  • 11. Data: 2009-10-24 20:44:39
    Temat: Re: Instalacja alarmowa
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Uzytkownik "acelnószz" <u...@w...eu> napisal w wiadomosci
    news:hbubfm$2l4$1@news.wp.pl...
    > Do mieszkania, czy do domu?
    > Jesli do mieszkania - na którym pietrze?

    Wlam byl do mieszkania, na 10 pietrze. Sprawdzili sasiadów wyzej (na 11
    pietrze tez sa mieszkania), nizej obok, nie bylo wiec weszli przez drzwi,
    zlamali zamki. Zamki byly atestowane C (jeden), ale szyld zamka nie mial
    atestu C i poddal sie a potem zamek zlamali)

    Ale jak by zalezalo to przez okna co sprytneijei mogli by wejsc z dachu jak
    by im zalezalo

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 12. Data: 2009-10-24 20:57:35
    Od: euro <l...@w...pl>

    wolim napisal:

    > Zalezy ile czujek, ale za 6 czujek (takie odporne na zwierzeta) + 2
    > klawiatury (góra i dól) + centrala + 2 sygnalizatory zaplacilem z robocizna
    > niecale 2 000 zl.
    >
    > Jesli u ciebie to same kable, to wydaje mi sie drogo.
    >
    > Kabli wcale nie ma duzo i kladzie je sie bardzo prosto - duzo prosciej niz
    > elektryke.!

    Dzieki

  • 13. Data: 2009-10-24 21:01:28
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Poczytaj:
    - o alarmie, bez alarmu i o zlym alarmie
    http://www.pisa.org.pl/index.php?page=comment&nrstr=
    0&id=3
    - o tym jak sie okresla zagrozenia i dobiera zabezpieczenia
    http://bezpieczny-dom.googlegroups.com/web/Broszura+
    -+Okre%C5%9Blanie+zagro%C5%BCe%C5%84+2008+domy+wille
    +hurtownie.pdf?gda=DI4p4X4AAACY6yWifXLjEtIq8MOVDr6cF
    6K6TkO6quMgMAGutKMc5KHXa20XhrQhHjF7KGJY_DVS_f40tjGOT
    4EL_za0jI0lnkqInCmIIfGJg4Ad_6jhzgPW1B4lNJ_P2-x7E_gIR
    dr2t59-TOwYR3Pmv9P_jKAp47Cl1bPl-23V2XOW7kn5sQ
    dlugi ten link ale dziala
    i wtedy bedziesz wiedzial jak dzis malo wiedziales
    SJS

  • 14. Data: 2009-10-24 21:32:54
    Od: euro <l...@w...pl>

    Jacek "Plumpi" napisal

> [...]
    > tez inne drogocenne przedmioty. To sa rzeczy, które najczesciej padaja
    > lupem zlodziei. Bardzo czesto w samym salonie trzeba zamontowac 2-3
    > czujki jezeli jest kominek.
    > Jezeli chodzi o punkty krytyczne to kazde okno jest takim punktem.
    > Czesto tez okna dachowe czy wlazy stanowia swietna droge wlamania.
    > Z pewnoscia kazdy punkt komunikacyjny powinien posiadac czujke. Czy
    > kazdy pokój ? Niekoniecznie, ale z pewnoscia wszystkie pokoje, w których
    > sa drogocenne przedmioty oraz stanowia latwa droge dla wlamywacza.

    Czy ktos trzyma w dzisiejszych czasach drogocenne przedmioty oprocz
    telewizora i komputera w domu?
    Rozumiem, tylko czy to oznacza ze do kazdego punktu krytycznego jakim
    jest okno musi byc podlaczony kabel? Ja to rozumiem tak ze do kazdego
    punktu krytycznego musi byc czujka.

    A w salonie mam na przyklad 2 okna na tej samej scianie na tym samym
    poziomie, 40 cm oddalone od siebie. Tylko jedno z tych okien otwiera
    ogrod. To oznacza ze w salonie umiescimy na przyklad jedna czujke ktora
    bedzie zabezpieczac 2 okna (moje dywagacje, pewnie nie profesjonalne).

