  • 1. Data: 2009-04-23 06:00:51
    Temat: Projekt - ile za metr powierzchni użytkowej w Wawie i okoliach?
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    jakie są ceny projektu architektonicznego (projekt nie dostosowany, ale
    robiony od początku przez architekta) domku jednorodzinnego w Wawie i
    okolicach? Z góry dzięki za konkrety. :)

    I jak jest z piwnicami w domkach? Wlicza się ją do powierzchni użytkowej?

    Poszło na pl.rec.dom i pl.misc.budowanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Iluminat

  • 2. Data: 2009-04-23 06:39:49
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 23 Kwi, 08:00, Iluminat <i...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Witam,
    > jakie są ceny projektu architektonicznego (projekt nie dostosowany, ale
    > robiony od początku przez architekta) domku jednorodzinnego w Wawie i
    > okolicach? Z góry dzięki za konkrety. :)

    Powiem tak ... jak masz takich architektów, co wyceniają projekt "od
    metra" to trzymaj się od nich z daleka....
    ;-)

    > I jak jest z piwnicami w domkach? Wlicza się ją do powierzchni użytkowej?

    Z powierzchnią użytkową jest tak, że każdy inaczej sobie ją liczy ....
    ;-)

    Ogólnie za projekt w okolicach Warszawy zapłacisz w granicach od
    4tysięcy (ponoć tacy są) do ok. 12 tysięcy (takich jest najwięcej) a
    można i zapłacić więcej.

    Biura z samej Warszawy liczą sobie stawki często dużo wyższe niż te co
    podałem. I generalnie - duże biuro=wysoka cena.
    Sory że tak niekonkretnie ale to taki niekonkretny temat.
    ;-)

    Trzeba też uważać na sam projekt, bo pewnie zrobią Ci (jeżeli tego
    wcześniej nie obgadasz) tzw. projekt do pozwolenia, czyli bez
    rozrysowania detali konstrukcyjnych. Z takiego projektu da się co
    prawda wybudować dom, ale tylko gdy się na tym znasz albo znajdziesz
    sensownego kierownika budowy. Niestety nie będziesz wtedy wiedział np.
    ile stali zamówić, jaką ilość materiału itp, a przy każdym detalu
    trzeba się będzie zastanawiać co autor miał na myśli. Przy projekcie
    wykonawczym masz rozrysowany każdy drucik wraz z jego położeniem i
    jest podane zestawienie materiałowe co znacznie upraszcza pracę, a w
    dodatku zmniejsza pole manewru dla "pomysłowości" ekipy budowlanej, co
    z pewnością zapewni Tobie spokojny sen... Oczywiście projekt
    wykonawczy jest droższy.
    ;-)
    Jak będziesz miał taki szczegółowy projekt, to łatwiej pilnować ekipę
    i jak coś zrobią nie tak to "płacić paragonami".
    Jakikolwiek projekt zamówisz to warto żeby był w 100% przemyślany
    zanim ruszysz z budową. Bo jakakolwiek zmiana względem projektu
    dokonana podczas budowy będzie wielokrotnie droższa niż wykonanie tego
    od razu (zgodnie z projektem). Ekipy wręcz czekają na takie zmiany, bo
    zwalnia ich to z odpowiedzialności za zgodność z projektem i jest
    wymówką do renegocjacji cen. Jak realizują tylko zgodnie z projektem,
    to obowiązuje ich zasada "widziały gały co brały"
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-04-23 06:57:27
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

> [...]
    > okolicach? Z góry dzięki za konkrety. :)
    >
    > I jak jest z piwnicami w domkach? Wlicza się ją do powierzchni użytkowej?

    Nie napisze nic o Warszawie, ale mysle ze na tak zadane pytanie nie
    otrzymasz
    sensownej odpowiedzi. Ja jestem z Poznania i szukalem architekta okolo 1mc.
    Za dom 120m2 mieszkalnej + garaz okolo 21m2, dom prosta bryla ( rzut oparty
    na kwadracie, dach 2 spadowy, zadnych wydziwow) oferty ktore dostalem
    byly z przedzialu 3tys do 25tys - otrzymalem okolo 40 ofert. Pewnie
    podobnie bedzie w
    Warszawie.

