  • 11. Data: 2018-07-31 23:22:58
    Temat: Re: Instalacja ruszyła :)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czy zarabianie na czysto to ta chwila od ktorej kilowatogodzina z instalacji jest
    tansza od kilowatogodziny kupowanej z sieci? Dobrze kombinuje?

  • 12. Data: 2018-07-31 23:45:55
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Czy zarabianie na czysto to ta chwila od ktorej kilowatogodzina z instalacji jest
    tansza od kilowatogodziny kupowanej z sieci? Dobrze kombinuje?

    W moim rozumowaniu do tego szacowania to moment, w którym wyprodukowane
    kwh zwróciły ci poniesione nakłady. Zakładam produkcję 100% swoich
    potrzeb + na sprzedaż nadwyżki (sprzedanej>pobranej>.
    Lub jeśli wolisz oszczędności pomiędzy sprzedaną energią a odkupioną.
    Sens ten sam.
    Technicznie rzecz biorąc można powiedzieć, ze zarabia na siebie w
    momencie włączenia.

  • 13. Data: 2018-08-01 00:00:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    No i gites. Z tym ze w momencie kiedy instalacja sie zamoryzowala czyli wytworzyla
    pradu za rownowartosc pobranego gdyby jej nie bylo, prad z niej dalej nie kosztuje
    nic. Moment kiedy sie zwrocila to tem moment ze jak by ja chuj strzelil to wlasciciel
    nic nie oszczedzil i nic nie dolozyl.

  • 14. Data: 2018-08-01 00:35:42
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 31.07.2018 23:22, Zenek Kapelinder wrote:
    > Czy zarabianie na czysto to ta chwila od ktorej kilowatogodzina z instalacji jest
    tansza od kilowatogodziny kupowanej z sieci? Dobrze kombinuje?

    Im by się bardziej opłaciło wpłacić tę kasę na konto prądu na przyszłość.
    Fotowoltaika to obecnie nonsens.

  • 15. Data: 2018-08-01 01:08:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niekoniecznie. Brak oplacalnosci spowodowany jest wysoka cena. Sprawdzalem ceny na
    allegro. Kupienie uzywanych dwu letnich za ulamek ceny nowych robi inwestycje
    oplacalna. Popatrzylem na allegro. Uzywane dziesiecio letnie 0,5zl za wat. Zestaw
    3,8kW z inwerterem 4700. To nawet jak mu ubylo 10% to 3,5kW z inwerterem za 4700 a
    pewno taniej tez by sprzedal.

  • 16. Data: 2018-08-01 01:13:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wyslalo sie. Ciag dalszy. Jak bym mial gdzie postawic to bym celowal w uzywane
    pobrane od niemca w ramach czesciowych reparacji wojennych.

  • 17. Data: 2018-08-01 06:46:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 30 lipca 2018 22:04:26 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:
    > nosz kurła ich macia
    >
    > kilka dni ochłonę, poczytam, popiszę i powalczymy dalej

    Nic nie powalczysz. Ustawę pisali pod operatorów i szary zjadacz
    prądu może im skoczyć. Powiedzą Ci że bilansują u siebie w systemie
    rozliczeniowym i spadaj na drzewo.
    To i tak cud że w niektórych miejscach w Polsce montują liczniki z bilansowaniem
    on-line. Może da się taki licznik zamówić za dopłatą, to by było jakieś
    rozwiązanie...

    L.

  • 18. Data: 2018-08-01 12:23:05
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    nic. Moment kiedy sie zwrocila to tem moment ze jak by ja chuj strzelil to wlasciciel

    Nie do końca. Tzn masz rację ale zwróć uwagę, ze w momencie spłacenia
    się instalacji (wg mojej definicji) jesteś na zero i masz gratis ;)
    instalację produkującą prąd i dającą calej +-7-10% zysku z pierwotnej
    inwestycji.
    jakby ceny były niższe i miałbym wolną gotówkę, to wchodziłbym w
    fotowoltaikę.

  • 19. Data: 2018-08-01 12:24:07
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    3,8kW z inwerterem 4700. To nawet jak mu ubylo 10% to 3,5kW z inwerterem za 4700 a

    nawet nie wiedziałem, że ktoś bawi się w demontowanie paneli (a może
    kradzione?)

  • 20. Data: 2018-08-01 12:29:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 1 sierpnia 2018 12:25:29 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
    > nawet nie wiedziałem, że ktoś bawi się w demontowanie paneli (a może
    > kradzione?)

    Import z Niemcowa. Jakiś czas temu w handlu były panele 150W maksimum,
    teraz normą stają się 280-300. Jak Niemiec chce zwiększyć moc instalacji
    a nie ma za wiele miejsca na dachu to sprzedaje Polakowi stare a kupuje nowe ;)

    L.