  • 11. Data: 2019-11-16 23:40:07
    Temat: Re: Fotowoltaika w ogrodzie na stojakach
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 16 listopada 2019 20:50:25 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:
    > Nagabywali mnie telefonicznie, że jeśli mam domek to dostanę dotację jak
    > założę ich instalację FV.

    A co za dotacja? Jakaś gminna czy inny wynalazek?

    > Nie mogłem się odczepić więc postanowiłem pogadać o szczegółach.
    > Ponieważ wyszło, że dach ze względu na okoliczne drzewa jest nie do
    > wykorzystania zaproponowałem łąkę. Podchwycili temat ale gdy dowiedzieli
    > się o 120m odległości stwierdzili, że za daleko i przestali mnie nagabywać.
    > Tyle mówi teoria wydrwigroszy.

    E to cieniasy, nie chciało im się kopać. 120m to żaden problem.
    Kwestia kosztu kabla jedynie. Ale daje się alamunium i wio :]

    L.

  • 12. Data: 2019-11-16 23:41:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 16 listopada 2019 20:53:52 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Mnie też się tak wydaje tylko czy te falowniki wytrzymają na zimnie?

    Porządny sprzęt ma IP65 i pracuje od -20 do +50. Normalnie na farmach
    wiesza się falowniki gdzieś pod modułami na stelażu i łachy nie robią, pracują.

    L.

  • 13. Data: 2019-11-16 23:42:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 16 listopada 2019 21:46:34 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > falownik koło paneli, wytrzyma spokojnie bo zwykle to sa zewnetrzne urzadzenia,
    potem w ziemi kabel 230V zapewne dosc cienki bo tam chyba mocy duzo nie będzie.

    Niekoniecznie. A co jak on chce mikroinstalację 50kW? :]

    L.

  • 14. Data: 2019-11-17 01:22:20
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 16.11.2019 23:42, Lisciasty wrote:
    potem w ziemi kabel 230V zapewne dosc cienki bo tam chyba mocy duzo nie będzie.

    > Niekoniecznie. A co jak on chce mikroinstalację 50kW? :]

    10kWp

  • 15. Data: 2019-11-17 01:23:29
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 16.11.2019 23:37, Lisciasty wrote:

    > Zależy od mocy. Jak to jakaś popierdółka to najwygodniej puścić przewód
    > AC a pod modułami dać mikrofalowniki. Chyba, że to coś większego.
    >
    > L.

    A co to za nowomowa "mikrofalownik" ?

  • 16. Data: 2019-11-17 01:39:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 17 listopada 2019 01:23:31 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > A co to za nowomowa "mikrofalownik" ?

    A nie wiem czy nowo czy staromowa. Tak się określa falowniki do 600Wp,
    obsługujące 1 albo 2 moduły.

    L.

  • 17. Data: 2019-11-17 01:41:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 17 listopada 2019 01:22:22 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > 10kWp

    E no to 5x2,5mm2 da radę. A przy okazji puść jeszcze jakąś skrętkę
    przystosowaną na warunki zewnętrzne, będzie od razu do monitorowania produkcji.

    L.

  • 18. Data: 2019-11-17 02:38:56
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 17.11.2019 01:41, Lisciasty wrote:

    > E no to 5x2,5mm2 da radę. A przy okazji puść jeszcze jakąś skrętkę
    > przystosowaną na warunki zewnętrzne, będzie od razu do monitorowania produkcji.

    To oczywiste.

    Szukam chętnych teraz co zamawiają panele grupowo z Chin.

  • 19. Data: 2019-11-17 02:39:53
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 17.11.2019 01:39, Lisciasty wrote:

    > A nie wiem czy nowo czy staromowa. Tak się określa falowniki do 600Wp,
    > obsługujące 1 albo 2 moduły.

    To ma być tam 10 czy 20 falowników pod panelami ????

  • 20. Data: 2019-11-17 11:36:21
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-11-17 o 01:41, Lisciasty pisze:

    > E no to 5x2,5mm2 da radę. A przy okazji puść jeszcze jakąś skrętkę
    > przystosowaną na warunki zewnętrzne, będzie od razu do monitorowania produkcji.

    Jakie napięcie dają panele? 40V?
    Przy 40V 10 kW wymaga prądu 250 A. Wygląda to dość poważnie jak na
    2,5 mm2.

    --
    MN