  • 1. Data: 2010-04-15 07:41:29
    Temat: Encyklopedia obrazkowa budowlanki dla laików
    Od: hipek <b...@m...pl>

    Witam

    Się mam zamiar budować i jak czytam różne artykuły to połowy słownictwa
    nie rozumiem. Generalnie to wiadomo - internet i szukać, ale jak się nie
    znam, to nawet nie jestem w stanie zweryfikować tych stron-poradników. A
    na forach - to już w ogóle ile ludzi tyle zdań - a terminologia też różna.
    I tu pytanie - znacie jakieś stronki z obrazkami co cy pokazywały co to
    cokół, co to wieniec, jak się nazywają i jak wyglądają na przekroju
    kolejne warstwy podłogi itp? Niby jest murator, ale może jeszcze coś? Bo
    jak przebijam się przez kolejne "artykuły" w GW to nawet ja widzę jaką
    ściemę walą...

    Pozdr.
    A.

  • 2. Data: 2010-04-15 08:08:34
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "hipek" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kolejne warstwy podłogi itp? Niby jest murator, ale może jeszcze coś? Bo
    > jak przebijam się przez kolejne "artykuły" w GW to nawet ja widzę jaką

    Normalnie wpisujesz termin w googlu, i wyświetlasz wyniki jako "grafika" -
    czasem sie trzeba nameczyć ale zwykle to dziala.

    b.

  • 3. Data: 2010-04-16 01:10:07
    Od: "Krzysztof Hancewicz" <h...@p...onet.pl>

    > Się mam zamiar budować i jak czytam różne artykuły to połowy słownictwa
    > nie rozumiem.
    A jak spoglądasz na zegarek, to szukasz danych na temat jego budowy ?
    rozwiązanie ?
    zatrudnij fachowca

    KKK

  • 4. Data: 2010-04-16 13:15:24
    Od: hipek <b...@m...pl>

    Po pierwsze primo wszyscy mówią że trzeba się znać, żeby fachowcom
    patrzeć na ręce.
    Po drugie primo (zwane secundo) wstyd mi jak zatrudniam fachowca i nie
    potrafię z nim rozmawiać. Nawet jakbym mu kazał przypilnować czegoś
    konkretnego to powinienem wiedzieć czego i jak to nazwać. Nie powiem
    "panie kierowniku budowy niech pan pilnuje mi od pierwszego dnia do
    ostatniego tej budowy i tych budowlańców", bo raz że takie rzeczy to nie
    za 1500zł (podobno), a dwa to sam - jakbym był tym kierownikiem - na
    taki tekst zaraz bym wypalił klientowi "jasne, będzie pan zadowolooonyyyy"

  • 5. Data: 2010-04-16 13:41:23
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Hancewicz" <h...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hq8dd4$rsn$1@news.onet.pl...
    > A jak spoglądasz na zegarek, to szukasz danych na temat jego budowy ?
    > rozwiązanie ?
    > zatrudnij fachowca

    Jak fachowiec wyczuje że inwestor niekumaty to dopiero się zacznie krojenie.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-04-17 18:18:13
    Od: "Jurek K." <j...@p...onet.pl>

    Witam,

> [...]
    > kolejne warstwy podłogi itp? Niby jest murator, ale może jeszcze coś? Bo
    > jak przebijam się przez kolejne "artykuły" w GW to nawet ja widzę jaką

    Trochę późno na rozpoczynanie nauki, ale lepiej późno niż wcale...

    Polecam dodatkowo jako źródła wiedzy:
    1. Książki. Niektóre naprawdę dostarczają solidnych informacji, zwłaszcza w
    dziedzinach budownictwa bardziej tradycyjnego (zbrojenie i betonowanie,
    murowanie, ciesielka, etc.).
    2. Periodyk i serwis internetowy "budujemydom.pl", łącznie z forum.
    3. Strony internetowe sprawdzonych producentów materiałów budowlanych.
    4. Bardzo ważne i pomocne są kontakty z tymi, którzy już wybudowali, bądź budują.

    Internet wymaga naprawdę dużych umiejętności przy selekcji materiału, pod kątem
    wiarygodności. Stąd raczej nie polecam jako jedynego źródła informacji.

    Oczywiście, jak kogoś stać, niech zatrudnia fachowców od wszystkiego. Tylko po
    pierwsze, znaleźć dobrych i solidnych fachowców nie jest tak łatwo, a po drugie,
    każda porcja rzetelnej wiedzy u inwestora ma wartość samą w sobie i może tylko
    pomóc. W zasadzie, jak ktoś chce za wszystko zapłacić fachowcom, tj. od
    projektanta, przez wykonawców i wybór materiałów, aż po nadzór i robotę
    papierkową - to w zasadzie wychodzi na to samo, jakby kupił dom u dewelopera.

    Pozdrawiam,

    --
    Jurek K.