  • 41. Data: 2018-07-27 23:19:06
    Temat: Re: Elektryka na tapecie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Zastanawiałem się czy dach z blachy by pomógł (szczególnie
    > uziemiony) czy bardziej się przyczynił.

    Raczej by przeszkodził, stanowiąc puszkę Faradaya.

    Jarek

    --
    Nikogo mi nie żal,
    jeno Faradaya,

  • 42. Data: 2018-07-28 08:54:17
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 27 Jul 2018 16:20:09 +0200, Myjk wrote:
    > Od tamtego czasu już stoi dwa lataw kącie, powietrze z opon
    > zeszło i tyle. Jeśli tak samo ma wyglądać użykowanie agregatu, to za
    > jego cenę wolę sobie kupić akumulatory już teraz, mieć solidnego UPSa.

    Odśnieżarki akurat nie mam bo i po co, mój samochód radzi sobie spokojnie
    ze śniegiem do 50cm, a jak piechotą gdzieś trzeba to mam kalosze.

    Jeśli chodzi natomiast o prąd, to wypraktykowałem taki patent:

    - do IT (router+satelita+modem dsl+nas+telefon voip) mam malutki UPS
    kupiony za kilkanaście euro. Wystarcza na ok. 2h.

    - jak prąd wychodzi na dłużej to podstawiam samochód i zasilam nim dom
    poprzez przetwornicę 12V -> 230V 1kW, kablem 2.5mm do którego po obu
    stronach zamontowałem męskie wtyczki 16A.

    Skuteczność energetyczna jest pewno słaba, ale system działa, mało
    kosztuje i nie muszę trzymać agregatu który max 2x do roku mi się przyda,
    a do zasilenia lodówek i światła wystarczy z dużym zapasem. Przetwornica
    siedzi w samochodzie na stałe i przydaje się też jak potrzebuję
    pomajsterkować coś w terenie.

    Mateusz

  • 43. Data: 2018-07-28 09:11:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Raczej by przeszkodził, stanowiąc puszkę Faradaya.

    Pod warunkiem, że jest uziemiony.

    Jeżeli nie jest uziemiony to wprowadza dodatkowe zagrożenie zarówno dla
    sprzętów jak i ludzi.