  • 1. Data: 2015-05-18 19:42:19
    Temat: Gdzie wystawić darmowe ogłoszenia sprzedaży nieruchomości?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Allegro (otodom) zwariowało i żąda 35 zł miesięcznie za wystawienie
    ogłoszenia w dziale nieruchomości. Darmowy do niedawna OLX też zaczął
    sobie liczyć.

    Poradźcie, jakie są darmowe i popularne portale ogłoszeniowe tego typu.

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-05-19 07:37:11
    Od: w...@g...com

    W dniu poniedziałek, 18 maja 2015 19:43:01 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > sobie liczyć.
    >
    > Poradźcie, jakie są darmowe i popularne portale ogłoszeniowe tego typu.

    gumtree.pl

    Ale, jeżeli zależy ci na sprzedaży, to proponuję zainwestować te parę zł na
    ogłoszenie, jednak skala oglądalności będzie o wiele większa

    pzdr
    Bogdan

  • 3. Data: 2015-05-19 08:23:15
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.05.2015 o 19:42, Marcin N pisze:
> [...]
    > sobie liczyć.
    >
    > Poradźcie, jakie są darmowe i popularne portale ogłoszeniowe tego typu.

    Ja ogłoszenie o swojej działce znalazłem w osiedlowym sklepie na tablicy
    ogłoszeń.
    Jak ja szukałem działki to właśnie jeździłem po okolicy która mnie
    interesowała patrzałem na płoty, tablice, słupy i szukałem ogłoszeń.

  • 4. Data: 2015-05-19 09:49:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

> [...]
    > sobie liczyć.

    > Poradźcie, jakie są darmowe i popularne portale ogłoszeniowe tego typu.

    Gratka - pewnie już nie darmowa - ale jeśli chcesz sprzedać a nie tylko
    wystawić to IMO tylko tu ma sens.

    No i tak rada bo przy wielu transakcjach doradzałem (od strony kupujących)
    jeśli to dom to koniecznie zrób rysunek z rozkładem pokoi, jeśli działka to
    wklej szkic z mapki. Połowa kupujących pomija ogłoszenia bez tego - i IMO
    słusznie bo szkoda czasu na zgadywanki skoro ogłoszeń są setki to nie ma
    sensu czytać każdego opisu i oglądać wszystkich zdjęć by się dowiedzieć że
    to nie takie. Trzeba robić jakąś wstępną selekcję.

    Zresztą zobacz sam po statystykach - na gratce są podane statystyki
    oglądalności poszczególnych ogłoszeń wyraźnie widać że te które maja plany
    są oglądane częściej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2015-05-20 09:52:17
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-19 o 07:37, w...@g...com pisze:
    > gumtree.pl
    >
    > Ale, jeżeli zależy ci na sprzedaży, to proponuję zainwestować te parę zł na
    ogłoszenie, jednak skala oglądalności będzie o wiele większa

    I tak i nie. Od 2 lat już chyba wystawiam działkę budowlaną na sprzedaż.
    Była na darmowej wówczas Tablicy, potem OLX, na płatnej gratce, na
    gumtree. Zewsząd tak samo praktycznie żaden odzew.
    Więc osobiści teraz nie widzę za bardzo sensu na marnowanie co miesiąc
    24 zł (mi chyba tyle pokazywało) na ogłoszenie w OLX. Może jak ktoś ma
    wybitnie chodliwy towar to warto na miesiąc zainwestować. Ale jak to ma
    być na dłużej, to chyba średni pomysł :(

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2015-05-20 09:56:52
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-19 o 09:49, Ergie pisze:
> [...]
    > ogłoszeń są setki to nie ma sensu czytać każdego opisu i oglądać
    > wszystkich zdjęć by się dowiedzieć że to nie takie. Trzeba robić jakąś

    W pełni się zgadzam.
    Szukając domu strasznie się wkurzałem, że nie ma nigdzie narysowanego
    chociaż odręcznie rozkładu pomieszczeń, najlepiej z metrażem
    poszczególnych pokoi.
    W przypadku działek chociaż kształt by się przydał, żeby widzieć czy to
    prostokąt czy coś innego, a jeżeli prostokąt to np. czy to nie jest
    jakaś długa, ale wąska kicha.

    > Zresztą zobacz sam po statystykach - na gratce są podane statystyki
    > oglądalności poszczególnych ogłoszeń wyraźnie widać że te które maja
    > plany są oglądane częściej.

    Gratja +/- 12 zł kosztuje za miesiąc w zależności od opcji.
    Też tam ogłoszenie miałem, też z obrazkiem z mapki, gdzie był konkretny
    kształt i umiejscowienie działki pokazany. Niestety od 2 lat klienta nie
    znalazłem. Ale widać po prostu ludziom akurat moja działka nie potrzebna ;)
    A tak bardziej serio pewnie większości za duża, bo mam ponad 1400 m2, co
    nawet przy jednej z najniższych cen za m2 w okolicy daje od razu wyższą
    kwotę niż dla działek mniejszych, które zazwyczaj pod dom i tak wystarczą.
    Uprzedzając pytania - nie mogę chyba działki na 2 mniejsze podzielić, bo
    MPZP mówi o działkach minimum 1000 m2 :(

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 7. Data: 2015-05-20 10:10:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 maja 2015 09:56:50 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > kwotę niż dla działek mniejszych, które zazwyczaj pod dom i tak wystarczą.

