  • 71. Data: 2012-07-25 23:01:10
    Temat: Re: GWC - rurowe vs. żwirowe
    Od: <news>

    Użytkownik "Albercik" napisał:
    > proste porównanie..
    > wymiennik krzyżowy - to skrzyżowanie dwóch ulic jednokierunkowych
    > maksymalna teoretyczna sprawność 50%
    > wymiennik przeciwprądowy - to dwie jednokierunkowe ulice idące równolegle
    > do siebie ale w różnych kierunkach - teoretyczna
    > sprawność maksymalna 100%
    > można sobie wyobrazić też coś takiego jak wymiennik współprądowy
    > dwie ulice jednokierunkowe równoległe do siebie biegnące w tych
    > samych kierunkach - teoretyczna sprawność maksymalna 50%

    A ja dalej powtórzę to samo: zmieni się tylko kierunek przepływu!:)
    W jednym jest równoległy (o i 180 stopni) a w innym prostopadły (90 stopni),
    jak wymyślisz sobie wymiennik gdzie kanały będą pod kątem 30 stopni, albo
    wywinięte w pętelkę to nazwanie go pętelkowym zasady działania wymiennika
    nie zmieni:)