  • 11. Data: 2015-06-22 12:55:15
    Temat: Re: Gres na taras
    Od: w...@g...com

    Witam
    Dzięki za odpowiedzi.
    Ostatecznie wybrałem opcję zakupu profili aluminiowych L 10mm (anodowane). Dlaczego:
    1) najtańsza z opcji
    2) ten profil będzie tylko wstawką zasłaniającą czoło płytki, więc zakładam, że
    dobry elastyczny klej (którym kleję płytki i listwy) oraz silikon pomiędzy płytką a
    profilem zminimalizują pęknięcia

    Dodam, że jeszcze znalazłem 3 w miarę sensowne rozwiązania (jedno drogie, drugie
    inowatorskie ;) ):
    a) można zakupić sam kapinos ceramiczny. Z tym że drogi (z 30zł za sztukę długości
    33cm, a po drugie ten kapinos się przykleja z boku schodka (niejako jest fragmentem
    podstopnicy). Widziałem takie rozwiązanie, ale w środku domu.
    b) zastanawiałem się nad połączeniem gresu i kostki - to znaczy - taras wyłożyć
    gresem, a stopnie wykonać z kostki i krawężników. Zapewne inowatorskie rozwiązanie ;)
    ale można by to jakoś wkomponować w istniejącą kostkę położoną na działce
    c) taras i stopnice układamy gresem, a podstopnice takim samym tynkiem jak
    fundament. Też widziałem u kogoś takie rozwiązanie.

    pzdr
    Bogdan

  • 12. Data: 2015-07-13 10:56:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-05-25 09:38, Ergie wrote:
    > Jak koniecznie chcesz gres to go daj na środek ale krawędź zrób z
    > profilowanych płytek klinkierowych lub granitu (ew. innego kamienia).

    Jest sobie taki taras:
    https://www.dropbox.com/s/kxge6hrpj03gzqu/IMG_5818.J
    PG?dl=0

    Obróbka zaokrąglonej części schodów zapewne będzie wyglądała nieciekawie.

    W związku z tym powstał pomysł ażeby schody i krawędź tarasu wykończyć
    żywicą (zewnętrzną, antypoślizgową, etc.).

    Czy widzicie jakieś wady takiego rozwiązania?

    Piotrek

  • 13. Data: 2015-07-13 11:17:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 lipca 2015 10:56:35 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
    > Obróbka zaokrąglonej części schodów zapewne będzie wyglądała >nieciekawie.
    Niekoniecznie. Wprawny kafelkarz sobie z tym poradzi

  • 14. Data: 2015-07-13 11:38:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-07-13 11:17, Kris wrote:
    > Niekoniecznie. Wprawny kafelkarz sobie z tym poradzi

    Pewnie tak, ale zastanawiam się nad alternatywą w kontekście pytania
    Bogdana i późniejszej dyskusji.

    Piotrek

  • 15. Data: 2015-07-13 11:44:40
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-07-13 o 11:38, Piotrek pisze:

    > Pewnie tak, ale zastanawiam się nad alternatywą w kontekście pytania
    > Bogdana i późniejszej dyskusji.

    Też chętnie dowiem się, jak wygląda taka posadzka żywiczna na tarasie
    wykonanym z betonu.

    Jak równy powinien być ten beton? Zacierany na gładko? Jakiej klasy?

    --
    MN