  • 31. Data: 2015-05-25 16:51:14
    Temat: Re: Gdzie wystawić darmowe ogłoszenia sprzedaży nieruchomości?
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2015 15:59:13 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    pisali o katastrze to wynikało że ma zastąpić wszystkie podatki związane z
    nieruchomościami. masz na przykład dwie stawki za dom i za garaż. Będzie jedna. Typów
    nieruchomości sporo to i może są takie co jest dla nich kilka podatków. Z podatkiem
    katastralnym w projekcie miało być tak że właściciel deklaruje wartość i sam oblicza
    podatek według obowiązujących stawek.

    > No fajnie, ale właśnie poza osobną stawką za część mieszkalną, a za
    > garaż/pomieszczenie gospodarcze, to ja nic nie wiem, żeby była jakieś
    > inne podatki. Więc chyba taki marketing dobry dla katastralnego...
    >
    > Pzdr
    > --
    > /__/_* /
    > / ) /_(//)()
    > /

    Państwo i jego przedstawiciele sumienia nie mają. Czytałem projekt ustawy z 10 lat
    temu. Ta ustawa według mnie jest gotowa i potrzeba dwóch tygodni żeby ją przegłosować
    i potem jakiegoś krótkiego okresu czasu żeby wprowadzić. Do wprowadzenia potrzeba w
    miarę rzetelnych ksiąg wieczystych, już są uporządkowane. Drugi warunek to jak
    szacowane wpływy z podatku katastralnego przekroczą wpływy z tego czy tych podatków
    które teraz są. Przy nieruchomościach trzeba bardzo długo czekać na wzrost ich
    wartości księgowej. Jak ktoś kupił mieszkanie komunalne za 4 tysiące to przy stawce
    1% da to 40 złotych podatku katastralnego rocznie, Znaczy się chuj wielki i bąbelki.
    Ale jak sprzeda za 200 000 to podatku będą dwa tysiące. czyli czekają aż odpowiednia
    liczba nieruchomości będzie miała odpowiednią wartość. Jak by wprowadzili 10 lat temu
    to nie dość żeby zebrali mało kasy do budżetu to jeszcze zablokowali by handel
    nieruchomościami i spowodowali spadek cen. A wcale nie o to chodziło. Rozdając
    mieszkańcom mieszkania za damski chuj spowodowali że nabrały one wartości bo każde
    będzie kiedyś sprzedane i nabierze wartości na potrzeby podatku katastralnego. Tacy
    co kiedyś sprzedali jakieś mieszkanie albo mieszkania po cenach rynkowych i zbudowali
    dom nie uciekli pzred tym podatkiem. Zysk wpakowali w dom który ma większą wartość
    księgową niż mieszkania które mieli. I od tej większej wartości zapłacą podatek
    katastralny. To żeby ludzie kupowali tanio mieszkania w których mieszkali miało
    określony cel nie mający nić wspólnego z dobroczynności państwa.

  • 32. Data: 2015-05-25 17:08:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2015 16:51:14 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:
    >Jak ktoś kupił mieszkanie komunalne za 4 tysiące to przy stawce 1% da to 40 >złotych
    podatku katastralnego rocznie,
    Jeśli już to podatek ma być liczony od wartości, więc jak ktoś za 4tys wykupił to nie
    znaczy że 4tys jest wartość mieszkania.

  • 33. Data: 2015-05-25 17:14:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    >komunalne za 4 tysiące to przy stawce 1% da to 40 złotych podatku katastralnego
    rocznie,

    najciekawsze jest internetowe życie tej stawki 1%, którą ktoś kiedyś
    wyssał z placa i ona tak krąży.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 34. Data: 2015-05-25 17:31:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-25 o 17:14, masti pisze:

    > najciekawsze jest internetowe życie tej stawki 1%, którą ktoś kiedyś
    > wyssał z placa i ona tak krąży.

    Skoro podatek od budowli wynosi dziś 2% to 1% katastru przy tym źle nie
    wygląda ;)
    Ale ta stawka jest nierealna. Jeśli już to pewnie bliżej 0,1%

    --
    Pete

  • 35. Data: 2015-05-25 17:46:35
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2015 17:08:48 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    >złotych podatku katastralnego rocznie,
    > Jeśli już to podatek ma być liczony od wartości, więc jak ktoś za 4tys wykupił to
    nie znaczy że 4tys jest wartość mieszkania.

    Chodzi o wartość księgową a nie rynkową. Podatek katastralny to podatek od złotych
    klamek. Jeśli kupił za 4 tysiące od spółdzielni albo gminy to dla potrzeby tego
    podatku mieszkanie ma taką wartość jaka jest wpisana w umowie. Komuś warto było kupić
    za 4 tysiące przy cenie 4 tysiące. Jak sprzeda na wolnym rynku za 200 tysięcy to
    komuś warto było wydać 200 tysięcy i to jest nowa wartość nieruchomości.

  • 36. Data: 2015-05-25 17:54:36
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2015 17:31:04 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

> [...]
    > wygląda ;)
    > Ale ta stawka jest nierealna. Jeśli już to pewnie bliżej 0,1%

    Polska nie jest zawieszona w próżni. Podatek katastralny działa prawie we wszystkich
    państwach europejskich. Odnalezienie stawek bazowych w państwach europejskich w dobie
    internetu to sekund 5. 1% określił bym za trochę zaniżoną średnią europejską. Możesz
    sprawdzić. Przed chwilą z ciekawości sprawdziłem. Stawki są od 0,1% do prawie 3% w
    zależności od kraju, rejonu kraju itd, typu nieruchomości. Z tego co przed chwilą
    wyczytałem najniższe stawki są w budownictwie wielorodzinnym ( bloki itp).