  • 1. Data: 2009-06-05 05:23:08
    Temat: Szambo - rura do wypompowywania
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    Witam
    Mam pytanie w jaki sposob montuje sie rure do wypompowywania szamba.
    Szambo bede mial w rogu dzialki. Jest tam utrudniony dojazd wiec musze
    zrobic jakas rure do bramy aby szambiarka mogla wyciagnac to "gowno" ;-)
    Co do szamba to bedzie zamontowany betonowy blok bez zadnych otworow
    wiec bede musial wybic dziury. Czy takie rury musza byc jakies specjalne
    czy wystarczy platikowa zakonczona odpowiednim zaworem? W samym szambie
    wpuszcza sie ja do dna?
    Bede wdzieczny za informacje

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-06-05 05:57:35
    Temat: Re: Szambo - rura do wypompowywania
    Od: "hasz" <s...@p...wroc.pl>

    pogadaj z szambonurkiem

  • 3. Data: 2009-06-07 10:23:14
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Piotr pisze:

    > wiec bede musial wybic dziury. Czy takie rury musza byc jakies specjalne
    > czy wystarczy platikowa zakonczona odpowiednim zaworem? W samym szambie
    > wpuszcza sie ja do dna?
    Do dna to za bardzo nie możesz, bo się może przyssać, albo odległość do
    dna będzie mała i wtedy się będzie zacinać.
    Widziałem gdzieś na Allegro takie zakończone koszyczkiem z drutu
    zbrojeniowego, ten koszyczek dochodził do dna i zapobiegał, dosunięciu
    samej rury do dna szamba.
    Sama rura jakabądź byle się nie zagniotłai miała odpowiedni przepust.
    BR
    Igus'

  • 4. Data: 2009-06-07 20:47:43
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Sama rura jakabądź byle się nie zagniotłai miała odpowiedni przepust.

    Polecam zewnętrzną, kanalizacyjną 110.
    Średnica w miarę pasuje do szybkozłączki do szambowozu
    (po pewnej pomocy opalarką ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2009-06-08 07:18:42
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 7 Cze, 22:47, "JKK" <j...@i...fm> wrote:

    > Polecam zewnętrzną, kanalizacyjną 110.
    > Średnica w miarę pasuje do szybkozłączki do szambowozu
    > (po pewnej pomocy opalarką ;-)

    Witam,

    ja widziałem jakieś takie specjalne zbrojone rury elastyczne - ale
    dość drogie - ok. 50 zeta za metr (takie ciemnozielone węże)
    A co do PCV to słyszałem opinie że przy mocnym zassaniu przez
    szambonurka może się połamać od podciśnienia.
    Czy ktoś przerabia to rozwiązanie od jakiegoś czasu ?

    Pzdr
    Mat

  • 6. Data: 2009-06-08 07:36:58
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Mat" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    ----------------
    A co do PCV to słyszałem opinie że przy mocnym zassaniu przez
    szambonurka może się połamać od podciśnienia.
    Czy ktoś przerabia to rozwiązanie od jakiegoś czasu ?
    -----------------
    Ja mam j. w. i nic się nie dzieje.
    Oczywiście jest odpowietrzenie.

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2009-06-08 07:51:12
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 8 Cze, 09:36, "JKK" <j...@i...fm> wrote:

    > Ja mam j. w. i nic się nie dzieje.
    > Oczywiście jest odpowietrzenie.

    Witam,

    mam kilka pytań - bo też szykujęsię do zrobienia tego patentu.

    - w jakiej odległości od dna kończy się rura ?
    - czy jest jakoś zamocowana na dole czy jedynym mocowaniem jest jej
    umocowanie w wejściu do zbiornika ?
    - ile metrów rury masz u siebie ?

    Z góry dzięki - pozdrawiam
    Mat

  • 8. Data: 2009-06-08 08:36:37
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Mat" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 8 Cze, 09:36, "JKK" <j...@i...fm> wrote:

    - w jakiej odległości od dna kończy się rura ?

    Wchodzi do zbiornika nad samym dnem

    I /
    __I_ /
    - -I

    - czy jest jakoś zamocowana na dole czy jedynym mocowaniem jest jej
    umocowanie w wejściu do zbiornika ?

    Wchodzi do zbiornika (z włókna szklanego)
    przez specjalną "mufę" (np. Wavin ma takie).

    - ile metrów rury masz u siebie ?

    ~ 7

    Z góry dzięki

    Nie ma sprawy - zmień tylko to quoted printable w ustawieniach poczty.

    Pzdr

    JKK

  • 9. Data: 2009-06-08 09:35:04
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 8 Cze, 10:36, "JKK" <j...@i...fm> wrote:

    Dzięki za info co do szamba - ja chciałbym wejść do zbiornika górą
    (mam betonowe 2 zbiorniki).

    > Nie ma sprawy - zmień tylko to quoted printable w ustawieniach poczty.

    ??? - piszę z przeglądarki poprzez Google Groups - nie z programu
    pocztowego. Hmm - do tej pory nie było problemu...

    Dzięki
    Mat

  • 10. Data: 2009-06-08 09:54:24
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Mat" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    On 8 Cze, 10:36, "JKK" <j...@i...fm> wrote:

    > Nie ma sprawy - zmień tylko to quoted printable w ustawieniach poczty.
    ??? - piszę z przeglądarki poprzez Google Groups

    A więc to jest ta przyczyna zła wszelakiego ;-)

    (W momencie użycia quoted printable
    Outlook nie daje automatycznych znaków cytowania
    - do czego google takie ustawienie - nie wiem)

    Pzdr

    JKK