  • 21. Data: 2017-07-24 19:13:33
    Temat: Re: Grzanie wody podłogą
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 13:30:12 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > W takim razie zapraszam do najblizszego sklepu w celu obejrzenia
    > otwartych od góry zamrażarek z kopytkami, pyzami i szpinakiem.

    One tam mają fikuśną kurtynę powietrzną, która odcina chłodek
    od zewnętrza :>

    L.

  • 22. Data: 2017-07-24 19:15:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 14:17:54 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Ludzie narzekają, że "ciągnie od betonowej podłogi", nawet w czasie upałów.
    > Tutaj wszystko zmierza ku emulacji tego betonu, chociaż co innego tam na
    > podłodze. To może być przesłanką o udzielenia odpowiedzi na pytanie "czemu
    > nie". Ja bym chyba nie był zachwycony takimi warunkami do mieszkania.

    Ostatnio są upały, mam w tej chwili 24 st. w chałupie i chcę to utrzymać.
    Nie interesuje mnie chłodzenie chałupy do 19 stopni czy inne zabawy w klimę,
    podłoga ma teraz 22 stopnie, jak zejdzie do 20 to będzie wystarczająco póki co.
    Łazimy boso i nie czuć chłodu od dołu póki co ;)

    L.

  • 23. Data: 2017-07-24 19:17:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 14:55:09 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Całkiem sprawnie to pójdzie zniszczenie sobie wszystkich podłóg (prócz
    > kaflastych) w takim układzie. Wystąpi punkt rosy i jak ma gdzieś panele /
    > podłogi drewniane / wykładziny to zrobi temu kuku.

    Mam wszędzie panele z pecefałki lub płytki, nie ma drewna ani dywanów :>
    Zapotrzebowanie na usuwanie ciepła w upały mam na poziomie 3kW,
    co przy podłogówce 230 m2 jest naprawdę łatwe do uzyskania.
    Przynajmniej w teorii, teraz czas na praktykę.

    L.

  • 24. Data: 2017-07-24 19:19:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 16:57:55 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Natomiast tak bardziej ogólnie, to chłodzenie wodą w naszym klimacie sens
    > ma głęboki. Trzy lata temu zrobiliśmy tak wraz z siostrzeńcem żony. Pomysł
    > mój, realizacja jego przy zdalnym wsparciu. Dwa klimakonwektory 4,5 kW
    > kupione w promocji po tysiąc złotych, plastikowe rurki od pneumatyki
    > przemysłowej i puszczona przez to woda wprost ze studni. Inwestycja kilka
    > razy tańsza od typowych splitów,

    http://allegro.pl/klimatyzator-scienny-split-kaisai-
    eco-3-5-kw-i6893581391.html

    Kilka razy tańsza? :)

    > a eksploatacja kilkadziesiąt razy.

    Tańsza ale i mniej skuteczna :-)
    4,5kW to te klimakonwektory mają dla wody 5-6stC. Woda ze studni w lato
    może mieć 15stC (ja mam tyle w lato w DZ).

    Do chłodzenia - TYLKO KLIMA :-) Wszystko inne to protezy.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2017-07-24 21:49:53
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-07-24 17:13, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

    > One tam mają fikuśną kurtynę powietrzną, która odcina chłodek
    > od zewnętrza :>

    Dalece nie wszystkie, zwróć uwagę jak będziesz w biednijszym sklepie
    gdzie mają starsze modele.

  • 26. Data: 2017-07-24 21:57:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 21:49:55 UTC+2 użytkownik Przyjazny napisał:
    > Dalece nie wszystkie, zwróć uwagę jak będziesz w biednijszym sklepie
    > gdzie mają starsze modele.

    Takie sklepy omijam, bo tam zwykle są lodówki z browarem, który
    po kupnie okazuje się być ciepły ;)

    L.

  • 27. Data: 2017-07-24 22:03:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

    > http://allegro.pl/klimatyzator-scienny-split-kaisai-
    eco-3-5-kw-i6893581391.html

    > Kilka razy tańsza? :)

    No, jeśli porównać z najtańszym z Allegro, to dwa razy. Gdy z czymś podobnej
    klasy, to kilka razy.

    > Tańsza ale i mniej skuteczna :-)

    Eksploatacja klimatyzacji polega na schłodzeniu pomieszczenia do wymaganej
    temperatury. Skutek ten sam, kasy mniej.

    > 4,5kW to te klimakonwektory mają dla wody 5-6stC.

    Te miały w djtaszicie bodajże osiem.

    > Woda ze studni w lato może mieć 15stC (ja mam tyle w lato w DZ).

    Ja mam przez cały rok tyle samo, coś koło dziesięciu (dokładnej wartości
    nie pamiętam). To jest regułą w przypadku studni, która ma 40 metrów.
    Tam jest mniej, bo to Olsztyn. Chyba dziewięć.

    > Do chłodzenia - TYLKO KLIMA :-) Wszystko inne to protezy.

    A klimakonwektor to co, jak nie klima? Tyle że przeznaczona do takich
    miejsc, gdzie nieakceptowalne jest wieszanie jakiegoś pudła przy każdym
    oknie. W każdym razie inauguracja tej "protezy" odbyła się w czasie
    upałów, co one były trzy lata temu. Tak koło 35 stopni. Szybko zrobiło
    się 19.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2017-07-24 22:05:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

> [...]
    > podłoga ma teraz 22 stopnie, jak zejdzie do 20 to będzie wystarczająco póki
    > co. Łazimy boso i nie czuć chłodu od dołu póki co ;)

    Przy tak określonych warunkach ma to sens. W ogóle najlepiej wszystkie
    niedobre fotony wyłapać na dachu (ja mam łapacze fotonowe powyżej połaci).
    A gdy trzeba czegoś więcej, to opisane obok rozwiązanie sprawdziło się.
    Jeśli działa przy tym pumpa do ciepłej wody, to może to być równie dobre,
    co zimna woda ze studni.

    Jarek

    --
    O, cóż jest piękniejszego niż wysokie drzewa,
    W brązie zachodu kute wieczornym promieniem,

  • 29. Data: 2017-07-24 22:58:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2017-07-24 o 20:40, J.F. pisze:
    > czyli nie mozna zwalic na opoznienie obiegu w podlodze ... choc tam
    > przeplywu nie znasz ?

    Zacząłem kręcić samymi pompkami, bez grzania wody (wyłączyłem podgląd
    ciepłej wody żeby lepiej skalowało). Działa prawie godzinę, widać że
    grunt nieco się nasyca tym podłogowym ciepłem, zobaczymy co dalej ;)

    lisciasty.firehost.pl/wykres_temp_bezcwu1.bmp

    L.

  • 30. Data: 2017-07-24 23:35:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 22:58:44 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Zacząłem kręcić samymi pompkami, bez grzania wody (wyłączyłem podgląd
    > ciepłej wody żeby lepiej skalowało). Działa prawie godzinę, widać że
    > grunt nieco się nasyca tym podłogowym ciepłem, zobaczymy co dalej ;)

    No wysoka ta temperatura na DZ. Grzałeś tą pompą chociaż przez kawałek
    sezonu czy tylko póki co CWU? Mi akurat padł jeden z czujników
    DZ (nie wiem czy wejscie czy wyjście) ale ten drugi pokazuje minimalną
    temperaturę przy włączonym obiegu na 13,9stC. Sporo - żaden
    klimakonwerter na tym sensownie nie pochłodzi raczej ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.