  • 1. Data: 2010-04-25 20:03:51
    Temat: Sterowanie ogrzewaniem podłogowym - jakies termostaty czy tylko RTL
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Jestem na końcu instalacji elektrycznej, przed tynkami a już myślę o
    ogrzewaniu.

    Ma być podłogowe.
    Planuje piec gazowy kondensacyjny, i kabelek FTP do jakiegoś sterownika z
    kotłowni do jadalni przeciągnąłem.

    Teraz zastanawiam się co zrobić z podłogówką
    Czy ciągnąć zasilanie do skrzynek rozdzielaczy
    Czy ciągnąć jakieś kabelki do termostatów pokojowych (polecicie jakieś) (i
    może jeszcze do czujnika w podłodze czy może dać sobie spokój i poprzestać
    na pogodówce i jakiś hydraulicznym zrównoważeniu układu czy może zaworach
    RTL na pętlach ogrzewania podłogowego (ma to sens jak i tak wszystko będzie
    z niskiego parametru ?)

    Liczę na uwagi praktyków instalatorów i użytkowników

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 2. Data: 2010-04-25 21:23:09
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:hr2775

    > na pogodówce i jakiś hydraulicznym zrównoważeniu układu czy może zaworach
    > RTL na pętlach ogrzewania podłogowego (ma to sens jak i tak wszystko
    > będzie z niskiego parametru ?)

    Jezeli calosc to podlogowka lub jej duza czesc to zadne RTL. Wystarczy
    sterowanie temp. kotla, ew. centralny uklad mieszajacy jezeli sa jakies
    grzejniki. Calosc oparta na pogodowce i nic wiecej nie potrzebujesz.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2010-04-26 11:17:27
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Bartosz Augustyniak napisał:
> [...]
    > tak wszystko będzie z niskiego parametru ?)
    >
    > Liczę na uwagi praktyków instalatorów i użytkowników

    Witaj
    u mnie jest tak, że w każdym pomieszczeniu jest czujnik auraton 3000,
    który połączony jest przewodem zasilającym z zaworami w rozdzielaczu.
    Sterowniki badają temperaturę w pomieszczeniu i przymykają / otwierają
    zawór danego obiegu. Badana jest temp. powietrza, nie podłączałem
    czujników do temp. podłogi.
    Rozwiązanie, które mam sprawdza się doskonale, w każdym pomieszczeniu /
    obwodzie możesz ustawić różne temperatury. Oczywiście nie jest to zmiana
    natychmiastowa, ale odchodzi ci kręcenie regulatorami itp.
    cały układ to jakieś systemowe rozwiązanie kisana. Rozdzielacz, pompa, itp.

    pzdr.
    rafał

  • 4. Data: 2010-04-26 11:35:58
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 26 Kwi, 13:17, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

> [...]
    > natychmiastowa, ale odchodzi ci kręcenie regulatorami itp.
    > cały układ to jakieś systemowe rozwiązanie kisana. Rozdzielacz, pompa, itp.

    Rozumiem ze masz zawory elektromagnetyczne. To powoduje ze masz duze
    skoki cisnien. Na zaworach moga pojawic sie gwizdy/szumy bo pompa
    pracuje na stalej predkosci. Aby weliminowac warto zobaczyc lepsza
    pompe o zmiennej charakterystyce. A pomysl odnosnie czujek w kazdym
    pokoju polecam.

  • 5. Data: 2010-04-26 11:45:46
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Kudlaty napisał:

> [...]
    > pracuje na stalej predkosci. Aby weliminowac warto zobaczyc lepsza
    > pompe o zmiennej charakterystyce. A pomysl odnosnie czujek w kazdym
    Witaj
    nie wiem czy mam duże skoki ciśnień, bowiem zmiana pozycji głowicy
    zaworu, nie jest szybka. A co do gwizdów i szumów to nie wiem, bo jest
    to wszystko w szafce ściennej w kotłowni, więc tego nie słyszę :)

    pzdr.
    rafał

  • 6. Data: 2010-04-26 12:29:28
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Jezeli calosc to podlogowka lub jej duza czesc to zadne RTL. Wystarczy
    > sterowanie temp. kotla, ew. centralny uklad mieszajacy jezeli sa jakies
    > grzejniki. Calosc oparta na pogodowce i nic wiecej nie potrzebujesz.

    Mi właśnie robą ogrzewanie, i fachowiec powiedział, aby pociągnać np skrętke
    o z każdego pokoju, to skrzynki z zaworami od podłogowki, podłacze tę
    skrętke
    do termostatu, na ktorym ustawie pod kazdy pokoj odpowiadającą mi temp
    po ociągnięciu, sam będzie zamykał zawory.

    koszt takiego zaworu ponoc ok 60zł

    po 50zł kupowalem zawory do grzejnikow

  • 7. Data: 2010-04-26 13:27:38
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > natychmiastowa, ale odchodzi ci kręcenie regulatorami itp.
    > cały układ to jakieś systemowe rozwiązanie kisana. Rozdzielacz, pompa,

    A jakie masz zawory w rozdzielaczu?

    Nie mogę znaleźć zawórów do podłogówki, które będą działać z czujnikiem
    np taki jak Twoj.
    Jeśli mozesz podaj linka, może źle szukam.

    Grzejnikowe mam juz kupione, ale one w sobie mają czujnik temp.

  • 8. Data: 2010-04-26 15:13:07
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości

    > A jakie masz zawory w rozdzielaczu?

    Prawdopodobnie głowice termiczne zasilane z 230VAC, ten pocuiągnie całe
    setki ich :)

    > Nie mogę znaleźć zawórów do podłogówki, które będą działać z czujnikiem
    > np taki jak Twoj.
    > Jeśli mozesz podaj linka, może źle szukam.
    http://www.allegro.pl/item1009140425_silownik_termos
    tatyczny_honeywell_mt4_230_nc_eh.html
    http://www.allegro.pl/item1003545838_silownik_do_roz
    dzielaczy_heimeier_emotec_230v_no.html

    > Grzejnikowe mam juz kupione, ale one w sobie mają czujnik temp.

    Tylko przy 230V to skętka się nie bardzo nadaje

  • 9. Data: 2010-04-26 15:50:01
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > do termostatu, na ktorym ustawie pod kazdy pokoj odpowiadającą mi temp
    > po ociągnięciu, sam będzie zamykał zawory.

    Ja akurat naleze do sceptykow takiego rozwiazania.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2010-04-26 16:04:04
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >skoki cisnien. Na zaworach moga pojawic sie gwizdy/szumy bo pompa
    >pracuje na stalej predkosci. Aby weliminowac warto zobaczyc lepsza

    Albo zawor nadmiarowy za 100, bedzie taniej.

    > A pomysl odnosnie czujek w kazdym
    >pokoju polecam.

    Ja tez polecam jak nieswoje wydaje. Podlogowka zrobiona ze sztuka nie wymaga
    takich inwestycji.

    Pozdro.. TK