    Temat: Re: Dylatacje ogrzewanie podlogowe.
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > trzy petle nalezy stosowac dylatacje miedzy tymi petlami, czy raczej trzymac
    > sie zalecanych dylatacji wylacznie w oparciu o wielkosci samej plyty

    Mam jedno pomieszczenie, trzy obwody i dylatacji nie mam.
    Co nie znaczy, że nie trzeba, bo jak masz np hall 20m długi to już
    trzeba by się zastanowić.

    BR
    Igus'

  • 3. Data: 2009-04-22 20:01:53
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > trzy petle nalezy stosowac dylatacje miedzy tymi petlami, czy raczej trzymac
    > sie zalecanych dylatacji wylacznie w oparciu o wielkosci samej plyty

    Nie zaszkodzi dać, a na pewno musisz dać aby nie przekroczyć zalecanych
    wielkości.

    --
    -----
    Pozdr

  • 4. Data: 2009-04-23 07:26:46
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > trzy petle nalezy stosowac dylatacje miedzy tymi petlami, czy raczej
    > trzymac sie zalecanych dylatacji wylacznie w oparciu o wielkosci samej

    Chyba na stronie TECE był gdzieś poradnik, jak dawać dylatacje, tam
    dokładnie ten temat opisano.
    Ale pamiętaj o jednym każda dylatacja to problem z wykonaniem poprawnego
    poziomu przez posadzkarzy, u mnie przy każdej dylatacji, trzeba skuwać pas
    szerokość 50 cm po to aby wyrównać poziomy między płytami.
    Koleś, który mi robił, mówił że przez te dylatacje źle mu się przenosi
    poziomy za pomocą łaty, bo dylatacja wystaje ponad poziom podłogi ma
    problem z łatą. Ja w dużym pokoju ( teraz to się saloon nazywa ::), mam 2
    główne pętle i jedną brzegową. Nie mam pomiędzy pętlami, dylatacji i nic na
    razie nie pękło. Pękło mi w zupełnie innym miejscu....... Przy kominie.

    Pozdrawiam Michał

  • 5. Data: 2009-04-23 07:50:12
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Uszanowanie.

    Dzieki Panowie za podpowiedzi.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-04-23 14:31:07
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ale pamiętaj o jednym każda dylatacja to problem z wykonaniem poprawnego
    > poziomu przez posadzkarzy, u mnie przy każdej dylatacji, trzeba skuwać pas
    > szerokość 50 cm po to aby wyrównać poziomy między płytami.

    to kiepscy byli Ci posadzkarze... u mnie dylatacji było dużo (100% mam
    podłogówki) i wszędzie równo

  • 7. Data: 2009-04-23 15:09:36
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > to kiepscy byli Ci posadzkarze... u mnie dylatacji było dużo (100% mam
    > podłogówki) i wszędzie równo

    A skąd wiesz czy Mańkowi nie trafią sie tacy jak u mnie?:)
    Mówiąć nierówności mam na mysli górki przy dylatacjach na jakieś 2-3 mm.

    Pozdrawiam Michał

  • 8. Data: 2009-04-23 15:49:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A skąd wiesz czy Mańkowi nie trafią sie tacy jak u mnie?:)
    > Mówiąć nierówności mam na mysli górki przy dylatacjach na jakieś 2-3 mm.

    Posadzka w czasie wysychania podobno ma tendencje do wznoszenia naroznikow i
    krawedzi plyty, wiec moze tak byc. Ale czy te 2-3mm to naprawde problem dla
    posadzkarza?

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-04-23 15:50:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > krawedzi plyty, wiec moze tak byc. Ale czy te 2-3mm to naprawde problem
    > dla posadzkarza?

    To jest glazurnika.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-04-23 20:24:34
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To jest glazurnika.

    Pewnie zależy od glazurnika :), paca np. 8 mm daje 4mm kleju. Czyli powinien
    dąć radę, przy duży kaflach to pace chyba 12 się stosuje to wtedy 6mm kleju
    będzie. Tylko ja w jednym miejscu będę mieć kawałek paneli i one przechodzą
    mi przez dylatację. Jako że stosowałem piankę 1,6 mm :) to miałem problem i
    skuwałem.
    Panele będę się łączyć z kaflami po łuku :P .
    Zobaczymy czy mnie krew nie zaleje przy wycinaniu kafli po łuku :).

    Pozdrawiam Michał