    Jedni liczyli od m2 podlogi inni od metra uzytkowego jeszcze inni od
    calosciowego
    projektu, inni rozbijali na etapy jak etap koncepcyjny - czyli roplanowanie
    pomieszczen
    i etap wykonania dokumentacji itd itd

    Odpowiedzi pewnie jakie otrzymasz na forach to albo chlopie trzymaj sie z
    dala od takich za
    3-4tys bo musza byc do dupy, albo takie ze masz sie trzymac z dala od takich
    za 25tys
    bo to zapewne nieuki szukajace jelenia.
    Tak naprawde jezeli chcesz rozeznac ceny, to poszukaj architektow sam np.
    google,
    wyslij twoje wymagania i pewnie tak na 100 wyslanych emaili dostaniesz z
    40-50 odpowiedzi.

    Pzdr
    Darek

  • 4. Data: 2009-04-23 10:59:07
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iluminat" <i...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pozdrawiam,
    > Iluminat
    > /To, czemu być nie wolno, być nie może/--

    Projekt Indywidualny zaleznie od gminy,
    bo co Urzad to inne wymagania
    sklada sie z:
    1. projekt architektoniczny
    2. projekt konstrukcyjny
    3. projekt inst. hydraulicznej
    4. projekt elektryczny
    5. projekt inst. gazowej

    nie znam architekta ktory ma wszystkie te uprawnienia
    chociaz czesto maja konstrukcyjne
    tak ze najpierw dowiedz sie w gminie jakie sa wymagania
    a pozniej rozmawiaj o konkretnym projekcie ze wszystkimi branzami
    unikniesz zdziwienia i doplat
    przy prostym domu wbrew pozorom najdrozej wychodzi konstruktor

    ps. odezwij sie na prv to dam ci namiary na fajna i niedroga pania arch. z
    wawy

    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 5. Data: 2009-04-23 21:26:30
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 12:59:07 +0200, HANA napisał(a):

> [...]
    > przy prostym domu wbrew pozorom najdrozej wychodzi konstruktor
    >
    > ps. odezwij sie na prv to dam ci namiary na fajna i niedroga pania arch. z

    Mam architekta. Chciałem tylko wiedzieć jakie są ceny. :)
    Fakt faktem, że danych o domu żadnych nie podałem.
    To będzie projekt wykonawczy, z konstrukcjami, dom jakieś 175m2 powierzchni
    użytkowej. Do tego piwnica użytkowa (pewnie jako pokój rekreacyjny +
    kotłownia + spiżarnia - ok. 50m2 co daje jakieś 220-230m2. Konstrukcja
    nietypowa, z półpiętrami, z antresolą i takie tam dziwolągi bez udziwnień
    dla budowlańców (dach prosty z małym spadkiem bez zaokrągleń itp. rzeczy).

    > Andrzej
    > www.hana.com.pl
    >
    > Jeżeli ma być szybko i tanio to nie może być wysokiej jakości,
    > Jeżeli ma być wysokiej jakości i szybko to nigdy nie będzie tanio,
    > A jeśli na być tanio i wysokiej jakości to nigdy nie bedzie szybko.

    Nie wiem czy szybko - na projekt mają niecałe 2m. Ma być szybko. Czy tanio
    - się okaże. :)

    Dzięki wszystkim za pomoc. :)

  • 6. Data: 2009-04-23 21:38:32
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > dla budowlańców (dach prosty z małym spadkiem bez zaokrągleń itp. rzeczy).

    to jakies 5-8 tys. razem z planem zagospodarowania
    no chyba ze bedzie masa detali a na to wyglada to wtedy moze o 2-3 tys.
    podskoczyc
    bedziesz klal te polpietra na potege
    choc ci tego nie zycze

    pozdrawiam
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 7. Data: 2009-04-24 06:13:57
    Od: arch <s...@w...pl>

    ...a tak na marginesie...jak ci się układa współpraca z panią M.M.?

    pozdr

  • 8. Data: 2009-04-24 06:35:50
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Mam architekta. Chciałem tylko wiedzieć jakie są ceny. :)

    to jak juz masz, to moze sie pochwal ile Ty płacisz.

    pzdr
    Darek

  • 9. Data: 2009-04-24 06:38:26
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "arch" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    ...a tak na marginesie...jak ci się układa współpraca z panią M.M.?

    pozdr

    jakos nie wyszlo nie odezwala sie
    ale mam fajna babeczke z ursynowa
    z zabojczym portfolio (wrocila z francji)
    i przystepnymi cenami
    ;-)
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 10. Data: 2009-04-24 19:42:46
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > to jak juz masz, to moze sie pochwal ile Ty płacisz.
    >
    > pzdr
    > Darek

    no wlasnie
    tak z ciekawosci