  • 61. Data: 2012-07-21 15:36:53
    Temat: Re: GWC - rurowe vs. żwirowe
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > w każdym kroku (jednostce czasu) płyn jest przesuwany do sąsiedniej
    > komórki (w górnej tabeli) i wyliczana jest temperatura średnia (w dolnej
    > tabeli).
    > Przez pierwszych kilkadziesiąt kroków jest początkowy stan nieustalony
    > zależny od temperatuty początkowej - a potem jest zwykła praca wymiennika.
    >
    > Mając wejsciowe -30 i +30 otrzymujemy cos znacznie lepszego niż średnie 0,
    > czyż nie? ;-)
    >
    > Gdyby kolumn dać wiecej (nieskonczonosc) to sprawnosc wyszłaby 100%
    >

    > No to napieraj, gdzie tu jest marketingowe kłamstwo :-)

    jako teoretyczny przykład jest ok. aby wskazać zasadę działania reku.
    przeciwprądowego, jednak nie będzie to miało większego odzwierciedlenia
    dla wyników rzeczywistych.

    Aby wyliczyć temeraturę faktyczną, trzeba wziąść kilka czynników
    pod uwagę, jak prędkość przepływającego powietrza, przewodność
    cieplną materiału (metalowych kanałów w reku), szybkość wymiany
    ciepła pomiędzy dwoma obszarami, która nie będzie funkcą liniową
    i będzie zależała od różnicy temperatur i pewnie jeszcze jakieś czynniki,
    które mi nie przyszły do głowy.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 62. Data: 2012-07-21 17:06:34
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > jako teoretyczny przykład jest ok. aby wskazać zasadę działania reku.
    > przeciwprądowego, jednak nie będzie to miało większego odzwierciedlenia
    > dla wyników rzeczywistych.

    no i nie miał być -to tylko metoda pokazania dlaczego wymiennik moze miec
    wysoką sprawnosc nie gwałcąc przy tym praw fizyki :-)

    b.

  • 63. Data: 2012-07-21 22:40:00
    Od: <news>

> [...]
    > średnie 0, czyż nie? ;-) Gdyby kolumn dać wiecej (nieskonczonosc) to
    > sprawnosc wyszłaby 100% No to napieraj, gdzie tu jest marketingowe

    Tak jak pisałem wcześniej, kłamstwo polega na tym że te obliczenia nie są
    oparte o żadne prawa fizyki, liczysz sobie co tam ci pasuje i wynik
    otrzymujesz jaki ci pasuje:)

    A co do fizyki to podawałem wzorek na ciepło przekazywane Q=m*c*(dT)
    Więc skoro m*c jest stałe to ciepło zależy wyłącznie od różnicy temperatur,
    więc gdy temperatury się zrównają to przepływ ciepła ustaje:)

    Co do twoich tabelek w ekselu to zobacz na ostatnią tabelkę, tam temperatury
    w pionie między kanałami są identyczne a skoro tak to w tym układzie ustaje
    przepływ ciepła między kanałami:) Tam można by się było doszukać więcej
    sztuczek fizycznych i matematycznych, ale ja nie jestem w nich zbyt biegły
    ani nie mam tyle czasu żeby ich szukać i wykazywać:)

  • 64. Data: 2012-07-21 23:22:02
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    > A co do fizyki to podawałem wzorek na ciepło przekazywane Q=m*c*(dT)
    > Więc skoro m*c jest stałe to ciepło zależy wyłącznie od różnicy
    > temperatur, więc gdy temperatury się zrównają to przepływ ciepła ustaje:)

    Zgadza sie.

    > Co do twoich tabelek w ekselu to zobacz na ostatnią tabelkę, tam
    > temperatury w pionie między kanałami są identyczne a skoro tak to w tym
    > układzie ustaje przepływ ciepła między kanałami:)

    No dokładnie tak jest - po przetransportowaniu materiału następuje lokalna
    wymiana ciepła czyli usrednienie temperatur. I w następnym okresie czasu ten
    material zostanie przetransportowany jeden w lewo, drugi w prawo.

    >Tam można by się było doszukać więcej sztuczek fizycznych i matematycznych,
    >ale ja nie jestem w nich zbyt biegły ani nie mam tyle czasu żeby ich szukać
    >i wykazywać:)

    To ze nie jestes zbyt biegły to raczej wszyscy juz wiedzą i w tym kontekscie
    każdy twój następny post bedzie traktowany - ale myslalem ze skoro potrafisz
    zarzucic mi kłamstwo, będziesz mial na tyle honoru zeby chciac mi je
    wykazac. A ponieważ nie wykażesz to powinienes przeprosic, masz na tyle
    klasy?

    b.

  • 65. Data: 2012-07-23 22:36:47
    Od: <news.>

    Użytkownik "Budyń" napisał:
> [...]
    > mial na tyle honoru zeby chciac mi je wykazac. A ponieważ nie
    > wykażesz to powinienes przeprosic, masz na tyle klasy?

