  • 1. Data: 2009-04-23 06:20:12
    Temat: koszt budowy domu AN smyk - stan surowy zamknięty
    Od: r...@p...onet.pl

    Jaki jest przybliżony koszt budowy domu ???
    http://projekty.dom.pl/an_smyk-2.htm
    na stronie zapodają około 100 tyś.
    materiały :inwestora
    sprzęt :inwestora
    robocizna :- gospodarczy

    ???

  • 2. Data: 2009-04-23 06:47:53
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 23 Kwi, 08:20, r...@p...onet.pl wrote:
    > Jaki jest przybliżony koszt budowy domu ???
> [...]

    poproś ich o zestawienie materiałowe, pojedź do składu budowlanego i
    zapytaj o ceny. Ilość * cena = koszt budowy (przybliżony bo nie
    uwzględnia odpadów materiałowych oraz "ulepszeń" inwestora) w stanie
    surowym zamkniętym bez robocizny i sprzętu ...
    ;-)

  • 3. Data: 2009-04-23 07:17:56
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Za robociznę takiego domku, razem z dachem, będziesz musiał zapłacić min.
    30 - 35 tys. zł.

    Materiały, licząc z grubsza:
    - fundamenty z płytą i schodami zew. - ok. 20 000 zł
    - ściany nośne i działowe - ok. 12 000 zł
    - wieniec, strop, podciągi, schody wew. - ok. 15 000 zł
    - kominy (2 szt.) - ok. 5 000 zł
    - dach kompletny - ok. 30 000 zł
    - okna - ok. 10 000 zł

    Coś pominąłem?

    Jeśli cena na stronie jest ceną netto, to jest szansa, że się zmieścisz.

    Ograniczysz koszty likwidując np. balkon, duże okno tarasowe. Również
    zamiana schodów żelbetowych na drewniane ażurowe da pewne oszczędności.
    Ściana trójwarstwowa - dodatkowe koszty (tym bardziej, że w środek idzie
    wełna), choć rozwiązanie super. Klinkier na elewacji - bajka, niestety super
    droga. Dachówka ceramiczna - droga sprawa. Stosując betonową oszczędzisz
    kilka tysięcy. Stosując blachę oszczędzisz jeszcze więcej. Strop
    monolityczny (żel-bet) - trzeba przemyśleć, czy taniej nie wyjdzie teriva.
    Jeszcze taniej drewniany, ale trzeszczy.

    Pozdrawiam,
    /\/\\/\/

  • 4. Data: 2009-04-23 07:31:37
    Temat: Re: koszt budowy domu AN smyk - stan surowy zamkni???
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    wolim wrote:
    > Za robocizn? takiego domku, razem z dachem, b?dziesz musia? zap?aci? min.
    > 30 - 35 tys. z?.
    Porzadne firmy z referencjami beda zadac przynajmniej 60tys. zl.

  • 5. Data: 2009-04-23 08:46:04
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 23 Kwi, 09:31, Marcin <m...@o...pl> wrote:

    > Porzadne firmy z referencjami beda zadac przynajmniej 60tys. zl.

    Napisał : gospodarczy - to raczej nie będzie brał firmy z górnej
    półki.
    Ja bym obstawiał jakieś 150 brutto z towarem.

    Mat

  • 6. Data: 2009-04-23 08:52:39
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Porzadne firmy z referencjami beda zadac przynajmniej 60tys. zl.

    bez jaj
    za 70kpln buduje mi we Wrocławiu porządna firma z referencjami 2x większy
    dom (w cenie mam obsługę geodezyjną i kierowniczą)

  • 7. Data: 2009-04-23 12:06:27
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik wolim napisał:

    > Ograniczysz koszty likwidując np. balkon, duże okno tarasowe.
    To okno to porażka, już lepiej zrobić suwane, lub suwano otwierane.
> [...]
    > droga.

    Dachówka ceramiczna - droga sprawa. Stosując betonową oszczędzisz
    Zależy, u mie różnica w materiale Bras a Roben wyszła z 1500 zł,
    robocizna w tej samej cenie
    Stosując blachę oszczędzisz jeszcze więcej.
    Dobra blacha nie jest dużo tańsza od dachówki, tańsza jedynie robocizna
    i ew. więźba.

    pzdr.
    rafał

  • 8. Data: 2009-04-23 14:38:14
    Od: maciek23i <maciej.kosiarski@nospam_gmail.com>

    r...@p...onet.pl pisze:
    > Jaki jest przybliżony koszt budowy domu ???
> [...]

    Koszty budowy wyglądają dość realnie ale dla zasady trzeba jeszcze dodać
    ok. 30% (mi tak wyszło). Co do wykończenia to nigdy nie da się obliczyć
    bo wszystko zależy od tego jaki standardy wybierzesz. (są kafelki za 30
    zł/m a są i takie za 300 zł/m.)

  • 9. Data: 2009-04-24 19:53:53
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > bez jaj
    > za 70kpln buduje mi we Wrocławiu porządna firma z referencjami 2x większy
    > dom (w cenie mam obsługę geodezyjną i kierowniczą)

    A jak duzy bo ja mam ofertę (kilka postów wyżej) tez na 70 tys za SSO bez
    więźby i to wydaje się mie duzo....

    --
    Mariusz

  • 10. Data: 2009-04-27 08:46:29
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > A jak duzy bo ja mam ofertę (kilka postów wyżej) tez na 70 tys za SSO bez
    > więĽby i to wydaje się mie duzo....

    napisz do mnie na prv