  • 1. Data: 2010-04-26 13:48:21
    Temat: Hydrofor z pompą czy osobno?
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    Jakie wady ma hydrofor z pompą
    tak jak to:
    http://allegro.pl/item1006815010_80l_hydrofor_mh1300
    _pompa_mh_1300_express_wysylka.html

    czy lepiej wybrać osobno sam chydrofor i pompę

    ma to byc uzyte do
    studni niezbyt głebokiej bo ok 5m, woda podskórna.

    ale w przyszłości rozważam studnię głębionową

    jakie wady i zalety ma rozwiązanie hydroforu z pompą,
    warto się w to pchac? czy filtr jest potrzebny, woda z studni będzie uzywana
    do podlewania ogrodka.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-26 13:59:38
    Temat: Re: Hydrofor z pompą czy osobno?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Amir pisze:

    > jakie wady i zalety ma rozwiązanie hydroforu z pompą,
    > warto się w to pchac? czy filtr jest potrzebny, woda z studni będzie uzywana
    > do podlewania ogrodka.

    Jeśli tylko do podlewania ogródka to zbiornik ciśnieniowy jest w ogóle
    zbędny - po prostu włączasz podlewanie włączając pompę.

  • 3. Data: 2010-04-26 15:42:54
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > jakie wady i zalety ma rozwiązanie hydroforu z pompą,
    > warto się w to pchac? czy filtr jest potrzebny, woda z studni będzie
    > uzywana do podlewania ogrodka.

    Ja u siebie pompę wrzuciłem do studni, nie chcę żeby mi buczała za
    ścianą. W domu będzie tylko zbiornik. Tylko że ja zasilam dom +
    podlewanie
    Adam

  • 4. Data: 2010-04-26 16:15:26
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości

    > jakie wady i zalety ma rozwiązanie hydroforu z pompą,
    > warto się w to pchac? czy filtr jest potrzebny, woda z studni będzie
    > uzywana do podlewania ogrodka.

    Hydrofor to calosc, pompa, zbiornik, zawor cisnieniowy. Zbiornik to zbiornik
    a pompa to pompa, calosc to zestaw hydroforowy.
    Jezeli w przyszlosci planujesz studnie glebinowa to pompa kupiona z
    hydroforem do tego sie nie nada. Do studni glebinowych stosuje sie zupelnie
    inne pompy wpuszczane do studni, ktorych dzialanie polega glownie na
    pompowaniu wody do gory a nie na pompowaniu i ssaniu z ziemi. Co bys nie
    kupil to z pompy zakupionej do Twojej 5m studni pozniej i tak nie
    skorzystasz. Skup sie zatem na cenie i potrzebnej wielkosci zbiornika. Pompa
    kupiona oddzielnie wcale nie musi byc tansza od calego zestawu. Za to z
    zestawu mozesz wymontowac istniejaca pompe i podlaczyc zbiornik do innej
    pompy, rowniez glebinowej.
    Filtry sa niezbedne nie tyle do picia co do zabezpieczenia pompy przed
    dostawaniem sie piasku i innych zanieczyszczen.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2010-04-26 16:15:37
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    > Jeśli tylko do podlewania ogródka to zbiornik ciśnieniowy jest w ogóle
    > zbędny - po prostu włączasz podlewanie włączając pompę.

    tak mam obecnie, ale nie daje rady słabe ciśnienie

    zraszać do trawy w zasadzie nie działa na 40m wężu

  • 6. Data: 2010-04-26 16:21:48
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "amir" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > tak mam obecnie, ale nie daje rady słabe ciśnienie
    >
    > zraszać do trawy w zasadzie nie działa na 40m wężu

    Hydrofor nie koniecznie cos tu pomoze. Jak wydatek studni jest kiepski to
    zadna pompa nic nie pomoze. Problemem jest nie brak hydroforu tylko brak
    wydajnej pompy i/lub studni. Hydrofort to komfort w ujeciu jakosciowym a nie
    wydajnosciowym. Po prostu odkrecasz wode i ja masz zawsze, bez koniecznosci
    wlaczania i wylaczania pompy.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2010-04-27 06:33:03
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Maniek4 pisze:
    > kupiona oddzielnie wcale nie musi byc tansza od calego zestawu. Za to z
    > zestawu mozesz wymontowac istniejaca pompe i podlaczyc zbiornik do innej
    > pompy, rowniez glebinowej.

