  • 11. Data: 2020-09-30 23:45:05
    Temat: Re: Impregnowanie HDF (na deszcz)
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    s...@g...com wrote:

    > Kup albo kawalek blachy (jak od zewnatrz) albo obij sklejka jak od wewnatrz.
    >
    > Jak masz gdzies w poblizu drukarnie to sie przejdz moze ci stara blache z offsetu
    dadza. Nada sie az nadto.

    Z tą blachą na zewnątrz to nie jest zły pomysł, dzięki. A HDF bez
    bezpośredniego działania wody wytrzyma? Jeśli tak to może w środku dać
    HDF?

    --
    Przychodzi baba do lekarza ze śledziem na plecach.
    Lekarz pyta:

  • 12. Data: 2020-10-01 02:27:01
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Zależy jaki kot :-) - mój kiedyś wydrapał dziurę w litej desce sosonowej
    > o grubości 2,5 cm. Tak, że wiesz...

    pojechałeś na urlop i zamknąłeś karmę przed kotem? :D

  • 13. Data: 2020-10-01 04:53:40
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 30 września 2020 16:45:06 UTC-5 użytkownik Arnold Ziffel napisał:

    > Z tą blachą na zewnątrz to nie jest zły pomysł, dzięki. A HDF bez
    > bezpośredniego działania wody wytrzyma? Jeśli tak to może w środku dać
    > HDF?

    HDF i MDF bez problemu zyja i maja sie dobrze jak na nie deszcz nie leje. Mialem
    wszelkiej masci budy, kurniki budki i szopki i nawet jak sie nieco wilgoci na nich
    zebralo z rosy to im to szczegolnie nie szkodzilo.

    Jak bardzo chcesz to mozesz calosc zbudowac z plyty ale po prostu przykryc folia tak
    aby jej nie zwialo a cala konstrukcja nie stala w wodzie ani nie byla ochlapywana.
    Jak taki reżim utrzymasz to i pilsnia sie nada.

    Ale jak tam woda wejdzie to sie bedzie kruszyc.

    No i wez pod uwage ze koteły to czasem wybredne sa i moga nie chciec tam siedziec i
    trudno stwierdzic co im nie pasuje. Powodzenia!

  • 14. Data: 2020-10-01 10:39:05
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 30.09.2020 o 15:53, Arnold Ziffel napisał:

    > Nośny ma być styropian w środku (to ma być budka dla kota), HDF-em chcę
    > zabezpieczyć styropian przed drapaniem. Chyba że nawet mimo impregnacji
    > zrobi się tak miękki, że łatwo ulegnie pazurom?

    Budka dla kota z takiej chemicznej płyty to średni pomysł, nawet nie
    biorąc pod uwagę jej walorów budowlanych - czyli ich braku - w przypadku
    budki na dworze. Koty mają czułe nosy i na ulatniający się ustawicznie
    formaldehyd na pewno będą kręcić nosem. Lepiej kup deskę boazeryjną
    i zrób z niej ścianki, bez żadnego malowania i lakierowania. Koty będą
    zadowolone. A tak w ogóle to nie bez kozery koty zaliczane są do
    zwierząt domowych. Domowych - nie gumiennych, czy polnych.

  • 15. Data: 2020-10-01 11:50:29
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, September 30, 2020 at 11:43:05 PM UTC+2, Arnold Ziffel wrote:
    >HDF ma tę zaletę, że mam, ale jak się ma

    To ja bym zrobil bude z tego HDF, nastepnie jakis klej(pianka?) HDF-styropian, okleil
    toto styropianem i na zewnatrz na calosc klej (taki do ocieplen) + siatka
    Powinno wyjsc tanio i latwe do wykonania. Ale na poczatek szukalbym gotowca, bo
    zazwyczaj taniej wychodzi niz produkcja wlasna kilku sztuk ;)

  • 16. Data: 2020-10-01 11:58:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-09-30 o 23:43, Arnold Ziffel pisze:

    > Ze sklejki liściastej wyjdzie drogo :( W Obi jest 4mm po 26zł/m2 (w Leroyu
    > podobnie), na jeden domek potrzebuję ok. 3m2 (zakładając domek 50x50x50 i
    > sklejkę na zewnątrz i w środku). To jest 78zł za samą sklejkę. Zastanawiam
    > się, czy nie da się taniej. HDF ma tę zaletę, że mam, ale jak się ma
    > rozlecieć mimo impregnacji, to nie ma to sensu.

    HDF się rozpadnie. Zacznie się od krawędzi. Impregnaty nic nie dadzą.
    Panel podłogowe ewentualnie lub plastikowa boazeria.
    A najlepiej z drewna, które łatwo zbić w bryłę.

    Robert

  • 17. Data: 2020-10-01 14:48:45
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2020 o 02:27 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

    > pojechałeś na urlop i zamknąłeś karmę przed kotem? :D

    To była szafa z surowych desek stojąca w altance. Pazury sobie na niej
    ostrzył. Wybrał niewidoczny z wnętrza altanki bok i tak drapał aż się
    przedrapał.

    TG

  • 18. Data: 2020-10-01 18:09:54
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Hej,
    >
    > Czy płyta HDF (taka zwykła, laminowana, stosowana na tylną ściankę mebli)
    > po zaimpregnowaniu nada się do zastosowania na zewnątrz i nie zgnije od
    > deszczu i innych warunków pogodowych (przynajmniej przez 2-3 lata)? Macie
    > doświadczenia?
    Nawet, jak nie zgnije, to się będzie deformować, wyginać i łuszczyć.
    Poszukaj lepiej płyt z PCV spienionego. Kosztuje ok 35 zł za mkw
    (grubość 3 mm). Ewentualnie płytę z poliwęglanu komorowego.
    Jacek

  • 19. Data: 2020-10-01 21:09:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 30.09.2020 15:04, Arnold Ziffel wrote:
> [...]
    > po zaimpregnowaniu nada się do zastosowania na zewnątrz i nie zgnije od
    > deszczu i innych warunków pogodowych (przynajmniej przez 2-3 lata)? Macie

    A z desek calówek budowlanych z tartaku nie wyjdzie taniej?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2020-10-02 13:45:16
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2020-09-30 o 15:53, Arnold Ziffel pisze:

    > Nośny ma być styropian w środku (to ma być budka dla kota),

    DObrze robisz testując na jednym egzemplarzu. Zrobiłem budke i nie korzystały
    - podobno nie wchodzą do ciasnych pomieszczen z jednym wejsciem (bez tylnego).

    Stary fotel pod jakąś wiatą, żeby było sucho. Temperatur się nie boją.
    --
    A S