  • 91. Data: 2020-03-19 17:01:44
    Temat: Re: Ilość energii potrzebna do podgrzania powietrza, które wentyluje pomieszczenie
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 marca 2020 16:54:22 UTC+1 użytkownik Sir_Robak napisał:

    > Mniej więcej słusznie, ale i tak za mało danych wg mnie. Ma jakieś inne
    > ogrzewanie? Ogólnie nic nie wiadomo o powierzchni domu, kubaturze,
    > stratach orientacyjnie ciepła. I nie wiemy czy chciałby załatwić
    > wszystko zamieniając istn. ogrzewanie na nawiewne? Czy może tylko
    > dywaguje samo podgrzanie przepływającego powietrza żeby nie wiało chłodem?

    macie rację, łatwo policzyć co zrobić by rekuperacja nie wychładzała pomieszczeń, ale
    policzyć moc dla całego budynku to nie takie trywialne. Nie doczytalem ze o to
    chodzi.
    Łatwiej byłoby oszacować istniejące ogrzewanie i przeliczyć na inne.

    b.

  • 92. Data: 2020-03-19 17:34:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Audyt energetyczny zamów albo zrób sam.

  • 93. Data: 2020-03-19 19:23:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-03-19 o 04:21, f...@g...com pisze:
> [...]
    wylocie. O jakiej mocy nagrzewnicy kanałowej potrzebuje, aby wyrównać temperaturę do

    Podgrzanie 1 m3 powietrza to energia podobna do podgrzania 1 litra wody.
    Około 4000 J na 1 stopień.

    Pytanie, po co chcesz tak podgrzewać? Przecież system ogrzewania z
    łatwością sobie poradzi. No chyba, że włączyłeś nawiew na maksa i co
    godzinę temperatura w całym domu spada o 2 stopnie. Ale nawet wtedy -
    gdy będziesz to powietrze nawiewane podgrzewał czystym prądem - to jest
    to koszt 2-4x większy, niż podgrzewanie podłóg albo grzejników pompą
    ciepła, czy gazem.

    --
    MN