  • 11. Data: 2012-02-01 12:10:01
    Temat: Re: Ile m3 gazu na dobe ? Miałem sprawdzić, to podaję.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jgb8an$359$1@inews.gazeta.pl...

    > Aaa... i nie uwzględniłeś sprawności kotła na poziomie max 60 - 70 proc,
    > co zmienia nieco wyliczenia :-), choć nie zmienia faktu spalania
    > konkretnej ilości opału.

    Masz rację. Nie uwzględniłem. Skupiłem się na ilości opału ale to i tak
    poważny błąd mimo że na ilośc opału nie ma wpływu.
    Gdyby ktoś chciał porównywać z innym opałem to wyszło by u ciebie tragicznie
    bez uwzględnienia sprawności.

    > 195 kWh x 65 proc = 126,75 kWh... tak w przybliżeniu :-))).
    > Czyli...
    > 126,75 kWh / 39 K = 3,25 kWh/K
    > I...
    > 126,75 kWh / 24 h = 5,28125 kW z taką średnią mocą pracuje kocioł. Mam 25
    > kW, a wystarczyłby z powodzeniem o połowę mniejszy i byłby jeszcze zapas
    > na CWU i wiatry :-)

    Zapewne. Ja kiedyś przy mrozach -20stC na noc zjechałem do mocy 8kW i dom
    nic a nic się nie wyziębiał.

    > No i jeszcze... gdybym grzał gazem, to spalałbym ok 12 - 13 m3 gazu, czyli
    > płaciłbym coś ok 30 zł/dobę czy tak?

    Jeżeli by liczyć sprawność mojego kotła według producenta to 13,3m3.
    A jeżeli to byłby jakis kondensat to ze 2m3 mniej.

    W tej chwili gaz brutto kosztuje 2zł (1,99) w taryfie W2. Koszty stałe to
    około 22zł/m-c w tej taryfie
    Za sam gaz na dobę 26zł + 0,72gr koszty stałe
    W kondensacie ze 22zł + 0,72gr na dobę.
    Gdybyś miał kupić węgiel na składzie w Sączu na którym widziałem cenę za
    ekogroszek 900zł to 25kg węgla kosztowałby cię 22,50zł

    Marek

  • 12. Data: 2012-02-01 14:03:18
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-01-31 23:44, Aleksander pisze:
    > Hej,
    >
    > Ostatnio obiecałem sprawdzić ile wciąga m3 gazu mój piec
    > gazowy...

    U babci w domu z 1966 roku bez żadnego ocieplenia ale w wymienionymi
    oknami idzie teraz 25 m sześć gazu GZ-50/dobę przy 100 mkw powierzchni.
    Temperatura 18-20 stopni. 20 jest tam, gdzie babcia dogrzewa elektrycznie.
    Jacek

  • 13. Data: 2012-02-01 14:54:07
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    > U babci w domu z 1966 roku bez żadnego ocieplenia ale w wymienionymi
    > oknami idzie teraz 25 m sześć gazu GZ-50/dobę przy 100 mkw powierzchni.
    > Temperatura 18-20 stopni. 20 jest tam, gdzie babcia dogrzewa elektrycznie.

    Dziwię się że taki stan trwa nadal.
    Przecież termorenowacja ścian kosztuje mniej niż rachunek za ten gaz.
    Zrobiłbym w jeden rok ściany a w drugi fundament i poddasze jeśli też
    trzeba.

    Marek

  • 14. Data: 2012-02-01 17:09:53
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Dziwię się że taki stan trwa nadal.
    > Przecież termorenowacja ścian kosztuje mniej niż rachunek za ten gaz.
    > Zrobiłbym w jeden rok ściany a w drugi fundament i poddasze jeśli też trzeba.

    Różne są koleje losu.
    Może jest podobnie jak u mnie czyli nie opłaca się inwestować
    w budynek, który ma postać jeszcze rok, 2 czy nawet 3... a później
    zostanie rozebrany.

    Poza tym, termorenowacja ścian starych jest dużo droższa niż nowych.
    Najpierw, trzeba wyrównać tynk, uzupełnić odpadający... ewnetualnie
    skuć wszystko do cegieł, ale to wyjdzie jeszcze drożej itd itp.

