  • 21. Data: 2020-10-02 15:50:27
    Temat: Re: Impregnowanie HDF (na deszcz)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A S napisał:

    > DObrze robisz testując na jednym egzemplarzu. Zrobiłem budke
    > i nie korzystały - podobno nie wchodzą do ciasnych pomieszczen
    > z jednym wejsciem (bez tylnego).
    >
    > Stary fotel pod jakąś wiatą, żeby było sucho. Temperatur się
    > nie boją.

    Kiedyś w każdej kamienicy musiało byc tylne wyjście (dla służby)
    -- im to pozostało

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2021-02-04 22:09:16
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    A S <a...@e...pl> wrote:

    > DObrze robisz testując na jednym egzemplarzu. Zrobiłem budke i nie
    > korzystały - podobno nie wchodzą do ciasnych pomieszczen z jednym
    > wejsciem (bez tylnego).

    Minęło trochę czasu. W końcu kupiłem gotowe pudła styropianowe,
    powycinałem w nich otwory i pozabezpieczałem sklejką przyklejkoną na
    piankę montażową.

    Są trzy domki. W jednym nie mieszka nikt. W drugim siedzą trzy koty razem
    (ze stada pięciu, nie wiem gdzie siedzą dwa pozostałe). Tu widać tylko
    dwa, ale trzeci jest w środku:

    https://ibb.co/J2NLd3s

    A tu całe stado, jak kogoś ciekawi:

    https://ibb.co/9cS86XV

    W drugim siedzi szósty kot, o którego istnieniu wcześniej nie miałem
    pojęcia (okazało się, że podobno szwędał się po działkach, ale akurat nie
    u mnie, a teraz przeniósł się do mnie). Kot jeszcze niewykastrowany, jak
    będzie cieplej to będę go łapał.

    https://ibb.co/hmpfxKs
    https://ibb.co/4dGrKGB

    Także projekt chyba można uznać za udany, choć było z tym więcej pieniędzy
    (te pudła są dosyć drogie) i mniej pracy, niż początkowo zakładałem.

    --
    Chłopak odprowadza dziewczynę do domu. Ona go pyta:
    - Gdzie następnym razem się zobaczymy?

  • 23. Data: 2021-02-04 22:12:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 4 lutego 2021 o 22:09:17 UTC+1 Arnold Ziffel napisał(a):

> [...]
    >
    > --
    > Chłopak odprowadza dziewczynę do domu. Ona go pyta:
    Dobry człowiek z Ciebie.

  • 24. Data: 2021-02-05 00:19:19
    Od: collie <c...@v...pl>

    W czwartek, 4.02.2021 o 22:09, Arnold Ziffel napisał:

> [...]
    >
    > Także projekt chyba można uznać za udany, choć było z tym więcej pieniędzy
    > (te pudła są dosyć drogie) i mniej pracy, niż początkowo zakładałem.

    Jestem pod wrażeniem. Coś pięknego. Większość znanych mi kociolubów to
    kobiety - kociemamy, a tu proszę - kocitata nie gorszy, a nawet lepszy,
    bo sam potrafi zmajstrować domek dla sierściucha. A domki pierwsza
    klasa, ale trzeba będzie jeszcze zabezpieczyć styropian przed działaniem
    UV, by domki służyły kotom jak najdłużej. Wystarczy cienka warstwa kleju
    na siatce. Lecz przynajmniej z zabezpieczeniem styropianu przed myszami
    nie ma problemu. No i kastracja, kastracja i jeszcze raz kastracja -
    marzec tuż tuż.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać!

  • 25. Data: 2021-02-05 18:56:29
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    collie <c...@v...pl> wrote:

    > Jestem pod wrażeniem. Coś pięknego. Większość znanych mi kociolubów to
    > kobiety - kociemamy, a tu proszę - kocitata nie gorszy, a nawet lepszy,
    > bo sam potrafi zmajstrować domek dla sierściucha.

    Coś w tych kotach takiego jest, że je człowiek lubi :)

    > A domki pierwsza klasa, ale trzeba będzie jeszcze zabezpieczyć styropian
    > przed działaniem UV, by domki służyły kotom jak najdłużej. Wystarczy
    > cienka warstwa kleju na siatce.

    Pytanie czy ten klej nie sprawi, że koty nie będą chciały tam siedzieć, bo
    im będzie śmierdziało...

    > No i kastracja, kastracja i jeszcze raz kastracja - marzec tuż tuż.

