  • 11. Data: 2020-02-23 09:49:23
    Temat: Re: Fotowoltaika cd pytań :)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 22 lutego 2020 21:41:30 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    >Ale podobno tak się nie da -- z powodu jak na wstępie.

    Oczywiście, że się da. Twór taki nazywa się "części wspólne".
    Co więcej te części wspólne mogą być prosumentem ;P

    L.

  • 12. Data: 2020-02-23 09:54:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 22 lutego 2020 20:28:51 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Kurde, nie zrozumiałem chyba...
    > Moje ząłozenie jest takie - dogaduje sie ze sasiadka bierze prad ode mnie
    > i rezygnuje z pradu z elektrowni (nie wiem nawet czy tak mozna)

    A no to tego nie powiedziałeś wcześniej :>

    > Ale czy musze dopasowac?

    Nic nie musisz. Pytanie jaka będzie sprawność dużego falownika przy
    mikrej produkcji.

    > Hmm, na dzis załozyłbym instalacje 3kW.
    > Czy moge kupic falownik na 10kW?
    > Skoro ceny sa takie same to zawsze jest to myslenie w przód, ale pytanie
    > czy przy takim rozjezdzie mocy (3vs10) instalacja bedzie działała ok?

    Pójść pewnie pójdzie, choć to zależy od falownika.
    Ale na 3kW to siebie nie opędzisz nawet, że o sąsiadce nie wspomnę :>

    L.

  • 13. Data: 2020-02-23 11:33:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Oczywiście, że się da. Twór taki nazywa się "części wspólne".
    > Co więcej te części wspólne mogą być prosumentem ;P

    Problem tylko taki, że indywidualne garaże nie są częścią wspólną.
    Podobnie jest z sąsiadką (a nawet z jej częścią). Bez leninowskich
    rozwiązań nie da się problemu pokonać.

    Jarek

    --
    "Komunizm - to władza radziecka plus elektryfikacja całego kraju."
    [Włodzimierz Ilicz Lenin]

  • 14. Data: 2020-02-23 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > Nic nie musisz. Pytanie jaka będzie sprawność dużego falownika przy
    > mikrej produkcji.

    No wlasnie o to chodzi - bo jezeli ma to działac ale kijowo to tez słabo.
    Z drugiej strony jakby działało bez problemu to zdorworozsadkowo kazdy
    powinien brac falownik 10kW

    > Pójść pewnie pójdzie, choć to zależy od falownika.
    > Ale na 3kW to siebie nie opędzisz nawet, że o sąsiadce nie wspomnę
    > :>

    Na ten moment w tym domu mieszkaja 2 osoby iz zuzywaja pradu za 100zł
    miesiecznie.
    Ale to na dzis, dlatego tak sie zastanawiam jak to zrobić zeby było
    przyszłosciowo łatwe do rozbudowy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 15. Data: 2020-02-23 15:34:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 23 lutego 2020 11:34:08 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Problem tylko taki, że indywidualne garaże nie są częścią wspólną.
    > Podobnie jest z sąsiadką (a nawet z jej częścią). Bez leninowskich
    > rozwiązań nie da się problemu pokonać.

    No pewnie że nie są. Ale prund już może być, bo dlaczego nie?
    Przecież tak samo działa to w piwnicach, które są własnością
    poszczególnych lokatorów. A prund leci ze wspólnego worka.
    To jest naprawdę banalny problem i w wielu miejscach nawet nikt nie wie
    że coś takiego może być problemem.

    L.

  • 16. Data: 2020-02-23 17:50:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

> [...]
    > To jest naprawdę banalny problem i w wielu miejscach nawet nikt
    > nie wie że coś takiego może być problemem.

    Czasem nie jest problemem, jednak zdarza się, że kotoś rozpęta
    piekło -- bo Kowalski tym naszym wspólnym prundem struga w piwnicy
    półki na książki. A Stolarski to nawet spawarkę podłączył i szwajsuje
    wieczorami jakieś żelastwo. W garażu takie rzeczy są na porządku
    dziennym, niektórzy wręcz po to garaże kupują, by w długie zimowe
    wieczory cośtam dłubać w cieple farelki przy swoich automobilach.
    Stąd liczniki. A te muszą być na umowę z zakładem energetycznym,
    bo inaczej by to był niekoncesjonowany i nielegalny handel energią.
    Na takim stanowisku stoi zarząd, a ja mu się wcale nie dziwię, bo
    jak się ktoś przyczepi, to lepiej nie myśleć co wtedy.

    Inna sprawa, że ja bym chyba lepiej wyszedł na ryczałtowym rozliczeniu
    współniego prądu. Składka na kilku dłubaczy-farelkowców może być niższa
    od abonamentu elektrowni. Jednak zwawiść ludzka jest nie do pokonania
    -- na pewno wielu by nie mogło usnąć, czując się tak haniebnie okradanym.

    Ale to garaże i piwnice. Tymczasem główny problem dotyczy sąsiednich
    nieruchomości mieszkalnych. Tu sprawa jasna -- na pewno nie da się
    potraktować sypialni sąsiadki jako "części wspólnej" (przynajmniej
    w rozliczeniach z energetyką).

    Jarek

    --
    Pistolet pod łóżko