  • 11. Data: 2009-09-07 10:05:32
    Temat: Re: Filtr odwrócona osmoza
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Slavinka napisał/wrote dnia/on 2009-09-07 08:36:

    > Wszystkie
    > (prawie) potrzebne człowiekowi minerały pobieramy z jedzenia, a nie z wody.
    > Zapotrzebowanie dzienne na niektóre jest takie, że najbardziej
    > zmineralizowanej wody trzeba by było wypić codziennie 300 - 500 litrów.

    Sęk jednak w tym, że woda zdemineralizowana lub destylowana *wypłukuje*
    z organizmu potrzebne składniki mineralne.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 12. Data: 2009-09-07 10:19:44
    Od: "Slavinka" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
    wiadomości news:4aa4daed$1@news.home.net.pl...

    > Sęk jednak w tym, że woda zdemineralizowana lub destylowana *wypłukuje*
    > z organizmu potrzebne składniki mineralne.

    Każda woda to robi - bez przerwy nerki usuwają "urobek". Nie rób cnoty z
    normalnej czynności organizmu, zwłaszcza, że i tak sporo ludzi choruje na
    kamicę. Pewnie nie rodziłeś kamieni? A ja tak, a po zakupie filtra
    przestałem. Była to mocno "średnia" przyjemność.

  • 13. Data: 2009-09-07 12:19:14
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Slavinka napisał/wrote dnia/on 2009-09-07 12:19:
    > Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w

    > Każda woda to robi - bez przerwy nerki usuwają "urobek". Nie rób cnoty z
    > normalnej czynności organizmu,

    "Udowodniono, że po wypiciu pięciu litrów wody destylowanej człowiek umiera, bo
    ona rozrzedza elektrolity, wypłukuje wszystkie potrzebne składniki mineralne."

    http://serwisy.gazeta.pl/zdrowie/1,51220,3571274.htm
    l - nie jestem lekarzem
    tylko inżynierem więc za dobrze się na tym nie znam, ale to tłumaczenie trafia
    mi do przekonania. Poza tym, ten temat kiedyś był szczegółowo rozważany w grupie
    akwarystycznej i konkluzje raczej nie pozostawiają wielu wątpliwości:
    http://groups.google.com/groups/search?as_q=picie+wo
    dy+ro&as_ugroup=pl.rec.akwarium

    Natomiast moi rodzice zainstalowali sobie domowy demineralizator (nie wiem
    ile to kosztowało, ale na pewno nie było tanie) i co kilka tygodni wrzuca
    się do niego kilkadziesiąt kilo specjalnej soli, która jest rozpuszczana w
    przefiltrowanej wodzie. Mimo to woda jest tak miękka, że z trudem można
    zmyć mydło z dłoni, a bielizna wyprana w tej wodzie tak biała jak nigdy
    jeszcze nie była.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 14. Data: 2009-09-07 12:29:51
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 7 Wrz, 07:56, pbas <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Woda po membranie osmotycznej *nie jest* demineralizowana (czy też
    > destylowana). To potoczna opinia, którą od faktów dzielą kilometry.

    O, a to coś nowego. Nie jest demineralizowana? To jaka ona jest?
    Przechodzą te minerały przez membranę w końcu, czy nie?

    J.

  • 15. Data: 2009-09-07 13:11:54
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Lukasz Kozicki pisze:

    > "Udowodniono, że po wypiciu pięciu litrów wody destylowanej człowiek
    > umiera, bo
    > ona rozrzedza elektrolity, wypłukuje wszystkie potrzebne składniki
    > mineralne."

    A kto to udowodnił, kiedy i jak się nazywał ten człowiek, który
    podczas eksperymentu wypił pięć litrów wody destylowanej i umarł?
    Czy dla porównania ktoś inny wypił pięć litrów zwykłej kranówki
    i to przeżył? ;-))

    T.

  • 16. Data: 2009-09-07 13:34:17
    Od: "Slavinka" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
    wiadomości news:4aa4fa43$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > przefiltrowanej wodzie. Mimo to woda jest tak miękka, że z trudem można
    > zmyć mydło z dłoni, a bielizna wyprana w tej wodzie tak biała jak nigdy

    A to ciekawe. Bo to jest sól do filtra jonowymiennego...

