  • 21. Data: 2018-10-18 19:27:16
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu szkieletowym.
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-10-18 o 18:19, Tomasz pisze:

    > No, fajnie, tylko gdzie te konstrukcje metalowe można kupić?
    > Podaj jakiś link.

    Wcale nie tak fajnie.
    Jak chcesz wyciąć otwory pod takie coś?
    Musisz wiercić z precyzją rzędu ułamka milimetra.
    nie lepiej zrobić to klasycznie: wystawiasz kable przez malutkie dziurki
    w GK a potem wiercisz otwornicą?

    --
    MN

  • 22. Data: 2018-10-19 00:26:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > No, fajnie, tylko gdzie te konstrukcje metalowe można kupić?
    > Podaj jakiś link.
    > --
    > Tomasz

    W każdym sklepie czy markecie budowlanym.

    Zwykłe, najzwyklejsze profile do płyt karton-gips. Z resztą to nie muszą
    być takie profile, ale nawet kawałek deski. Tyle, ze profile bardzo
    szybko się docina, wygina i przykręca do belek.

  • 23. Data: 2018-10-19 00:42:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-10-18 o 19:27, Marcin N pisze:

    > Wcale nie tak fajnie.
    > Jak chcesz wyciąć otwory pod takie coś?
    > Musisz wiercić z precyzją rzędu ułamka milimetra.

    Taaaaaaak, a może z mikronową precyzją? :)

    Wiercisz większą otwornicą, byle jak, byle puszka weszła w otwór i
    zlicowała się z płytą. Nie ma znaczenia czy luzu w koło puszki jest 1mm
    czy też 20mm, bo później jak szpachlujesz połączenia płyt klejem
    gipsowym to wypełniasz szczelinę pomiędzy płytą, a puszkami. Przed
    szpachlowaniem, puszki trzeba zakryć specjalnymi dekielkami
    https://media.elektrykasklep.pl/_up_img/w8xnz/_mini/
    show/380_380_97f024af52a569c8392eabbaca6dee5401b7575
    c38dac42f3cfb7d500438b875.jpg

    Na koniec jak chcesz to możesz dokręcić pazurki, ale nie ma takiej potrzeby.

    > nie lepiej zrobić to klasycznie: wystawiasz kable przez malutkie
    > dziurki w GK a potem wiercisz otwornicą?

    Ale wtedy właśnie musisz wiercić bardzo precyzyjnie. Ponadto tak
    zamontowana puszka na pazurkach nigdy nie dorówna mojemu montażowi. Nie
    mówiąc już, że podczas montażu i poprawiania puszek, pazurki lubią się
    zgubić.