  • 1. Data: 2017-08-26 08:59:28
    Temat: Interpretacja zapisu MPZP
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Mam działkę budowlaną dla której jest uchwalony MPZP (z 2010r.).

    Zapis z MPZP mówi:
    Na terenie działki dopuszcza się:
    - kilka budynków usługowych, mieszczących funkcje obsługi turystyki na
    działce budowlanej

    Zgłosiłem w SP budowę budynku rekreacji indywidualnej o pow 35m2, i na
    to zgłoszenie otrzymałem sprzeciw, bo w MPZP nie ma mowy o budynkach
    rekreacji indywidualnej.
    Nie mogę znaleźć nigdzie definicji co to są te funcje obsługi turystyki,
    na mój argument, że będę domek wynajmował są głusi.

    Do jakiego organu mogę wystąpić o interpretacje zapisu, aby wiedzieć co
    mogę budować ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2017-08-27 12:02:00
    Temat: Re: Interpretacja zapisu MPZP
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 26 sierpnia 2017 08:59:32 UTC+2 użytkownik Baczek napisał:

    > Zgłosiłem w SP budowę budynku rekreacji indywidualnej o pow 35m2, i na
    > to zgłoszenie otrzymałem sprzeciw, bo w MPZP nie ma mowy o budynkach
    > rekreacji indywidualnej.

    Nie mozesz po prostu zglosic budowy malego domku?
    Nikt Ci nie zabroni go pozniej wynajmowac.

    Ja mam zamiar wybudowac ~20 garazy na wynajem na samo zgloszenie. Nikt
    Ci nie moze zabronic wynajac pozniej swoja wlasnosc.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2017-08-27 13:00:42
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Garaz na zgloszenie? Sie nie da przeciez, zdaje sie

    b.

  • 4. Data: 2017-08-27 13:12:28
    Od: "Pepe" <p...@x...wp.pl>

    Budyń wrote:
    > Garaz na zgloszenie? Sie nie da przeciez, zdaje sie
    >
    > b.

    Katalog inwestycji, które można realizować jedynie na podstawie zgłoszenia
    zawiera artykuł 29 ustawy.

    Zwolnienie z obowiązku posiadania pozwolenia na budowę nastąpiło w przypadku
    domków letniskowych, budynków gospodarczych, oranżerii i ogrodów zimowych w
    formie oranżerii, *garaży* oraz altan. Pozwolenia na budowę nie wymaga także
    postawienie wiaty o powierzchni do 50 m?, ale na każdych 500 m? działki
    można postawić tylko jedną taką wiatę jedynie na podstawie zgłoszenia.
    Wszystkie te inwestycje są zwolnione z obowiązku posiadania pozwolenia na
    budowę pod warunkiem, że ich powierzchnia nie przekroczy 35 m?, a całkowita
    suma ich powierzchni nie przekroczy na jednej działce powierzchni 500 m?.

  • 5. Data: 2017-08-27 13:32:40
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 sierpnia 2017 13:12:30 UTC+2 użytkownik Pepe napisał:

> [...]
    > domków letniskowych, budynków gospodarczych, oranżerii i ogrodów zimowych w

    a dobra, dodali garaze. Kiedys sie nie dało.

    b.

  • 6. Data: 2017-08-27 17:51:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > suma ich powierzchni nie przekroczy na jednej działce powierzchni 500 m?.

    Ano :)
    Ja mam działkę 5200m2 więc mogę legalnie postawić 10 podwójnych garaży
    po 35m2 każdy na zgłoszenie :) Trzeba sobie emeryturkę zorganizować bo na
    ZUS nie ma co liczyć ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2017-08-27 22:18:46
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-27 o 12:02, Adam Sz. pisze:

    > Nie mozesz po prostu zglosic budowy malego domku?

    Mam działkę bez mała 4000m2. A MPZP "mówi" jeden budynek gospodarczy lub
    garaż wolnostojący.
    Mam już postawiony jeden garaż i jeden budynek gospodarczy ;).
    Postawiłbym jeszcze z 2 lub 3 budynki rekreacji indywidualnej,ale w
    starostwie przyjąć nie chcą. Mogę za to pobudować budynki mieszczących
    funkcje obsługi turystyki, czyli praktycznie domki, ale już z projektami
    i takie tam.

  • 8. Data: 2017-08-28 15:59:29
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-08-27 o 22:18, Baczek pisze:

> [...]
    > starostwie przyjąć nie chcą. Mogę za to pobudować budynki mieszczących
    > funkcje obsługi turystyki, czyli praktycznie domki, ale już z projektami

    A podzielić działki nie możesz? I wtedy na każdą taką mniejszą działkę
    będziesz miał po 1 budynku gosp. i garażu?

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 9. Data: 2017-08-28 16:01:29
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Prosciej i taniej zrobic normalny projekt i pnb

    b.

  • 10. Data: 2017-08-28 20:59:10
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-28 o 15:59, Kżyho pisze:

    > A podzielić działki nie możesz? I wtedy na każdą taką mniejszą działkę
    > będziesz miał po 1 budynku gosp. i garażu?

    Minimalna wielkość działki wg MPZP to 3000m2, czyli nie dam rady podzielić.