    Lepiej nie myśl bo nie najlepiej ci to wychodzi:)
    Przecież wykazałem ci błąd, w ostatniej tabelce nie ma różnic temperatur,
    więc to nie ma prawa działać nawet teoretycznie, a praktycznie to przy tak
    małych różnicach temperatur jakie na końcu wychodzą to też sprawność wymiany
    ciepłą będzie znikoma, prawie pomijalna:)

  • 66. Data: 2012-07-24 14:37:57
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 23.07.2012 22:36, news. pisze:

> [...]
    > praktycznie to przy tak małych różnicach temperatur jakie na końcu
    > wychodzą to też sprawność wymiany ciepłą będzie znikoma, prawie pomijalna:)

    Kolego, na pl.sci.fizyka przyznałeś się że nie wiesz co to wymiennik
    przeciwprądowy, cytuję:

    W dniu 23.07.2012 22:33, news. pisze:
    > Nie ma różnicy w budowie wymiennika krzyżowego i przeciwprądowego,
    > różnica polega wyłącznie na kierunkach przepływy powietrza:)

    http://www.wojwent.pl/index.php?page=4
    tu masz obrazki żebyś sobie pooglądał i się doszkolił, patrz tylko na
    obrazki nie patrz na to co tam napisane bo jeszcze jesteś w stanie
    powiedzieć że to marketingowy bełkot. Na podane tam temperatury też nie
    musisz zwracać uwagę. A teraz znajdź jeden szczegół, którym różni się
    wymiennik przeciwprądowy od krzyżowego.
    I skończ już bo się pogrążasz coraz bardziej...

  • 67. Data: 2012-07-24 16:03:13
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Lepiej nie myśl bo nie najlepiej ci to wychodzi:)
    > Przecież wykazałem ci błąd, w ostatniej tabelce nie ma różnic temperatur,
    > więc to nie ma prawa działać nawet teoretycznie

    o co ci chodzi z ta ostatnią tabelką? Gdybyś nie zauważył w co drugiej
    tabeli, czyli tej odpowiadającej za przeliczenie wartosci są takie same, bo
    przecież uśrednione zgodnie z twoim pojmowaniem fizyki. Wyobrażasz sobie -w
    co drugiej błąd a całość działa. Jakie ty prawo fizyki znasz zabraniające
    transportu matariału to ja nie wiem, moja fizyka pozwala na transport i
    wynikające z tego możliwości kontaktu z innym matariałem a wiec kolejną
    wymianę ciepła.
    Wobec tego ze jednak pokazałes głębie swojej mądrości - EOT.

    b.

  • 68. Data: 2012-07-25 18:12:25
    Od: <news>

    Użytkownik "Albercik" napisał:
    > Kolego, na pl.sci.fizyka przyznałeś się że nie wiesz co to wymiennik
    > przeciwprądowy, cytuję:

    > http://www.wojwent.pl/index.php?page=4
    > tu masz obrazki żebyś sobie pooglądał i się doszkolił,

    Jest dokładnie to co napisałem i co zacytowałeś:)
    Kurna, czy ty myśleć nie potrafisz?

  • 69. Data: 2012-07-25 18:16:32
    Od: <news>

    Użytkownik "Budyń" napisał:
    > o co ci chodzi z ta ostatnią tabelką? Gdybyś nie zauważył w co
    > drugiej tabeli, czyli tej odpowiadającej za przeliczenie wartosci
    > są takie same, bo przecież uśrednione zgodnie z twoim
    > pojmowaniem fizyki.

    No właśnie, uśrednia się i w pionie i poziomie masz porównywalne
    temperatury:)
    Skoro na całej długości wymiennika masz według tabelki stałą i małą różnicę
    temperatur to jak ten wymiennik ma działać?
    Tylko nie opowiadaj że przepływ jest tak wolny że powietrze ma czas się
    wymienić, bo to nieprawda, ale nawet jak by tak było to przy wolnym
    przepływie ciepło wymieniało by się nie tylko w pionie ale i w poziomie i
    już cała idea wymiennika idzie w łeb:)

  • 70. Data: 2012-07-25 21:04:10
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.07.2012 18:12, news pisze:

    > Jest dokładnie to co napisałem i co zacytowałeś:)
    > Kurna, czy ty myśleć nie potrafisz?

    :)

    ostatnia moja odpowiedź w tym temacie bo teraz to już trolujesz...

    proste porównanie..
    wymiennik krzyżowy - to skrzyżowanie dwóch ulic jednokierunkowych
    maksymalna teoretyczna sprawność 50%
    wymiennik przeciwprądowy - to dwie jednokierunkowe ulice idące
    równolegle do siebie ale w różnych kierunkach - teoretyczna sprawność
    maksymalna 100%
    można sobie wyobrazić też coś takiego jak wymiennik współprądowy - dwie
    ulice jednokierunkowe równoległe do siebie biegnące w tych samych
    kierunkach - teoretyczna sprawność maksymalna 50%

    o ile wymiennik współprądowy od przeciwprądowego faktycznie różni się
    tylko kierunkiem przepływu. To w krzyżowym jak zmienisz kierunek
    przepływu nadal będzie on wymiennikiem krzyżowym i kompletnie nic się
    nie zmieni.