    Całe stadko jest wykastrowane oprócz tego jednego nowego. Złapałbym go
    (mam klatkę-łapkę, kupiłem jak się okazało, że żaden kot nie był
    wykastrowany -- dogadałem się z fundacją z okolicy i tylko łapię koty,
    zawożę im i potem przywożę i wypuszczam, a oni robią resztę, leczą je też,
    jak coś jest nie tak) ale jest teraz zimno (i pewnie jeszcze będą gorsze
    dni, zanim zrobi się ciepło), a po zabiegu kot będzie osłabiony... ale jak
    będzie cieplej, to spróbuję go złapać (spróbuję, bo nigdy nie ma pewności,
    że się uda, tym bardziej że ten nie rzuca się na jedzenie tak, jak
    pozostałe -- musi jeść gdzieś indziej).

    --
    Zajączek przychodzi do drogerii:
    - Czy jest szampon?

  • 26. Data: 2021-02-05 19:20:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ile dziesiątek (lub setek) ptaków już zamordowały?

    -----

  • 27. Data: 2021-02-05 20:10:59
    Od: collie <c...@v...pl>

    W piątek, 5.02.2021 o 18:56, Arnold Ziffel napisał:

    > Pytanie czy ten klej nie sprawi, że koty nie będą chciały tam siedzieć, bo
    > im będzie śmierdziało...

    Kot to nie pies i niuch u niego dużo gorszy, więc po zupełnym
    wyschnięciu tego kleju (najlepiej na słońcu), nie powinno to
    sprawiać kotom różnicy - czy domek ogacony, czy nie. Według mnie
    klej po wyschnięciu nie ma zapachu, choć mój nos na pewno gorszy
    od kociego, więc ryzyko mimo wszystko jest, że kotom mogą się
    domki odwidzieć. Można spróbować z jednym i zobaczyć reakcję kotów,
    ale chyba najlepiej zostawić tak jak jest - na powietrzu styropian
    chyba się tak szybko nie zanihiluje.

> [...]
    > będzie cieplej, to spróbuję go złapać (spróbuję, bo nigdy nie ma pewności,
    > że się uda, tym bardziej że ten nie rzuca się na jedzenie tak, jak

    Moi znajomi dokarmiali "dzikiego" kota, który systematycznie przychodził
    do ich domu przez ogród, łaził po domu, spał, jadł, bawił się, tak że po
    roku uznali go za swego, ale żyjącego po swojemu "wolnościowca",
    chadzającego własnymi ścieżkami. Przypadkowo okazało się, że kot ma swój
    stały dom, a do nich przychodzi "w gości". I chyba przychodzi do dziś,
    bo do dziś nie mają psa.

  • 28. Data: 2021-02-11 15:19:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-02-05 o 19:20, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ile dziesiątek (lub setek) ptaków już zamordowały?

    Już gdzieś o to pytałem. Suma ssaków i ptaków bliska miliardowi. :-)
    Dacie wiarę?

    https://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C32614
    %2Cnaukowcy-co-roku-koty-zabijaja-w-polsce-miliony-s
    sakow-i-ptakow.html

    Robert

  • 29. Data: 2021-02-11 16:05:32
    Od: collie <c...@v...pl>

    W czwartek, 11.02.2021 o 15:19, Robert Wańkowski napisał:

> [...]
    > Dacie wiarę?
    >
    > https://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C32614
    %2Cnaukowcy-co-roku-koty-zabijaja-w-polsce-miliony-s

    No, damy wiarę na pewno, gdy widzimy te naukowe liczby wzięte
    z sufitu i wrzucone do worka pod nazwą "dane szacunkowe". To raz.
    A dwa: w miastach "urodzeni mordercy" nie zabijają ssaków i ptaków,
    bo na ogół te ssaki i ptaki nie latają po mieszkaniu - nie licząc
    psów, które jednak są przez koty oszczędzane. Gdyby natomiast na wsi
    postfornalska hołota karmiła koty ("Jeść kotu? A po co, będzie
    lepiej myszy łapał"), to nie musiałyby polować na ptaszki, walcząc
    o przetrwanie.

  • 30. Data: 2021-02-11 17:07:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 16:05 collie <c...@v...pl> pisze:

    > Gdyby natomiast na wsi
    > postfornalska hołota karmiła koty ("Jeść kotu?? A po co, będzie
    > lepiej myszy łapał"), to nie musiałyby polować na ptaszki, walcząc
    > o przetrwanie.

    Miałem kota i kotkę, oba domowe - na zewnątrz były tylko gdy ja
    wychodziłem z chałupy i oba mordowały mi kopciuszki. Kot to chyba jedyny
    zwierz, który zabija dla sportu. Właśnie z tego powodu nigdy kota nie
    przygarnę, choć rodzina nalega.

    TG