  • 17. Data: 2009-09-07 13:35:18
    Od: "Jacek Stelmaszczyk" <s...@p...com>

    Lukasz Kozicki wrote:
    > "Udowodniono, że po wypiciu pięciu litrów wody destylowanej człowiek
    > umiera, bo ona rozrzedza elektrolity, wypłukuje wszystkie potrzebne
    > składniki mineralne."

    Dowolną bzdurę można zacząć słowem "udowodniono".
    Kto, gdzie, kiedy i w jaki sposób udowodnił?
    Tu znajdziesz opisy przypadków ludzi, którzy zmarli na zatrucie wodne od
    picia wody:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Water_intoxication
    Rozrzedzenie elektrolitów jest powodowane przez wodę, a nie konkretnie wodę
    destylowaną.
    Dobowa przemiana wodna u dorosłego człowieka na przeciętnej fizjologicznej
    diecie wynosi około 2,5 litra, z czego woda przyjęta w postaci płynów to 1,5
    litra. Po wypiciu 5 litrów wody (niekoniecznie destylowanej) zdrowy człowiek
    mógłby kiepsko się poczuć, a chory umrzeć.

    > Poza tym, ten temat kiedyś był
    > szczegółowo rozważany w grupie akwarystycznej i konkluzje raczej nie
    > pozostawiają wielu wątpliwości:

    Wiele histerycznych plotek i legend o wypłukiwaniu, rozrzedzaniu etc.
    Udział w tamtej dyskusji brały również osoby wiedzące o co chodzi, ale nikt
    za bardzo nie chciał ich słuchać.

    > Natomiast moi rodzice zainstalowali sobie domowy demineralizator (nie wiem
    > ile to kosztowało, ale na pewno nie było tanie)

    Raczej stację zmiękczającą - cena około 3-3,5 tys.

    > i co kilka tygodni wrzuca
    > się do niego kilkadziesiąt kilo specjalnej soli, która jest rozpuszczana w
    > przefiltrowanej wodzie.

    To nie jest specjalna sól, tylko tabletkowany chlorek sodu.
    I na pewno nie rozpuszcza się w przefiltrowanej wodzie, tylko służy do
    regeneracji żywicy jonowymiennej, która zmiękcza wodę. Solanka po
    regeneracji idzie do ścieku.
    BTW, woda przepuszczona przez stację ma podwyższony poziom jonów sodu i nie
    jest zalecana do spożycia przez osoby na diecie bezsolnej. Jej nadmierne
    spożycie może prowadzić do przewodnienia izotonicznego, a w skrajnych
    wypadkach hipertonicznego.
    Remedium na tą niedogodność jest zastosowanie w kuchni tego przeklętego
    filtra RO do pozbawienia wody spożywczej nadmiaru jonów sodu.

    > Mimo to woda jest tak miękka, że z trudem można
    > zmyć mydło z dłoni

    Źle skalibrowana stacja, zaworem mieszającym można zwiększyć twardość
    zmiękczonej wody.

    --
    Jacek

  • 18. Data: 2009-09-07 13:39:41
    Od: "Jan Kowalski" <j...@o...pl>

> [...]
    >
    > Sęk jednak w tym, że woda zdemineralizowana lub destylowana *wypłukuje*
    > z organizmu potrzebne składniki mineralne.

    Taka woda "wysysa" z komórki wodę słodką.

  • 19. Data: 2009-09-07 13:44:29
    Od: "Slavinka" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
    > wiadomości news:4aa4daed$1@news.home.net.pl...

    > Taka woda "wysysa" z komórki wodę słodką.

    E tam, zaraz posmakuje ci słony ogórek kiszony, kromka chleba z pomidorem i
    cebulą posypana solą, albo słone paluszki, itd

  • 20. Data: 2009-09-07 13:47:56
    Od: pbas <p...@p...onet.pl>

    Jarek P. pisze:

    > O, a to coś nowego. Nie jest demineralizowana? To jaka ona jest?
    > Przechodzą te minerały przez membranę w końcu, czy nie?

    Tzw minerały w pewnym stopniu są odrzucane do kanalizacji, jednak tak
    się składa, że wielkość tych pożytecznych pierwiastków, jest mniejsza
    niż tych szkodliwych, co pozwala na separowanie ich na membranie.
    Oczywiście dokładność takiej separacji nie jest idealna, dlatego też
    część z tych pożytecznych jest odrzucana. Jednak stężenie ich w wodzie
    po membranie jest na tyle duże, że nie jest to woda destylowana ale
    bardzo nisko zmineralizowana.

    Pozdrawiam, Piotr
    www.woda.com.pl