  • 1. Data: 2011-04-22 18:49:39
    Temat: Jak bezpiecznie zrobić cos na dachu?
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Witam,

    Muszę wymienić kilka dachówek i zmienić sposób mocowania ławy kominowej.
    Dach ma 44 stopnie nachylenia, pod ławą jest kosz więc podłożenie drabiny od
    dołu raczej odpada.
    Macie jakieś patenty żeby bezpiecznie i w miarę wygodnie można było
    popracować przy tej ławie?

    K.S.

  • 2. Data: 2011-04-22 19:30:28
    Temat: Re: Jak bezpiecznie zrobić cos na dachu?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "KS" <o...@o...pl> wrote:
> [...]
    > dołu raczej odpada.
    > Macie jakieś patenty żeby bezpiecznie i w miarę wygodnie można było popracować

    Jeśli nie od dołu, to może od góry? Przywiązujesz długi sznur/linę do drabiny,
    przerzucasz przez kalenicę i mocujesz do czegokolwiek, choćby do wahacza
    samochodu. Tylko kluczyki miej przy sobie najlepiej...
    W koszu uważaj, bo tam cięte dachówki mogą być przymocowane na słowo honoru :)

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2011-04-22 20:46:39
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik KS napisał:
    > Macie jakieś patenty żeby bezpiecznie i w miarę wygodnie można było
    > popracować przy tej ławie?

    drabina z możliwością zahaczenia o kalenicę.

    pozdr
    Robert G

  • 4. Data: 2011-04-23 06:47:55
    Od: "adi" <a...@g...com>

    zdjęcie kilku dachówek przy ławie

  • 5. Data: 2011-04-23 08:11:22
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > od dołu raczej odpada.
    > Macie jakieś patenty żeby bezpiecznie i w miarę wygodnie można było

    Ja opierzenie komina i inne drobne poprawki wykonywałem w taki sposób....

    1. rusztowanie na równi z dachem, tak aby mozna było łatwo wejść na dach;
    2. co drugą dachówkę od rusztowania do miejsca poprawki podsunąć do góry -
    powstaje miejsce na nogę i można śmiało chodzić ...
    3. w drodze powrotnej dachówkę, wcześniej podsuniętą do góry, zsuwamy na dół
    i nie ma śladu ingerencji w dach :)

    Pozdrawiam
    Marcin W.

  • 6. Data: 2011-04-23 08:21:59
    Od: "adi" <a...@g...com>

    > 2. co drugą dachówkę od rusztowania do miejsca poprawki podsunąć do góry -
    > powstaje miejsce na nogę i można śmiało chodzić ...

    Nie każdą się tak da pewnie masz brasa :)

    Adi

  • 7. Data: 2011-04-23 09:08:19
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie każdą się tak da pewnie masz brasa :)

    A jaki model ? ;)

    u rodziców na domu jest ceramiczna i tez tak mozna....

  • 8. Data: 2011-04-23 14:40:20
    Od: "adi" <a...@g...com>

    > A jaki model ? ;)

    Celtycka :)

  • 9. Data: 2011-04-24 17:25:46
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > Celtycka :)

    Romańska grafit ;) (czy tez czarny..... jak kto woli ;))

  • 10. Data: 2011-04-26 12:35:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Kwi, 11:08, "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>
    wrote:

    > A jaki model ? ;)
    >
    > u rodziców na domu jest ceramiczna i tez tak mozna....

    Przede wszystkim to liczy sie kat dachu. Po moim wielospadzie o
    nachyleniu 36st i sliskiej / gladkiej dachowce ceramicznej (roben)
    smigal ostatnio moj kumpel (dekarz) ktory w koncu przyjechal przykleic
    po dwoch latach wszystkie tasmy kalenicowe (a jest tego paredziesiat
    mb bo to troche skomplikowana koperta). W pol godziny obskoczyl
    wszystko w normalnych trampkach z gumowa podeszwa, bez zadnego
    zabezpieczenia. Spiderman :) W dodatku wszystko przed przyklejeniem
    podgrzewal opalarka ;) Nie polecam robic tego w domu samodzielnie ;)

    PS. Z dwa tygodnie temu na jakims dachu obcial sobie palca - nie wiem
    czym i jak bo nie mialem okazji z nim jeszcze gadac - obawiam sie ze
    pilarka spalinowa bo zaraz po moim dachu zaczynal komustam stawiac
    wiezbe ;) Palca przyszyli i chyba sie nada ;)
    pozdr.

    --
    Adam