  • 11. Data: 2019-10-22 13:02:58
    Temat: Re: I ja wykryłem SPISEK. Kotły gazowe tym razem;)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Oct 2019 10:46:24 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > Oczywiście, patrz panele PV. :P Instalator ma zarabiać na usłudze,
    > a nie na
    > sprzęcie. Ergo, ukrywanie kosztów usługi w sprzęcie to jakiś absurd
    > jest,
    > typowy jedynie dla Polski.

    Ale ja nie mam nic przeciwko temu żeby zarabiał na usłudze, ale kwotę
    uzasadnioną a nie wzięta z dupy. Ostatnio zjebalem kominkarza. Za
    postawienie obudowy kominka z dwóch ścianek z k-g (dosłownie) o
    powierzchni 3 M2 obie + ocieplenie rury zawołał 5tys, nosz kurwa jego
    mać.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2019-10-22 13:05:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 22 Oct 2019 12:28:56 +0200, sirapacz

    > to MUSI wrzucić
    > marżę/narzut do ceny bo inaczej w krótkim czasoookresie nie zauważy
    > różnicy ale w długim zbankrutuje (chyba, że będzie te koszty pakował w
    > koszt usługi - co też jest ok).

    No właśnie. W PL się nie pakuje całości w usługę, bo instalator boi się że
    za dużo wyjdzie i uznają go za zdziercę? Co też się dzieje w przypadku
    właśnie PV, gdzie faktczny koszt usługi, gdyby nie ukryć usługi w kosztach
    sprzętu, przewyższałby znacznie koszt samego sprzętu. Dlatego właśnie
    zrobiłem sobie kiedyś szkolenie z instalacji PC i sobie sam klimatyzator
    zainstalowałem (bo pomimo szkolenia w COCH i zakupu narzędzi, w tym pompy
    próżniowej, wyszło taniej niż jakby mi przyszedł instalator). Teraz
    zrobiłem szkolenie z PV i jest dokładnie to samo. I ponownie powtarzam, ja
    się cenom nie dziwię, bo tak działa popyt i podaż. Gdyby popyt był mniejszy
    to cena by automatycznie spadła w wyniku konkurencji. Pośrednio dziwię się
    tylko ukrywaniu ceny usługi w cenie sprzętu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2019-10-22 13:20:12
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Skoro ja zwykły Kowalski potrafię sobie w hurtowni załatwić że biore na PZ a płace
    raz w miesiącu to instalator tym bardziej nie ma z tym problemu. Plus pierwsze co
    słychać najczęściej to zaliczka.

    Gdzie ty takie odważne hurtownie masz? :))))

    > Naprawdę nie widzę tu nigdzie powodu abym za kocioł dodatkowo 3700zł przepłacał
    tylko dlatego że przywiezie go na miejsce instalator.
    Nigdzie nie napisałem, że narzut 3700 jest adekwatny przy cenie kotła.
    Ale 370 już nie wzbudziłoby u mnie tak ostrego sprzeciwu. Poza tym....
    ceny katalogowe to mrzonki by lepiej ładniej wyglądające upusty można
    było stosować + by pokryć marże przy długim łańcuchu dostawy.

  • 14. Data: 2019-10-22 13:49:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2019 13:25:54 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:

    > Gdzie ty takie odważne hurtownie masz? :))))

    Nasze lokalne
    A co tam hurtownie- żarcie dla dwóch psów i kota w zooplus.pl kupuję
    Zamawiam dzisiaj, paczka przychodzi kolejnego dnia a na zapłatę mam 14 lub nawet
    30(nie pamiętam dokładnie) dni;)

    tylko dlatego że przywiezie go na miejsce instalator.
    > Nigdzie nie napisałem, że narzut 3700 jest adekwatny przy cenie kotła.
    > Ale 370 już nie wzbudziłoby u mnie tak ostrego sprzeciwu.

    I spokojnie można te 370zł wrzucić w koszty usługi.
    I pewnie tez bym nie protestował
    >Poza tym....
    > ceny katalogowe to mrzonki by lepiej ładniej wyglądające upusty można
    > było stosować + by pokryć marże przy długim łańcuchu dostawy.

    A tu pełna zgoda
    Użytkownik odnośnie tych cen ma inne zdanie("Cena katalogowa to cena za jaką powinien
    dany produkt być sprzedany końcowemu nabywcy detalicznemu",
    "Różnica w cenie pomiędzy ceną katalogową, a ceną zrabatowaną jest właśnie dla tych
    pośredników")

    I z tym nie bardzo się zgadzam

  • 15. Data: 2019-10-22 13:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

> [...]
    > sprzedawca przed tobą - proszę bardzo. Usługa. Ale jak zapomni
    > czegoś dobrać z hurtowni/sklepu to płaci dodatkowo za czas przestoju
    > instalatora bo nie z jego winy nie może nic robić.
    > Ale jak instalator kupi piec to pokrywa koszt kapitału, koszt
    > ryzyka, transport, wiedzę(!) o potrzebnych elementach oraz
    > dopasowaniu modelu do potrzeb i na koniec odpowiada za sprzedany
    > produkt...to MUSI wrzucić marżę/narzut do ceny bo inaczej w krótkim
    > czasoookresie nie zauważy różnicy ale w długim zbankrutuje (chyba,
    > że będzie te koszty pakował w koszt usługi - co też jest ok).