    U mnie jest wejscie glowne, garaz, wiatrolap,z niego wchodzi sie do
    kuchni ktora jest otwarta na salon. W kuchni jest jedno mniejsze okno na
    ogrod. Salon ma 2 duze oddzielne okna (ktore skolei sa umieszczone na
    tej samej scianie) W salonie jest wentylacyjne wyjscie kominowe, ale tam
    sie czlowiek nie przeslizgnie.

    Na gorze 4 pokoje, kazde z nich ma duze okno.
    W jednym z tych pokoi, dokladnie w sypialni jest maly tarasik.

    Na antresoli na gorze sa 2 okna.

    Jacek, jeszcze mam jedno pytanie dodatkowe: Czy stosujac takie
    urzadzenie jak domofon z videokamera kolorowa podobna jak na tym linku
    http://www.twenga.pl/cena/hyundai-videodomofon-hac-2
    00-z-85127649.html
    na co musze zwrocic uwagen przy rodzaju kabla, czy jest to kabel inny
    jezeli chcialbym zalozyc domofon zwykly (np. sam glos, albo czarno biale
    video)?

    Dzieki za pomoc
    Pozdrawiam
    Euro

  • 15. Data: 2009-10-24 22:17:31
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Uzytkownik "euro" <l...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > Czy ktos trzyma w dzisiejszych czasach drogocenne przedmioty oprocz
    > telewizora i komputera w domu?

    Narzedzia, instrumenty muzyczne, kluczyki do samochodu, bizuteria, zegarki,
    telefony komórkowe, pamiatki rodzinne.
    Jak wezmiesz pod uwage kazdy z tych przedmiotów oddzielnie to koszt moze Ci
    sie wydac niewielki, ale w przypadku wlamania zlodzieje potrafia w kilka
    minut wyniesc przedmioty warte kilkadziesiat tysiecy zlotych.

    > Rozumiem, tylko czy to oznacza ze do kazdego punktu krytycznego jakim jest
    > okno musi byc podlaczony kabel? Ja to rozumiem tak ze do kazdego punktu
    > krytycznego musi byc czujka.

    To zalezy.
    Moze byc jedna czujka w pomieszczeniu, ale mozna takze dodatkowo zamontowac
    czujniki kontaktronowe otwarcia okien i drzwi.
    Jezeli komus tez zalezy na bezpieczenstwie osób pozostajacych w domu np. w
    nocy w czasie snu to trzeba dodatkowo zabezpieczyc otwory okienne i drzwiowe
    specjalnymi czujkami kurtynowymi, aby mozna je bylo pozostawic uchylonymi w
    nocy, a zarazem zabezpieczonymi przed próba wlamania.

> [...]
    > czlowiek nie przeslizgnie.
    >
    > Na gorze 4 pokoje, kazde z nich ma duze okno.
    > W jednym z tych pokoi, dokladnie w sypialni jest maly tarasik.

    Niestety tu juz Ci nie jestem w stanie pomóc, poniewaz musial bym widziec
    obiekt, aby móc okreslic ilosc i rodzaj czujek oraz ich usytuowanie.
    Trzeba uwzglednic wiele czyników takich jak: grzejniki, kominki, otwory
    wentylacyjne, drzwi, ustawienie okien, ksztalt scian, wneki, uskoki scian i
    poziomów, a nawet pózniejsze ustawienie mebli i lamp, kinkietów. Ponadto
    tam, gdzie beda potrzebne czujki dualne PIR + MW (mikrofalowe)trzeba takze
    uwzglednic cieki wodne, niewidoczne golym okiem np. rury kanalizacyjne czy
    rynny lub powstajace za oknami lub drzwiami kaluze, poniewaz czujki MW widza
    takze poprzez niektóre sciany okna i drzwi, a woda powoduje zaklócenia.

> [...]
    > na co musze zwrocic uwagen przy rodzaju kabla, czy jest to kabel inny
    > jezeli chcialbym zalozyc domofon zwykly (np. sam glos, albo czarno biale

    Nie znam tego modelu.
    Jezeli chodzi o videodomofony to podlacza sie róznie. Niektóre wymagaja
    przewodu koncentrycznego do przekazu video, a inne tylko i wylacznie skretki
    UTP.
    Ilosc zyl takze jest rózna. Sa systemy, którym wystarczy jedna para zyl, a
    sa tez i takie, ze potzeba 10 zyl.
    Zatem trzeba najpier siegnac po instrukcje danego urzadzenia.