    Czy pompe glebinowa mozna dodatkowo obciazyc obowiazkiem trzymania
    cisnienia w zbiorniku? Pytam bo widze dookola zestawy: silnik
    powierzchniowy - zbiornik, jak chocby tu:

    http://www.allegro.pl/item1007041317_50l_hydrofor_aj
    _50_60_jy1000_pompa_express_wysylk.html

    i nie widze zestawów pompa glebinowa - zbiornik (co zreszta jest
    troche bez sensu, bo po co ten zbiornik? Chyba zeby umyc rece na
    pasywnym cisnieniu z bufora, bez wlaczania silnika?).

    Kombinuje wiec tak (a chodzi tylko o mocne zraszacze):

    - Niedroga pompa w studni (ok 13 m) napelnia 1000 litrowy zbiornik
    i czujnikiem utrzymuje w nim jakis poziom.

    - Za zbiornikiem zestaw hydroforowy jak w podanym linku, który dba
    o cisnienie.

    Bedzie korzysc na cisnieniu i oszczednosc na zalaczaniu pompy glebinowej?

    pozdr serd
    --
    A S

  • 8. Data: 2010-04-27 08:42:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    amir pisze:

    > tak mam obecnie, ale nie daje rady słabe ciśnienie
    >
    > zraszać do trawy w zasadzie nie działa na 40m wężu

    To masz po prostu za słabą pompę - zbiornik hydroforowy działa wyłącznie
    jako swoisty akumulator niskiej pojemności, a to nie pomoże na problemy
    ze zbyt słabym zasilaniem.

  • 9. Data: 2010-04-27 08:45:58
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości

    > Czy pompe glebinowa mozna dodatkowo obciazyc obowiazkiem trzymania
    > cisnienia w zbiorniku? Pytam bo widze dookola zestawy: silnik
    > powierzchniowy - zbiornik, jak chocby tu:

    Bo z pompami glebinowymi nie jest tak prosto. Je sie dobiera pod konkretne
    potrzeby, poza tym sa dosc drogie. Oczywiscie mozna ja podlaczyc do kazdego
    zbiornika tak jak kazda inna pompe, tyle ze ta jest ponizej lustra wody i
    pompuje ja do gory. Ma to znaczenie w glebokich studniach. Pompa
    nawierzchniowa ma okreslone mozliwosci ssawne i lustro wody nie moze byc
    ponizej okreslonej glebokosci, bo pompa nie da rady zassac wody. Dla tego w
    glebokich studniach stosuje sie pompy glebinowe, maja tez zwykle wieksza
    wydajnosc.

    > i nie widze zestawów pompa glebinowa - zbiornik (co zreszta jest
    > troche bez sensu, bo po co ten zbiornik? Chyba zeby umyc rece na
    > pasywnym cisnieniu z bufora, bez wlaczania silnika?).

    Zbiornik to przede wszystkim bufor. Umozliwia korzystania z wody bez
    pamietania o jej pompowaniu. Odkrecasz zawor, spada cisnienie w zbiorniku
    pompa sie zalacza. Napompuje do okreslonego cisnienia i sie wylacza. Ty
    ciagle mozesz korzystac z wody.

> [...]
    > o cisnienie.
    >
    > Bedzie korzysc na cisnieniu i oszczednosc na zalaczaniu pompy glebinowej?

    Jak dla mnie przekombinowane. Poszukaj pompy mogacej zassac Twoja wode, ew.
    umiesc ja w studni nad lustrem wody i pompuj do zbiornika cisnieniowego, tj.
    zrob normalny hydrofor z pompa w studni jezeli lustro wody bedzie zbyt
    niskie. Mozesz kupic tez pompe glebinowa. Dwa zbiorniki i dwie pompy to
    troche bez sensu. Jak zraszaczy masz duzo to pompa i tak praktycznie caly
    czas bedzie pracowac, bo pobor wody bedzie rowny wydatkowi pompy.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2010-04-27 08:48:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    adam pisze:

    > Ja u siebie pompę wrzuciłem do studni, nie chcę żeby mi buczała za
    > ścianą. W domu będzie tylko zbiornik. Tylko że ja zasilam dom +
    > podlewanie

    Mam tak samo :) Zdecydowanie najlepsze rozwiązanie - jeden sąsiad miał
    wszystko w domu i miał koszmarny hurgot, drugi wszystko wsadził w ziemię
    i miał inne problemy (zdaje się raz nawet mu przymarzło w zbiorniku, bo
    miał marnie ocieplone).

    A do samego podlewania wystarczy wydajna pompa w wydajnej studni.

    Albo duuuuuuuuuuuuuuża beczka na deszczówkę ;)