  • 1. Data: 2020-01-23 17:51:19
    Temat: Jak oni to robią: stolarka
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Nie pamiętam, żeby w Polsce były problemy z otwieraniem i zamykaniem okien lub drzwi
    drewnianych. Myślę tu raczej o współczesnej stolarce i budownictwie również w miarę
    nowym.
    Tu jakaś plaga. Wystarczy, że trochę popada i już jest problem z zamknięciem. Kiedyś
    otworzyłem przez nieostrożność drzwi tarasowe. to później musiałem czekać 2 tygodnie
    aż słońce przygrzeje i dobrze wysuszy. Jak oni to robią?
    Kadar

  • 2. Data: 2020-01-23 19:27:27
    Temat: Re: Jak oni to robią: stolarka
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Jan 2020 08:51:19 -0800 (PST), Kadar
    <o...@g...com> wrote:
    > jak oni to robią?

    Gdzie?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2020-01-23 21:38:39
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 23.01.2020 17:51, Kadar wrote:
> [...]
    tygodnie aż słońce przygrzeje i dobrze wysuszy. Jak oni to robią?

    Zawiasy trzeba podregulować. Też tak miałem kiedyś. W lecie działało, a
    raz w zimie po otwarciu już nie mogłem zamknąć.

  • 4. Data: 2020-01-23 22:53:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-01-23 o 21:38, KIKI pisze:
> [...]
    >>

    > Zawiasy trzeba podregulować. Też tak miałem kiedyś. W lecie działało, a
    > raz w zimie po otwarciu już nie mogłem zamknąć.

    A jak regulacja się skończy to strug kątnik czołowy.

    Robert

  • 5. Data: 2020-01-24 11:46:45
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > A jak regulacja się skończy to strug kątnik czołowy.

    Niby się da, ale trzeba uważać na okucia hehe ;)

    Robak

  • 6. Data: 2020-01-24 17:46:22
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2020 10:51:21 UTC-6 użytkownik Kadar napisał:
    > Nie pamiętam, żeby w Polsce były problemy z otwieraniem i zamykaniem okien lub
    drzwi drewnianych. Myślę tu raczej o współczesnej stolarce i budownictwie również w
    miarę nowym.

    A ja pamietam.
    Ale okna byly wtedy dosyc prostym pomyslem. Wiele z tych co sie ciezko domykaly to
    jeszcze na kit mialo szyby mocowane.

> [...]
    tygodnie aż słońce przygrzeje i dobrze wysuszy. Jak oni to robią?

    Tu znaczy gdzie? Jakis kraj srodziemnomorski? Czy UK z ichnimi poronionymi oknami
    podnoszonymi w gore?

  • 7. Data: 2020-01-24 18:54:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I na lakierobejcę ;-)

    -----

  • 8. Data: 2020-01-24 20:26:26
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Hiszpanie. Jak to robią w Polsce, że te okna się nie wypaczają? Mam wrażenie że tu są
    inaczej osadzane. Jeśli deszcz pada, bardzo rzadko to się zdarza ale jeśli już, to
    wszystko leci po framugach. Nawet potrafi dostawać się do środka.
    Jak oni to robią?

  • 9. Data: 2020-01-24 20:36:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z klejonki (ościeżnice, ramiaki, słupki).
    Na mokro jedna warstwa ciągnie w jedną, druga w drugą i się wyrównuje.

    -----

  • 10. Data: 2020-01-24 22:59:18
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Z klejonki (ościeżnice, ramiaki, słupki).

    Aż sprawdziłem, nie wyglądają na sklejkę. Trudno tak na szybko to stwierdzić ale
    wygląda to na dosyć porządne drewno. Ale też wygląda to jak by w ogóle nie było
    zabezpieczone a każda kropla spada na drewno.
    Kadar