  • 1. Data: 2009-06-05 05:29:39
    Temat: Ile moze kosztowac odnowienie granic dzialki ?
    Od: "P4tryk" <p...@w...pl>

    Witam
    Chcialbym zakupic dzialke o powierzchni okolo 1 hektara (w wiekszosci
    dzialka rolna). Calosc chcialbym sobie ogrodzic. Problem w tym ze czesc
    kamieni granicznych znikla lub widac ze jest przesunieta. Z tego co sie juz
    dowiedzialem powinienem zglosic sie do jakiegos geodety o odnowienie granic
    dzialki. Moje pytanie brzmi - ile taka usluga moze kosztowac ?

    // Patryk Jakóbiak \\
    // p...@w...pl \\

  • 2. Data: 2009-06-05 07:05:58
    Temat: Re: Ile moze kosztowac odnowienie granic dzialki ?
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

> [...]
    > juz dowiedzialem powinienem zglosic sie do jakiegos geodety o odnowienie
    > granic dzialki. Moje pytanie brzmi - ile taka usluga moze kosztowac ?

    to zalezy chyba od ksztaltu dzialki - czytaj ilosci słupkow granicznych.
    Placi sie chyba od wyznaczenia kazdego slupka. Nie odpowiem ile to moze
    kostowac, poniewaz sam nie odnawialem nigdy granic, ale mysle ze to
    pytanie poslane na grupe nie ma wiekszego sensu. Wazny jest region z ktorego
    pochodzisz - ceny uslug zaleza od tego. Zreszta ja wykonywalem niedawno
    mapki
    zasadnicze dla mojej dzialki i rozrzut cenowy geodetow byl z zakresu 350zł -
    700zł.
    Co wiecej w archiwum grup znalazlem rowniez ludzi ktorzy placili za takie
    mapki 1200zł
    czasem 1500zł. Jak widzisz rozrzut cenowy moze byc tak ogromny i jak ja
    napisze
    ze 2k musisz za to liczyc to to nic nie znaczy...

    Wiem, ze to moze nie jest odpowiedz na Twoje pytanie, ale najszybsza droga
    znalezienia odpowiedzie, to poszukac w googlu najblizszych Tobie geodetow i
    zadzwonic.
    Tak jest najszybciej i co wazniejsze masz realna cene.

    Pzdr
    Darek

  • 3. Data: 2009-06-05 07:44:33
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Obecnie płacę za odnowienie około 1200 zł, region świętokrzyski, to jest
    podobno tanio.
    MS

  • 4. Data: 2009-06-05 07:52:39
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Obecnie płacę za odnowienie około 1200 zł, region świętokrzyski, to jest
    > podobno tanio.

    i geodeta jak liczy cene, od ilosci kamieni czy podal ci cene za calosc
    a Ty nie pytales?
    No moj sasiad chyba z 2-3 lata temu wydzielal dzialke z pola 1ha i chyba
    placil cos okolo 1k albo 1,5k - dzialka w prostokacie. woj WLKP

    pzdr
    Darek

  • 5. Data: 2009-06-05 08:51:25
    Od: "gregor" <p...@g...autograf.pl>

    > i geodeta jak liczy cene, od ilosci kamieni czy podal ci cene za calosc
    > a Ty nie pytales?

    liczą na dwa sposoby :
    albo od całości
    albo za 4 punkty (standardowa prostokątna działka) + za każdy dodatkowy
    punkt

    ceny wahają sie różnie od 1000-1600 ale to pewnie kwestia dogadania.. ;-)

    ps. poszukaj na necie i porównaj ceny :)

    pozdr
    gregor

  • 6. Data: 2009-06-05 09:13:27
    Od: "PioPio" <e...@W...gazeta.pl>

    P4tryk <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > dowiedzialem powinienem zglosic sie do jakiegos geodety o odnowienie granic
    > dzialki. Moje pytanie brzmi - ile taka usluga moze kosztowac ?

    Ja jakies pół roku temu robiłem coś podobnego.
    Robiłem u klienta ogrodzenie i prosił mnie, żebym znalazł geodetę do
    odnowienia granic.
    Rozpiętość ofert była od 5.000 zł (pięć tysięcy) do 500 (pięćset)zł.
    Jedni liczą za powierzchnię działki, inni za punkty nie ma żadnych reguł ani
    zasad i pewnie nikt nie powie Ci ile może kosztować tego rodzaju usługa
    dokładnie.
    Ważne jest też to czy są dostępne mapy zasadnicze bo nie wszystkie tereny w
    Polsce takowe mają. Bez tego koszt wzrasta znacznie.
    Jak zadzwonisz do kilku geodetów to będziesz wszystko wiedział i znał ceny.

    PioPio

  • 7. Data: 2009-06-05 10:44:57
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    u mnie jakieś kilkaset zł ale w tym było wyznaczenie osi budynku

  • 8. Data: 2009-06-05 10:55:21
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    To sie podepne.

    Jakie sa konsekwencje jesli ogrodzenie zrobie na oko i pomyle sie co
    do granic. Zakladam moja obra wole i bede dazyl do tego zeby jak
    najdokladniej poprowadzic takie ogrodzenie ale jesli gdzies zniknal
    slupek to moge pomylic sie o 2-3 m.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 9. Data: 2009-06-05 11:00:31
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    i.googlegroups.com...
> [...]
    > do granic. Zakladam moja obra wole i bede dazyl do tego zeby jak
    > najdokladniej poprowadzic takie ogrodzenie ale jesli gdzies zniknal

    Jak sie pomylisz na swoja niekorzysc to konsekwencje zadne.
    Ja sie jednak pomylisz na swoja korzysc i postawisz plot na dzialce sasiada
    to wtedy bedziesz mial z nim problemy;))

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-06-05 16:50:25
    Od: "jarekku" <j...@r...alpha.net.pl>

    Użytkownik "P4tryk" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > juz dowiedzialem powinienem zglosic sie do jakiegos geodety o odnowienie
    > granic dzialki. Moje pytanie brzmi - ile taka usluga moze kosztowac ?

    Pytanie typu - ile może kosztować remont mojego domu.
    Cena zależy od ilości pracy jaką trzeba włożyć.
    Jeśli dokumentacja znajdująca się w Starostwie jest aktualna można policzyć
    stówę za punkt.
    Jeśli trzeba przekopoać się przez sterty operatów katastralnych z lat
    60-dziestych, a następnie przemierzyć pół gminy, aby ustalić granice Twojej
    działki cena będzie 3 do 5 tys.
    W zamian geodeta zakopuje kamienie graniczne, okazuje wszystkim sąsiadom
    i spisuje z tego protokół, przekazuje dokumentację do Starostwa, co daje
    gwarancję, że każdy następny geodeta wznawiając, czy dzieląc działkę sąsiada
    nie zakwestionuje twoich granic.

    --
    no - to - do - po - czy - ta - nia
    jk