  • 11. Data: 2018-12-02 11:24:13
    Temat: Re: Dzwonek WiFi
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-02 o 09:36, Kris pisze:

    > Kup więc za kilkanaście/kilkadziesiąt zł najzwyklejszy bezprzewodowy dwonek z dwoma
    odbiornikami. "Optyczne sygnalizacje" te dzwonki tez mają- migająca dioda

    Miałem, ale zasięg za mały. A WiFi mogę powiększyć, bo skrętkę mam wszędzie.
    No chyba, że ktoś poleci jakiś, który w pomieszczeniach na odległość 40m
    działa. Chyba takich nie ma. :-(

    Robert

  • 12. Data: 2018-12-02 11:52:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-12-02 o 09:34, Kris pisze:

    > Sam dzwonek nie ale domofony "odbierane" na telefonie są
    > Jeden z głupszych gadżetów
    > Jesteś w markecie, teściowa pod furtką stoi i musisz jej tłumaczyć że dzwonek
    "odebrałeś" ale nie ma Ciebie w domu.

    Jeżeli chodzi o teściową, to może być jeden z lepszych gadżetów, nawet
    nie trzeba faktycznie wychodzić do tego marketu.

  • 13. Data: 2018-12-02 12:53:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 1 Dec 2018 20:44:30 +0100, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > Ktoś ma takie coś gdzie urządzeniem wykonawczym jest smartfon? W
    > praktyce się sprawdza?

    Cały dom, jakieś 80 wyłączników. Sprawdza, przecież to jedyna rzecz
    jaką się ma przy sobie.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2018-12-02 12:56:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 01 Dec 2018 22:17:46 GMT, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > że wifi musi być cały czas włączone i rozładowuje baterię?

    To w jest mit z czasów G1. We współczesnym telefonie Wifi jest
    domyślnie wlaczone tylko jak ekran jest wlaczony.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2018-12-02 12:57:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 2 Dec 2018 00:34:05 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Jesteś w markecie, teściowa pod furtką stoi i musisz jej t
    > łumaczyć że dzwonek "odebrałeś" ale nie ma Ciebie
    > w domu.

    No ale to raczej zaleta że z marketu mamie możesz drzwi otwarte.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2018-12-02 13:23:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 02.12.2018 o 12:56, Marek pisze:
    > To w jest mit z czasów G1. We współczesnym telefonie Wifi jest
    > domyślnie  wlaczone tylko jak ekran jest wlaczony.

    Wyłącz transmisję GSM, wygaś ekran i napisz jakim cudem dochodzą pushe? :-)
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2018-12-02 15:55:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-12-02 o 12:53, Marek pisze:

    > Cały dom, jakieś 80 wyłączników.

    Jaka jest potrzeba włączać 79 pozostałych włączników kiedy jest się przy
    tym jednym, najbliższym?

    > Sprawdza, przecież to jedyna rzecz jaką
    > się ma przy sobie.

    I na prawdę biegasz po domu z jakimś bzdetem w ręce?

  • 18. Data: 2018-12-02 17:33:56
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nie szukałem specjalnie. Za dwie-trzy stówy są takowe, które z opisu
    > wydają się sprawdzić.
    > Kamerę traktuję jako bonus.
    >
    > Robert
    ale dwie - trzy stówy to masa kasy. znaczy jak chcesz osiągnąć 101% tego
    co opisałeś, mało tego ma to nie drenować baterii telefonu - może watro
    wydać, nawet więcej. Na pewno da się to zlecić komuś kto zna się troche
    na arduino i androidzie. ale ja jestem kombinatorem, więc napiszę co
    wymyśliłem. możesz kupić najtańszą kamerę wifi, która ma wbudowane audio
    w dwie strony. kamerę chowasz przy drzwiach wejściowych, w taki sposób
    aby była totalnie ślepa. naciśnięcie dzwonka w drzwiach, zapala diodę
    przed obiektywem kamery, uruchamiając alarm, o który jesteś powiadamiany
    na smartfonie. "odbierasz" alarm, naciskasz na ekranie mikrofon i
    mówisz: "kto tam?". Oczywiście to jest idea. camspoty potrafią
    "przyjąć" zdarzenie alarmowe, wiec nie musisz ich "oślepiać". wtedy
    będziesz miał kamerę przy drzwiach i swój dzwonek.
    Nie jest to rozwiązanie bez wad. czasami taka kamera przestaje być
    dostępna w sieci. Ot tak, na 6 godzin znika, potem się sama bez resetu
    pojawia. program na smartfonie drenuje baterie. jest również pewne
    opóźnienie w transmisji.... bo jak ktoś pisał - leci to przez chiny.
    Napisz co w tej sprawie postanowiłeś, bo ja mam podobny problem u mojej
    mamy. na tą chwilę, mama otwiera drzwi z pilota (takiego jak w
    samochodzie) nie sprawdzając kto jest pod drzwiami, ale za to każdy kto
    wie o sytuacji, dzwoni do drzwi w umówiony wcześniej sposób.
    ToMasz
    PS mam ślepego camspota, jakbyś chciał się "pobawić" daj znać.

  • 19. Data: 2018-12-02 18:36:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-01 o 20:52, Kris pisze:
    > W większości tego typu rozwiązań to przez chiński serwer idzie
    Jak to!
    To nie działa tak jak przesyłanie plików w mojej sieci WLAN/LAN?

    Robert

  • 20. Data: 2018-12-02 18:52:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 grudnia 2018 18:36:59 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Jak to!
    > To nie działa tak jak przesyłanie plików w mojej sieci WLAN/LAN?

    W wiekszości przypadków nie
    Przez chinskie serwery to zapierdzila