eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieGdzie wystawić darmowe ogłoszenia sprzedaży nieruchomości? › Re: Gdzie wystawić darmowe ogłoszenia sprzedaży nieruchomości?
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Gdzie wystawić darmowe ogłoszenia sprzedaży nieruchomości?
    Date: Wed, 20 May 2015 11:40:08 +0200

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Noża na gardle nie mam. Natomiast wydaje mi się, że gdyby cena była za
    > wysoka, to ktoś by tam się jednak odzywał tylko proponował np. mniej itd.
    > A tu telefonów po prostu w ogóle nie ma.

    To nie tak. Jak cena jest 10% za wysoka to można zadzwonić i ponegocjować,
    ale jak jest 30% za wysoka to po co dzwonić? Po to by się dowiedzieć że
    sprzedający spuści 10%? Wtedy i tak będzie o 20% za drogo.

    Biura nieruchomości wywindowały sztucznie ceny ogłoszeniowe (bo od nich mają
    prowizję) podczas gdy ceny transakcyjne (czyli rzeczywiste po jakich
    dochodzi do transakcji) od kilku lat lecą.

    Co z tego że widzisz w konkurencyjnych ogłoszeniach cenę przykładowo 150 zł
    / m2 a Ty wystawiasz za 130 zł / m2 skoro ludzie rzeczywiście kupują po 100
    zł / m2? Tobie się wydaje że wystawiasz tanio, a ludzie nie dzwonią bo
    wystawiasz drogo.

    > Jeden się zdarzył wczoraj. Pierwszy chyba od roku.

    No to zdecydowanie coś z ceną nie tak :-)

    > I pani pod nosem sobie właśnie mówiła, że działka duża.
    > Poza tym moja cena, patrząc za metr, jest praktycznie najniższa od
    > dłuższego czasu.

    Ale czy jest niższa od cen rynkowych (transakcyjnych)?

    No i jeszcze jedna uwaga nie licz że uzyskasz 50% większa cenę za całość
    raczej 20-25%. 50% więcej to jest za działkę dwukrotnie większą. Taka mniej
    więcej u nas jest relacja, ale u nas działki drogie - 100-150 zł / m2, więc
    dołożenie kolejnych 50-75 tys aby mieć trochę większy ogród wymaga sporego
    zastanowienia.

    Tam gdzie działki są tanie* dołożenie kolejnych 10 tysięcy nie stanowi
    problemu, więc i różnice w cenach za metr w zależności od rozmiaru są
    mniejsze. Za to o cenie bardziej decyduje odległość od mediów. No bo jak
    działkę kupuje się za 30 tysięcy a za dociągnięcie wody trzeba dać 10 to
    warto rozważyć taką co kosztuje 40 tysięcy a wodę już ma.

    * - W zeszłym roku np. kuzyn kupował na Podhalu po 15 zł / m2 (a były i
    poniżej 10) - no ale coś za coś - codziennie ponad godzinę w jedną stronę
    dojeżdża do pracy do Krakowa.

    Pozdrawiam
    Ergie