    Wszystko fajnie, tylko czy ta marza to 50%?
    Absolutnie zrozumiałe jest ze instalator poza kosztem robocizny doliczy
    kilka procent za obsługe zakupu pieca ale 50% raczej nie byłoby
    normalne...
    W ogole tego typu kształcowanie cen gdzie daje sie cene zaporowa a potem
    handluje sie rabatami rzedu 50 i wiecej procent wydaje mi się mało
    uczciwe ale w sumie to juz jest troche obrazanie sie na kapitalizm.

    Podobnie np w branzy czesci samochodowych robi intercars - ceny wyjsciowe
    sa masakrycznie wysokie, dopiero z rabatami masz szanse kupic cos jakiejs
    rozsadnej cenie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 16. Data: 2019-10-22 14:14:59
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Co w tym dziwnego?
    >
    > Każdy produkt ma tzw. cenę katalogową. Cena katalogowa to cena za jaką
    > powinien dany produkt być sprzedany końcowemu nabywcy detalicznemu.
    >
    > Po drodze pomiędzy producentem, a nabywcą detalicznym są pośrednicy.
    > Tymi pośrednikami są: hurtownia, sklep, instalator. Różnica w cenie
    (...)
    i gdyby ta kwota którą zarabiają pośrednicy była rozsądna, problem by
    nie powstał. a jak ten samo towar można kupić za połowę ceny, nawet bez
    gwarancji - to ludzie kupują. podobna polityka jest w innych gałęziach
    handlu i usług. roweru za cenę katalogową nikt nie sprzeda/kupi, więc
    rośnie nam sprzedaż kartonów z rowerami na allegro. dlaczego piszę
    "kartonów"? bo internetowy sprzedawca nawet nie widział towaru który
    sprzedaje. on handluje kartonami, to co jest w środku go nie obchodzi.
    podobnie stało się z aliexpress. parę lat temu, przebicie ali=allegro
    było olbrzymie. co najmniej kilkaset procent. ludzie nauczyli się ze w
    chinach taniej, zagłosowali portfealmi i nagle na allegro są normalne
    ceny? kto by pomyślał. może to wąski wycinek, ale jedna udało się.
    Kiedy wiec producenci kotłów ustawią stałe ceny w których będzie
    wliczony montaż i pierwsze uruchomienie?

    ToMasz

  • 17. Data: 2019-10-22 15:59:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2019 09:47:38 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Dla przykładu w Niemczech jest nie do pomyślenia, aby hurtownia czy
    > sklep dał rabat klientowi.

    Mimo wszystko są różnice w cenach
    https://www.preis.de/produkte/Viessmann-Vitodens-200
    -W-26-kW/3680623.html
    Słabo u mnie ze znajomością języka naszych sąsiadów ale ciekawi mnie czy w oficjalnym
    cenniku viessmanna ten vitodens -200w tez jest dwa razy droższy jak ceny w sklepach.

  • 18. Data: 2019-10-22 16:56:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-22 o 14:14, ToMasz pisze:
    > (...)
    > i gdyby ta kwota którą zarabiają pośrednicy była rozsądna, problem by
    > nie powstał. a jak ten samo towar można kupić za połowę ceny, nawet
    > bez gwarancji - to ludzie kupują.

    Niech kupują i się sami bujają, bo nikt im tego towaru nie zamontuje
    biorąc jakąkolwiek odpowiedzialność.

    Porwie się pan Henio, który nie ma pojęcia o tym jak to podłączyć i
    skonfigurować, a później klienci psy wieszają na całym środowisku
    instalatorskim.

> [...]
    > Kiedy wiec producenci kotłów ustawią stałe ceny w których będzie
    > wliczony montaż i pierwsze uruchomienie?

    Ależ są ustawione stałe ceny przez producentów. To tylko pośrednicy
    wzajemnie się wyrzynają, dumpingując ceny kosztem własnych rabatów. W
    ten sposób podcinając gałąź na której sami siedzą.

    Montaż montażowi nie jest równy. Jak więc chcesz skalkulować taki montaż?

    Co do Chin to zobaczysz co się stanie. Niedługo nie kupisz w Chinach
    taniej jak u lokalnego sprzedawcy. Rzecz w tym, że "darmowe obiadki" u
    Chińczyka już się kończą. Sam nawet obecnie szukam zasilacza
    regulowanego 0-80V 20A i okazuje się, że w Polsce zasilacz ten jest
    droższy raptem 30zł niż na AliExpress, a koszty dostawy o wiele niższe.
    Czyli w sumie wychodzi prawie taka sama kwota.