  • 15. Data: 2012-02-01 17:34:23
    Od: yarecky <2...@x...pl>

    W dniu 2012-01-31 23:44, Aleksander pisze:
    > Hej,
    >
    > Ostatnio obiecałem sprawdzić ile wciąga m3 gazu mój piec
    > gazowy...
    >
    > Zatem mój piec - stary, napędzający grawitacyjnie CO
    > w mojej starej nieocieplonej chałupie, który potrafi palić
    > jedynie ON - OFF, czyli palnik na maksa albo wcale... -
    > - zeżera obecnie ok 15m3 na dobe - a w domku wcale ciepło
    > nie jest (~19 stopni) - przyzwyczajony jestem raczej do
    > temperatur 22-23 stopnie.
    >
    > 15m3 x 2.5 = 37,5zł na dobe na samo CO
    > (wodę grzeję w bojlerze w drugiej taryfie)

    Brrr...
    3 ostatnie doby to 7840 - 7708 = 132kWh/3 dni. 44kWh/dobę, jakieś
    16pln/dobę. Temperatury za oknem -13 - -18st.

    > Jak tak dłużej pomrozi, to nieciekawy przyjdzie rachunek :(.

    Ano... :( U mnie przychodzi raz na dwa miesiące - mamy "kumulację" ;)

    My też...

    :)
    yarecky.

  • 16. Data: 2012-02-01 20:55:34
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-02-2012 o 11:36:54 Robert G <r...@g...pl> napisał(a):

    > Dorzucę i ja skoro węglowiec :-) się udzielił...
    > Ostatnie dni to temp wahające się między -10 w dzień, a -30 nocą...
    No u mnie też ten mróż ostro ciśnie, w nocy i rano było dzisiaj -19,5,
    przez dzień -13 się trzymało, a teraz już jest -17.
    Jak zimy nie było to narzekali, teraz mamy zimę z przytupem :(
    Gazu idzie mi tak 15-17m3 łacznie z CWU i gotowaniem.
    Grzeję 205m2 po podłogach bez garażu i piwnicy.
    W domu mam 21,5st.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2012-02-02 04:54:03
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-02-01 15:54, 4CX250 pisze:
    > Dziwię się że taki stan trwa nadal.
    > Przecież termorenowacja ścian kosztuje mniej niż rachunek za ten gaz.
    > Zrobiłbym w jeden rok ściany a w drugi fundament i poddasze jeśli też
    > trzeba.
    Pozornie masz rację, ale jest jedno ale - zdanie babci.
    Przyjdź i z nią pogadaj, jak Ci się uda ją przekonać to stawiam skrzynkę
    piwa. Póki co ona jest właścicielką i nie ma ograniczonych praw do
    dysponowania swoją własnością. Poza tym przy emeryturze 1600 zł za
    wielkich inwestycji nie zrobimy.
    Jacek

  • 18. Data: 2012-02-02 06:45:53
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > piwa. Póki co ona jest właścicielką i nie ma ograniczonych praw do
    > dysponowania swoją własnością. Poza tym przy emeryturze 1600 zł za

    To skąd ona bierze na opał?

    Marek

  • 19. Data: 2012-02-02 12:27:38
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-02-02 07:45, 4CX250 pisze:
    > To skąd ona bierze na opał?
    To akurat jest bardzo proste:
    na jedzenie nie wydaje, bo ma od nas. Leki ma w większości bezpłatne.
    Na ciuchy, ani na ojca Rydzyka nie wydaje.
    W lecie wydaje na gaz 100-150 zł miesięcznie, to zaoszczędzi na zimę.
    Gorzej, jak przyjdzie jakiś nieplanowany remont, ale póki co daje radę.
    Jacek

  • 20. Data: 2012-02-02 16:24:57
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Jeszcze do tematu...

    http://biznes.onet.pl/trzy-razy-wiecej-za-ogrzewanie
    -przy-trzaskajacych-,18490,5015656,1,analizy-detal

    Ja się w tych tabelach nie mieszczę, bo kiedy u mnie w nocy blisko 30 na
    minusie, a w dzień ok 16 - 18, to mieszczę się w 20 zł/dzień.

    Są tacy, co może i za 7 zł/dobę ogrzewają domy o pow 180 m2 przy takiej
    aurze, mnie się to nie udaje, ale jestem i tak gruubo poniżej zestawień
    z onetu :-)

    pozdr
    Robert G