  • 21. Data: 2011-11-10 20:17:55
    Temat: Re: Ekspres do kawy
    Od: "emarcin" <e...@t...pl>

    ...za 800zł będziesz miał ekspress i ponad 200 kaw...

    Tylko na miesiąc?
    Kiszka
    ;)

    Pozdrawiam emarcin

  • 22. Data: 2011-11-10 23:26:54
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 08.11.2011 22:13, _ąćęłńóśżź. pisze:
    > Kup Nespresso (psie pieniądze), nie żartuję, mam w domu kilka ekspresów,
    > włącznie z full-automatem, i kawa z malutkiego Nespresso jest najlepsza
    > (wielgachnego nie chce mi się rozpakowywać).
    > Problemem może być cena kapsułek Nespresso, bo jednak 1,40 zł/szt. to 2-4x
    > więcej niż z kawy ziarnistej.
    > Reszta to same zalety (są nawet do zdobycia kapsułki aftermarket do
    > napełniania samemu swoją kawą).

    A tak wlasciwie to co lepiej - nespresso, dolce gusto, tchibo czy to
    tylko kwestia gustu i wszystko to samo? Jakis niedrogi Krups wystarczy?

  • 23. Data: 2011-11-11 08:20:24
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-11-11 00:26, neoniusz pisze:

    > A tak wlasciwie to co lepiej - nespresso, dolce gusto, tchibo czy to
    > tylko kwestia gustu i wszystko to samo? Jakis niedrogi Krups wystarczy?

    Z tego co się orientowałem, Tchibo ma najtańsze kapsułki - w Selgrosie
    po około 90 groszy za sztukę.

    Pozdry,
    MW

  • 24. Data: 2011-11-11 08:46:01
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11.11.2011 09:20, wolim pisze:

    > Z tego co się orientowałem, Tchibo ma najtańsze kapsułki - w Selgrosie
    > po około 90 groszy za sztukę.

    Teraz tak patrze i zauwazylem, ze ekpresy nespresso maja 19bar cisnienia
    a dolce i cafissimo po 15. Nie wiem czy to cos zmienia...

  • 25. Data: 2011-11-11 09:26:02
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > A tak wlasciwie to co lepiej - nespresso, dolce gusto, tchibo czy to
    > tylko kwestia gustu i wszystko to samo? Jakis niedrogi Krups wystarczy?

    nie patrz na ekspres tylko na kawę... która ci najbardziej smakuje...

    pozdrawiam
    s_13

  • 26. Data: 2011-11-11 17:55:36
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    Ten sam producent kapsułek, ale półka inna:
    Nespresso wyższa.
    Przy czym Nespresso są co najmniej dwa rodzaje (kapsułki bardziej "domowe" i
    pady bardziej "firmowe".
    Nespresso kupujesz tylko przez internet (poza jednym salonem przy Nowym
    Świecie), ma bardzo dużo smaków.
    Tchibo nie próbowałem (tylko w salonach).

    Na smak kawy ma wpływ wiele czynników:
    Kawa (wiadomo o smakach się nie dyskutuje), ekspres (tu ważne jak najwyższe
    ciśnienie), młynek, woda, barista, mleko, cukier, dodatki (likier, wanilia,
    kardamon, miód) itp. itd.

    Z "niedrogich" to mi najbardziej smakuje z dość manualnej kilkuletniej
    Rowenty z podpinanym sitkiem (kolbą).
    Jak na niedzielną kawę na obiad u rodziców to OK, jeśli pijecie po 4 dziennie
    w parę osób to może się nie chcieć.

    -----

  • 27. Data: 2011-11-11 17:59:24
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    Zapomnij, to w ogóle nie jest firma od ekspresów do kawy (no może tak jak
    Zelmer czy Mesko - piją tzw. kawę zbożową w firmowej stołówce).
    Jeśli ma być rzucone tylko jedno słowo - nazwa firmy od ekspresów - to brzmi
    Jura.
    No ale to tylko jedno słowo.

    -----

  • 28. Data: 2011-11-14 12:23:18
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu piątek, 11 listopada 2011, 18:55:36 UTC+1 użytkownik _ąćęłńóśźż. napisał:
> [...]
    > Świecie), ma bardzo dużo smaków.
    > Tchibo nie próbowałem (tylko w salonach).

    Oraz galerie handlowe, co najmniej sklepy Duka również oferują kapsułki.

    > Na smak kawy ma wpływ wiele czynników:
    > Kawa (wiadomo o smakach się nie dyskutuje), ekspres (tu ważne jak najwyższe
    > ciśnienie),
    Że co z tym ciśnieniem? Chyba najniższe, bo przy wysokim kawa nie wskazana.
    Zalecane ciśnienie w profesjonalnym ekspresie do espresso to 9 bar. Wyższe przydaje
    się do spieniania mleka.

    --
    ZZ@private