  • 11. Data: 2010-01-26 16:18:11
    Temat: Re: Grzanie na dwa kotły
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-01-26 02:40, Osadnik pisze:
    > Tak wiem jest to prawnie niedozwolone

    A to już nie do końca jest prawda...

    ________MAT_______

  • 12. Data: 2010-01-26 17:49:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:b0c110b9-05fb-46e4-9b51-

    >Przypomne ze wedlug prawa taki kociol powinien miec wezownice
    >schladzajaca z zaworem termostatycznym. Wtedy ryzyko jego zagotowania
    >jest niewielkie - i to nie potrzebuje pradu do dzialania :) Ja juz
    >przetestowalem na kominku - zadzialalo, niezagotowalo :-)

    Zaloz sobie na to jeszcze wodomierz informacyjnie, zeby Cie rachunki za wode
    nie rujnowaly.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2010-01-26 20:04:17
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Ja tak grzałem w epoce, gdy nikt nie znał określenia "sprzęgło hydrauliczne"
    czy "wymiennik ciepła do c.o."
    Kocioł węglowy był po prostu podłączony równolegle z gazowym. Gdy się nie
    paliło w węglowym to zakręcało się na nim zawór odcinający, aby ten kocioł
    nie pracował jak zbedny, duży kaloryfer odbierający ciepło z obiegu.
    Instalacja była typu otwartego z naczyniem wzbiorczym na strychu. Po
    wymianie kotła gazowego na bardziej współczesny i przeróbce układu na
    zamknięty stary kocioł węglowy sie rozciekł - widocznie nie spasowało mu 3x
    większe ciśnienie, więc nie udało mi się sprawdzić jak to działa u układzie
    zamkniętym.
    Jacek