  • 11. Data: 2015-05-20 18:18:50
    Temat: Re: Gdzie wystawić darmowe ogłoszenia sprzedaży nieruchomości?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 20 May 2015 09:52:17 +0200, Kżyho napisał(a):

> [...]
    ogłoszenie, jednak skala oglądalności będzie o wiele większa

    > I tak i nie. Od 2 lat już chyba wystawiam działkę budowlaną na sprzedaż.
    > Była na darmowej wówczas Tablicy, potem OLX, na płatnej gratce, na
    > gumtree. Zewsząd tak samo praktycznie żaden odzew.

    Jeśli chcesz sprzedać, a nie sprzedawać, to chyba czas przemyśleć cenę...

    Na pamięć już znam masę ogłoszeń, gdzie właściciele chyba chcą równowartość
    działki wydać na opłaty za wystawienie, ale z ceny nie zejdą.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 12. Data: 2015-05-21 13:45:46
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-20 o 18:18, Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    >
    > Na pamięć już znam masę ogłoszeń, gdzie właściciele chyba chcą równowartość
    > działki wydać na opłaty za wystawienie, ale z ceny nie zejdą.

    Okoliczne działki są wystawiane po 120-130 zł/m2.
    Moją wystawiam za 101 zł/m2.
    Mam ją za darmo oddać?

    Generalnie nie pali mi się z tym jakoś strasznie. Ot obserwacja
    "zainteresowania" i skuteczności ogłoszeń.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 13. Data: 2015-05-21 14:08:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 maja 2015 13:45:47 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > Okoliczne działki są wystawiane po 120-130 zł/m2.
    > Moją wystawiam za 101 zł/m2.
    > Mam ją za darmo oddać?

    Wystaw za 70 to pojdzie w ciagu miesiaca :-)
    Gdzie dokladnie ta dzialka?
    Ja kupilem w centrum Wodzislawia w 2007 za 12 pln / m2 :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2015-05-21 16:26:20
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-21 o 14:08, Adam Sz. pisze:

    > Wystaw za 70 to pojdzie w ciagu miesiaca :-)
    > Gdzie dokladnie ta dzialka?
    > Ja kupilem w centrum Wodzislawia w 2007 za 12 pln / m2 :-)

    Jakieś 20-30 km pod Poznaniem. Taka wiocha. W ciut bliższych to się
    ludzie zabijają o działki. Tam już mniej, bo ciut daleko się zaczyna
    ludziom robić na dojazdy do Pozka do pracy.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 15. Data: 2015-05-21 18:41:07
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 21 May 2015 13:45:46 +0200, Kżyho napisał(a):

    > Okoliczne działki są wystawiane po 120-130 zł/m2.
    > Moją wystawiam za 101 zł/m2.

    Generalnie dość drogo jak na 20-30km od dużego miasta. Ja mam porównanie do
    Wrocławia i w takiej odległości byłaby to nadal droga działka. W podobnej
    cenie kupisz działkę o analogicznej powierzchni w Kobierzycach -
    wieś/miasteczko 17km od centrum Wrocławia, bogata gmina, pełna
    infrastruktura, A4 i AOW obok. Oczywiście rozrzut cen nadal jest spory i
    sięga kilkuset procent, ale jak dla mnie dość sporo chcesz jak za to, co
    opisałeś (a sąsiedzi całkiem odlecieli). Co z mediami?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2015-05-22 10:31:19
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-21 o 18:41, Borys Pogoreło pisze:
> [...]
    > infrastruktura, A4 i AOW obok. Oczywiście rozrzut cen nadal jest spory i
    > sięga kilkuset procent, ale jak dla mnie dość sporo chcesz jak za to, co

    Generalnie w Poznaniu i okolicy jest drogo. Cenami nieruchomości w samym
    Poznaniu swego czasu spokojnie goniliśmy Warszawę. Nie osiągnęliśmy może
    stricte ich poziomu ostatecznie na szczęście, ale było naprawdę drogo.
    Teraz trochę lepiej, ale nadal jak pojechałem np. do Gorzowa Wlkp. i
    widziałem, że tam domy sprzedawali po 2 tysie za metr w centrum miasta,
    to kopara mi opadła... Wówczas mieszkanie w Poznaniu za 5 tysięcy za
    metr to były w zasadzie jedynie używane w wielkiej płycie. O domach
    nawet nie wspominam.

    > opisałeś (a sąsiedzi całkiem odlecieli). Co z mediami?

    Wszystkie łącznie z telefonem stacjonarnym zaraz obok.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 17. Data: 2015-05-22 16:46:05
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 20 maja 2015 18:18:33 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
    > Jeśli chcesz sprzedać, a nie sprzedawać, to chyba czas przemyśleć cenę...
    >
    > Na pamięć już znam masę ogłoszeń, gdzie właściciele chyba chcą równowartość
    > działki wydać na opłaty za wystawienie, ale z ceny nie zejdą.

    Moze podatek katastralny jest tutaj rozwiazaniem?
    Mysle o implementacji bez rzeczoznawcow, ale z wlasna deklaracja wartosci. Od tej
    wartosci sie placi podatek, ale za (powiedzmy) 130% mozna ta nieruchomosc kupic.

    bajcik

  • 18. Data: 2015-05-22 17:01:21
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 22 May 2015 07:46:05 -0700 (PDT), Krzysztof Garus napisał(a):

    > Moze podatek katastralny jest tutaj rozwiazaniem?

    Co by o nim nie mówić, to na pewno zwiększyłby rotację nieruchomości.

    > Mysle o implementacji bez rzeczoznawcow, ale z wlasna deklaracja
    > wartosci. Od tej wartosci sie placi podatek, ale za (powiedzmy) 130%
    > mozna ta nieruchomosc kupic.

    Kupić bezwarunkowo? To rozwiązanie jest trochę słabe, jeśli nadepniesz na
    odcisk komuś majętnemu.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 19. Data: 2015-05-22 18:29:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 22 maja 2015 16:46:06 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

    > Moze podatek katastralny jest tutaj rozwiazaniem?
    > Mysle o implementacji bez rzeczoznawcow, ale z wlasna deklaracja wartosci. Od tej
    wartosci sie placi podatek, ale za (powiedzmy) 130% mozna ta nieruchomosc kupic.

    skala twojego rozwiazanie przypomina rozstrzelanie rodziców gdy dziecko zapłacze. Co
    cie obchodzi ze ze nie zejdą z ceny? Najwyzej nie sprzedadzą - rynek to wyreguluje
    sam.
    A podatek katastralny spowoduje masowe wywlaszczenie polaków - panstwo zajumało ofe,
    chcialo zrobic skok na lasy, zostaje im panstwowa ziemia i ewentualnie podatek
    katastralny, cos co mozna sprzedac pominalem? Glosujac na platformersow glosujesz w
    kierunku takiego podatku bo tak wyglada ich zarzadzanie panstwem.

    b.

  • 20. Data: 2015-05-22 21:47:18
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 22 maja 2015 18:29:29 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    kierunku takiego podatku bo tak wyglada ich zarzadzanie panstwem.

    A jak wygra Duda i Pis to pomodlą się do boga Boga i im da tyle kasy ile będą
    chcieli. Weź się Budyń w końcu obudź.