  • 81. Data: 2014-01-26 17:14:05
    Temat: Re: Ilość energii potrzebna do podgrzania powietrza, które wentyluje pomieszczenie
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jeffrey wrote:

    > 20st 100% zwiększy ciepło właściwe o 45j/kgK dla mnie pomijalne

    ciepło właściwe jest pomijalne ale co z temperatura przemiany...

    gdy woda zmienia stan skupienia.

  • 82. Data: 2014-01-26 20:36:01
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > ciepło właściwe jest pomijalne ale co z temperatura przemiany...
    > gdy woda zmienia stan skupienia.

    wczesniej juz pisałem - pomijamy wilgoc jesli nie zachodzą przemiany
    fazowe - natomiast jesli zachodzą to należy jez uwzględnic. Tyle ze to dosc
    proste.

    b.

  • 83. Data: 2014-01-27 10:59:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Jeffrey" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > tak powinno być ale czy programista wpisał taki algorytm?

    Ja się w gotowcach z tym jeszcze nie spotkałem (albo spotkałem i nie wiem)
    Tam gdzie był automatyczny bypass to był tylko jeden z tych dwóch programów.

    > i musi być bypass na siłowniku w centrali

    Oczywiście

    > , w tanich centralach wyciągasz wymiennik i wkładasz wkład letni czyli
    > zwykłe rury bez odzysku

    Prawda

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 84. Data: 2014-03-13 15:36:49
    Od: 8...@g...com

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 07:04:03 UTC użytkownik w...@g...com napisał:
    > Hej
    >

    > Proponuję dyskusję o ilości potrzebnej energii do ogrzania powietrza ( apropo
    dyskusji o wentylacji mechanicznej/grawitacyjnej/rekuperacji) zacząć od ustalenia
    podstawowej kwestii:

    > Ile kwh jest potrzebne aby podnieść temperaturę 1m3 (1metr sześcienny) powietrza o
    1 stopień Celsjusza ?

    > To jest punkt wyjścia, na którym dalej można prowadzić dyskusję i wyliczenia.
    >
    > Ponieważ nie znalazłem na szybko odpowiedzi, ale ktoś pisze, że około 0,3Wh (do
    ustalenia), przyjmimy tą wartość.

  • 85. Data: 2014-07-08 21:12:48
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 08:04:03 UTC+1 użytkownik w...@g...com napisał:
> [...]
    godziny

    > czyli 0,0003 * 900 * 30 = 8,1kwh
    >

    > Poproszę o merytoryczny głos w dyskusji ;)

    po pierwsze to by policzyć wymiany powietrza trzeba znać przenikalność i opornosć
    cieplną ścian okien drzwi dachu itd itp..
    poza tym wymiany powietrza odbywają się na zasadzie konieczności 0,1-0,2 na h

    i nigdy nie ma ogrzewania 24 godzinnego bo temperatura w pomieszczeniu osiągnie
    oczekiwane 20 st po czasie t i będzie utrzymywała ją na zasadzie histerezy której
    wyznacznikiem będzie przenikalność cieplna materiałów z których wykonany został
    budynek...

    tak więc by obliczyć ile ciepła ucieka trzeba policzyć U oraz R.

    a @kogut opowiada bzdury o rekuperatorach!! one nie warczą i hałasują!!! tylko tempy
    matoł mógł tak napisać który nigdy nie widział rekuperatora!!

  • 86. Data: 2014-07-08 21:37:51
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 8 lipca 2014 21:12:48 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    tempy matoł mógł tak napisać który nigdy nie widział rekuperatora!!

    Mnie tam koło wentla lata jak ktoś marnuje nie moje pieniądze.

  • 87. Data: 2020-03-19 04:21:07
    Od: f...@g...com

    Chciałbym wznowić temat.
    Zmagam się z pytaniem jakiej mocy urządzenia potrzebuję, aby podgrzać powiedzmy 1 m3
    pomieszczenia o 1 stopień Celsjusza.
    Dokładnie mam budynek z rekuperacją, która na wlocie ma o 2 stopnie mniej niż na
    wylocie. O jakiej mocy nagrzewnicy kanałowej potrzebuje, aby wyrównać temperaturę do
    stanu poboru powietrza?

  • 88. Data: 2020-03-19 09:27:11
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 marca 2020 04:21:09 UTC+1 użytkownik f...@g...com
    napisał:
> [...]
    wylocie. O jakiej mocy nagrzewnicy kanałowej potrzebuje, aby wyrównać temperaturę do

    potrzebujesz jeszcze przepływ powietrza czyli jego masę w 1 sekundzie

    moc = energii (bo jednnsotkacz czasu sie skróci) = ciepło własciwe powietrza x masa
    powietrza x dT

    b.

  • 89. Data: 2020-03-19 14:08:03
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-03-19 o 09:27, Budyń pisze:
> [...]
    >
    > moc = energii (bo jednnsotkacz czasu sie skróci) = ciepło własciwe powietrza x masa

    Problem jest bardziej złożony, gdyż pytek chce podgrzać 1 m3
    pomieszczenia o 1 stopień a nie przepływające przez grzałkę powietrze.
    W takim układzie do równania wchodzą także nagrzewanie ścian, straty
    ciepła no i dynamika procesu czyli jak szybko chce to zrobić.

  • 90. Data: 2020-03-19 16:54:24
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2020-03-19 o 14:08, t-1 pisze:

> [...]
    > W takim układzie do równania wchodzą także nagrzewanie ścian, straty
    > ciepła no i dynamika procesu czyli jak szybko chce to zrobić.

    Mniej więcej słusznie, ale i tak za mało danych wg mnie. Ma jakieś inne
    ogrzewanie? Ogólnie nic nie wiadomo o powierzchni domu, kubaturze,
    stratach orientacyjnie ciepła. I nie wiemy czy chciałby załatwić
    wszystko zamieniając istn. ogrzewanie na nawiewne? Czy może tylko
    dywaguje samo podgrzanie przepływającego powietrza żeby nie wiało chłodem?

    Robak