    Czy ja wiem, mysle ze pewnie za wysoka cene masz :-) Te co sa jeszcze drozsze
    to pewnie wisza od paru lat od czasu konca boomu budowlanego i ich wlasciciele
    przyspali spadki cen dzialek. Ja mam jeszcze pozapamietywane linki w
    przegladarce z czasow jak szukalem swojej (2007r) i niektore dzialki do dzisiaj
    niesprzedane, bo drogie jak cholera :-)

    1400m2 to jak dla mnie idealna wielkosc dzialki i sam takiej szukalem
    (az w koncu kupilem 5200m2 ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2015-05-20 10:32:15
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-20 o 10:10, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > niesprzedane, bo drogie jak cholera :-)
    >
    > 1400m2 to jak dla mnie idealna wielkosc dzialki i sam takiej szukalem

    Noża na gardle nie mam. Natomiast wydaje mi się, że gdyby cena była za
    wysoka, to ktoś by tam się jednak odzywał tylko proponował np. mniej
    itd. A tu telefonów po prostu w ogóle nie ma. Jeden się zdarzył wczoraj.
    Pierwszy chyba od roku. I pani pod nosem sobie właśnie mówiła, że
    działka duża.
    Poza tym moja cena, patrząc za metr, jest praktycznie najniższa od
    dłuższego czasu. No pomijając może działki, które są gdzieś w okolicy w
    szczerym polu, bez praktycznie uzbrojenia jakiegoś sensownego w pobliżu.
    Ale takie trudno porównywać.

    Wiesz, Ty czy ja pewnie uważamy, że to działka w sam raz. A jak wśród
    znajomych sondowałem, to hasło 1400 metrów powoduje wielkie "wow, duża
    ta działka". Większość ma jakieś 600-800 metrów maks. Takich też
    najczęściej pod dom szukają, bo ziemia tu droga dosyć i jak ktoś ma
    jeszcze chatę na tym postawić, to działki szuka taniej. A tania to mała.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 9. Data: 2015-05-20 10:50:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > I tak i nie. Od 2 lat już chyba wystawiam działkę budowlaną na sprzedaż.
    > Była na darmowej wówczas Tablicy, potem OLX, na płatnej gratce, na
    > gumtree. Zewsząd tak samo praktycznie żaden odzew.

    Może po prostu masz cenę nie taką :-)

    Wiesz u nas też leży kilka działek od kilku lat z ceną z czasów hossy,
    podczas gdy obecna cena rynkowa to gdzieś 50-70% tamtych cen. Działki
    wystawiane w obecnych cenach znikają w ciągu kilku tygodni. Bardzo często
    jest tak że dzwonisz a ogłoszenie już nieaktualne. A to co leży miesiącami
    to albo ma absurdalne ceny albo wady prawne - brak dojazdu, nieuregulowane
    sprawy spadkowe, służebność itd.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2015-05-20 11:40:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Noża na gardle nie mam. Natomiast wydaje mi się, że gdyby cena była za
    > wysoka, to ktoś by tam się jednak odzywał tylko proponował np. mniej itd.
    > A tu telefonów po prostu w ogóle nie ma.

    To nie tak. Jak cena jest 10% za wysoka to można zadzwonić i ponegocjować,
    ale jak jest 30% za wysoka to po co dzwonić? Po to by się dowiedzieć że
    sprzedający spuści 10%? Wtedy i tak będzie o 20% za drogo.

    Biura nieruchomości wywindowały sztucznie ceny ogłoszeniowe (bo od nich mają
    prowizję) podczas gdy ceny transakcyjne (czyli rzeczywiste po jakich
    dochodzi do transakcji) od kilku lat lecą.

    Co z tego że widzisz w konkurencyjnych ogłoszeniach cenę przykładowo 150 zł
    / m2 a Ty wystawiasz za 130 zł / m2 skoro ludzie rzeczywiście kupują po 100
    zł / m2? Tobie się wydaje że wystawiasz tanio, a ludzie nie dzwonią bo
    wystawiasz drogo.

    > Jeden się zdarzył wczoraj. Pierwszy chyba od roku.

    No to zdecydowanie coś z ceną nie tak :-)

    > I pani pod nosem sobie właśnie mówiła, że działka duża.
    > Poza tym moja cena, patrząc za metr, jest praktycznie najniższa od
    > dłuższego czasu.

    Ale czy jest niższa od cen rynkowych (transakcyjnych)?

    No i jeszcze jedna uwaga nie licz że uzyskasz 50% większa cenę za całość
    raczej 20-25%. 50% więcej to jest za działkę dwukrotnie większą. Taka mniej
    więcej u nas jest relacja, ale u nas działki drogie - 100-150 zł / m2, więc
    dołożenie kolejnych 50-75 tys aby mieć trochę większy ogród wymaga sporego
    zastanowienia.

    Tam gdzie działki są tanie* dołożenie kolejnych 10 tysięcy nie stanowi
    problemu, więc i różnice w cenach za metr w zależności od rozmiaru są
    mniejsze. Za to o cenie bardziej decyduje odległość od mediów. No bo jak
    działkę kupuje się za 30 tysięcy a za dociągnięcie wody trzeba dać 10 to
    warto rozważyć taką co kosztuje 40 tysięcy a wodę już ma.

    * - W zeszłym roku np. kuzyn kupował na Podhalu po 15 zł / m2 (a były i
    poniżej 10) - no ale coś za coś - codziennie ponad godzinę w jedną stronę
    dojeżdża do pracy do Krakowa.

    Pozdrawiam
    Ergie