  • 19. Data: 2019-10-22 17:00:07
    Od: <Ghost>

    oglegroups.com...

    >Dla kogo firmy podają swoje oficjalne cenniki?

    Dla dziamdziaków?

    >Termet EcoCondens-20 Gold Plus w oficjalnym cenniku Termeta cena 7232zł
    >brutto
    >W pierwszym lokalnym sklepie do którego wlazłem zaproponowali mi cenę
    >3800zł w kolejnym 3600zł
    >W necie na szybko patrze i ceny poniżej 3500zł za ten kocioł tez są.
    >Czyli producent musi sprzedawcom dawać min 60% rabatu na dzień dobry

    Jakiś problem?

    Hint: producent produkuje, sprzedaż _detaliczna_ raczej go nie interesuje.
    Naczy kropka.

    Kupowanie u producenta to cos jak kupowanie prądu wprost z elektrowni.

  • 20. Data: 2019-10-22 18:41:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2019 16:56:43 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > W dniu 2019-10-22 o 14:14, ToMasz pisze:

    > Niech kupują i się sami bujają, bo nikt im tego towaru nie zamontuje
    > biorąc jakąkolwiek odpowiedzialność.

    Zamontuje pawie każdy, to nie technologia kosmiczna

    > Porwie się pan Henio, który nie ma pojęcia o tym jak to podłączyć i
    > skonfigurować, a później klienci psy wieszają na całym środowisku
    > instalatorskim.

    Zgoda że jakieś doświadczenie trzeba mieć aby to skonfigurować. No i tez nie
    oszukujmy się ze tu jakaś wiedza tajemna jest potrzebna. Sam w ostatnich tygodniach
    kilka pytań zadałem ale jak głębiej w temat wchodzę to widzę ze tu magii nie ma.
    Problem jest w papierologii bo najlepsi fachowcy nie mają tu wspólnego zdania.
    Popatrz temat wyrzutu spalin z tworzywa, wyrzutu kanałem pionowym itp. Jednoznacznie
    w przepisach tego nie ma i co człowiek to inna interpretacja. Dlatego na etapie
    swojego przyłącza stwierdziłem że szkoda czasu na pierdoły i na "kierownika budowy"
    wziąłem faceta co stawia odpowiednie pieczątki gdzie tam trzeba a ja zrobię po
    swojemu ew jak mi Ty tu np radzisz.
    instalatora lokalnego mam raczej kumatego ale wolę np tu podpytać co i jak żeby wtopy
    nie było
    A jak ktoś chce z gwarancji producenta korzystać to na pierwsze uruchomienie wzywa
    się autoryzowanego instalatora. On ma odpowiednią pieczątkę a czasami i wiedzę.
    A jak później jakiś problem z kotłem jest to Pan Kazio mi zbyteczny- w okresie
    gwarancji wzywam serwis producenta. Fakt faktem że wybrałem Termet a nie ACV bo
    serwisantów Termeta mam kilku w promieniu rzutu beretem. ACV najbliższy 50km

    > Ależ są ustawione stałe ceny przez producentów. To tylko pośrednicy
    > wzajemnie się wyrzynają, dumpingując ceny kosztem własnych rabatów. W
    > ten sposób podcinając gałąź na której sami siedzą.

    Za normalną sytuację uznajesz to że urządzenie warte 3500zł(bo za tyle się znajduje
    nabywców) ma cenę katalogową 7200zł? czemu nie 17200 ja pytam?

    > Montaż montażowi nie jest równy. Jak więc chcesz skalkulować taki montaż?

    Elektrownia za skrzynkę bierze ryczałtowo 2000zł, gazownia także samo mnie skasować
    zamierza
    U mnie i jedni i drudzy ok. 300m sieci budowali żeby mi skrzynki pod bramą postawić
    Ale tego oczywiście nie porównujmy z montażem kotła. Tu jednak lepiej aby inwestor z
    instalatorem się dogadał

> [...]
    > droższy raptem 30zł niż na AliExpress, a koszty dostawy o wiele niższe.
    > Czyli w sumie wychodzi prawie taka sama kwota.

    Fakt faktem tez zauważyłem ze od jakiegoś czasu na allegro bywa taniej jak na
    aliexpres
    Ostatnio szukałem lampy uliczne solarnej led i na allegro polowe tańsze jak na ali(na
    zdjęciach wyglądają tak samo). Wcześniej coś tam podobnie. Z cenami przesyłek się nie
    zgodzę bo z ali kilkaset przedmiotów wszelakich już zamówiłem a za przesyłkę ani
    dolara nie zapłaciłem.