  • 16. Data: 2009-10-27 17:14:40
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > 1) czy warto taka instalacje alarmowa zakladac?
    > 2) cena jest korzystna waszym zdaniem?
    > 3) najwazniejsze pytanie. jakie waszym zdaniem sa korzysci takiej
    > instalacji. nie zalezy mi na szybkim przyjezdzie agencji tylko o innych
    > mozliwosciach takiego systemu. jestem zielony w temacie. jakie sa
    > mozliwosci ochrony mienia i domu? ja sobie to wyobrazam jako glosny alarm
    > w przypadku proby wlamania itp..
    > 4) czy jezeli zdecyduje sie na taka instalacjie to ile bedzie kosztowac
    > optymalny, prosty i tani system, czyli te koszty ponad 1100 zl.

    Ja tez sie zastanawialem czy zakladac alarm
    ale jak zrobili wlam do siostry i skubneli ja na
    4 tysie (same drzwi zewn 1500) to stwierdzilem
    ze lepiej ten tysiac czy dwa wylozyc na alarm
    i spac spokojniej.
    A obecnie przy tym kryzysie tym bardziej
    bym sie nie zastanawial bo zlodziejstwo bedzie
    w rozkwicie.
    Ja zaplacilem za alarm okolo 1500 i tyle samo
    mi zaproponowali za zalozenie wiec zalozylem sam.
    Ja dodatkowo zakupilem cos takiego
    http://www.satel.pl/pl/product/265/GSM%20LT-1S,Modul
    _komunikacyjny_GSM
    i za firme ochroniarska robie ja z tesciem -
    dojezdzamy w 10min wiec 2 razy szybciej
    niz chlopcy z agencji.
    Mozliwosc powiadamiania ma obecnie chyba kazda centrala
    jednak dla GSM nie trzeba kabla i jest nizszy
    abonament a mozna tez kupic prepaida.

    Pozdr
    J23

  • 17. Data: 2009-10-27 20:45:44
    Od: euro <l...@w...pl>

    znizka za polozenie kabli o 500 zl! :)
    dzieki za pomoc
    Euro

  • 18. Data: 2009-10-27 20:49:30
    Od: euro <l...@w...pl>

    J23 napisal:

> [...]
    > niz chlopcy z agencji.
    > Mozliwosc powiadamiania ma obecnie chyba kazda centrala
    > jednak dla GSM nie trzeba kabla i jest nizszy

    Gdzie montuje sie ta urzadzenie?
    Rozumiem ze zawiadamia przez sms o wlamaniu i jest czescia cetrali czyli
    serca systemu. W jaki sposob odstrasza zlodzieja jak juz sie wlamie?

    Pozdrawiam
    Euro

  • 19. Data: 2009-10-27 20:54:39
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > znizka za polozenie kabli o 500 zl! :)
    > dzieki za pomoc

    :D

  • 20. Data: 2009-10-27 21:12:04
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    _komunikacyjny_GSM

    > Gdzie montuje sie ta urzadzenie?
    > Rozumiem ze zawiadamia przez sms o wlamaniu i jest czescia cetrali czyli
    > serca systemu. W jaki sposob odstrasza zlodzieja jak juz sie wlamie?

    Nie tylko poprzez SMS.
    Ja dla przyklAdu montuje moduly, dzieki którym:
    1. Mozesz podsluchac co sie dziej w domu i zweryfikowac alarm.
    2. Mozesz odebrac rozmowe z domofonu na telefonie komórkowym.
    3. Symulowac obecnosc domowników tzn. sterowac oswietleniem udajac, ze ktos
    w domu caly czas sprzebywa.
    4. Sterowac dowolnymi urzadzeniami poprzez wysylanie sms-ów np. zamkiem
    elektryczny
    5. Sterowac otwieraniem bramy lub furtki puszczajac tzw. gluchy telefon.
    6. Nadzorowac temperature np. ukladu grzewczego zasilanego elektrycznie,
    który zapobiega zamarznieciu instalacji CO lub hydraulicznej.